• snusmumriken2

    Vi som älskar Villervalla- del 8!

    Vi som älskar Villervalla - del 8


    Här är tråden för oss som älskar Villervalla!

          {#lang_emotions_flower}      www.villervalla.se      {#lang_emotions_flower}

    TIDIGARE TRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49409777.html

    BILDTRÅD

    www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49764117.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 13:46

    Storleksguide:

    Tröjor är i regel små så man får gå upp en storlek.
    Bomullsbyxorna långa, max normala storleken
    Velourbyxorna normala till små, vanliga storleken funkar men tror även de går att gå upp en storlek utan problem.
    Shorts små, gå upp minst 2 storlekar
    Mössorna väldigt små
    Strumpor normala till små
    Leggings normala men stora i midjan om man har en smalis.

    samt egen upplevelse
    Velourklänningarna normala till små (gå gärna upp en strl)
    jeansklänningen större i strl
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!
  • camilladahlquist

    en fråga hur e villervalla jackorna i storlecken har en son på 2år han 98 i deras kläde men 92 i vanliga vad skall jag ta?

  • Ia Y

    Hej hopp! Är det någon som har caprijeansen? Jag är sugen på dem till min son, men som vanligt är det svårt med storlek. Han har precis börjat med strl 80 och jag gissar på att han kan ha 86 till sommaren. Men det beror ju på hur vv är. Ibland är de väldigt små i strl. Så irriterande att de inte kan ha en mått tabell eller jämnare storlekar...

  • camilladahlquist
    camilladahlquist skrev 2010-03-24 14:48:10 följande:
    en fråga hur e villervalla jackorna i storlecken har en son på 2år han 98 i deras kläde men 92 i vanliga vad skall jag ta?
    någon som kan hjälpa mig?
  • ÖNadja
    camilladahlquist skrev 2010-03-24 16:19:23 följande:
    någon som kan hjälpa mig?
    Jag tycker att dom är rätt så normala, men funkar att ta en storlek större.

    Förra våren köpte jag 92 då sonen hade 86, den funkade så himla fint med uppvikta ärmar, och då kunde han ha den även till hösten. {#lang_emotions_wink} (här va han ganska precis 1,5 år, 12 kg och 84 lång)



    Just nu har han 98 på deras kläder. Dock ska jag inte köpa nån VV jacka i år, men hade jag gjort det hade jag köpt stl 104.
    Nu är han ca 92 lång och ca 14-15 kg tung.

    Blev du nå klokare? {#lang_emotions_smile}
  • camilladahlquist
    ÖNadja skrev 2010-03-24 16:41:55 följande:
    Jag tycker att dom är rätt så normala, men funkar att ta en storlek större.Förra våren köpte jag 92 då sonen hade 86, den funkade så himla fint med uppvikta ärmar, och då kunde han ha den även till hösten. (här va han ganska precis 1,5 år, 12 kg och 84 lång)Just nu har han 98 på deras kläder. Dock ska jag inte köpa nån VV jacka i år, men hade jag gjort det hade jag köpt stl 104.Nu är han ca 92 lång och ca 14-15 kg tung.Blev du nå klokare?
    hej hej tack för ditt svar o fina bild på sonen
    då satsar jag nog på en 98 sonen är 84lång nu i 13kg tung
    ha en bra kväll:)
  • camilladahlquist
    bevmalin skrev 2010-03-24 22:16:11 följande:
    Det är den jackan som är på bild i inlägg #75 som jag menar... Är det någon som vill sälja sin?
    jag letar oxå efter en i 98:)
  • Buttelina
    camilladahlquist skrev 2010-03-25 08:52:40 följande:
    jag letar oxå efter en i 98:)
    finns på tradera
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • bevmalin

    ja en i 98 finns på tradera men jag vill ju ha i 92 och 104... Är det ingen som har och vill säjla?


    Naima är finast!!
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla- del 8!