• Blå Flygare

    Tygblöjetråden 24

    Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

    Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

    För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

    Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

    Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

    Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

    AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

    BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

    GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

    MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

    SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

  • Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Monsterpannkaka
    Titinea skrev 2010-04-13 11:20:57 följande:
    Ja, det är svårt att beskriva med text. Men vad bra att du förstod mer när även Yrväders beskrev hur detgår till. :)Jag bor faktiskt i Västerås.. Så jag kan gärna hjälpa till Irl... :)
    Aha! Jag bor i Virsbo, 5 mil utanför mot fagersta (: KAn jag skicka röksignaler när hjärnan börjar koka igen? :P

    Har idag inhandlat lite tyg till inlägg(och eventuellt ett par tygbindor kanske..)..

    Frotté ( i handduksform)
    Madrasskydd(polyester och någon gummi-baksida?) ganska tunn..
    Fleece (plädar)
    Mikrofibertrasa

    Ta-da! Jag är på gång.. Bara lite PUL som saknas :D
  • yrväder

    Tänkte vara lite smart nu när jag syr nya inlägg till E och göra dom i prefoldstorlek så att dom går att använda som prefold på nyfödda sen.

    Men storlek? Myllymuksuts är 35*40, räcker det verkligen? tycker det ser så smått ut.... Fast man glömmer ju iof så fort hur små dom faktiskt är....

  • Titinea
    yrväder skrev 2010-04-13 18:56:12 följande:
    Ja, jag såg det sen. Typ 2 dagar efter jag hade beställt. lite småsurt. beställde för ca 100 eur, och så gick frakten på 24, hade ju hellre beställt nåt för dom där fraktpengarna istället...
    Visst är det surt när man upptäcker sådant. {#lang_emotions_frown}
    Har varit med om det en gång tidigare, men denna gång väntade jag nog länge med att beställa så att erbjudandet dök upp.
    Kika gärna in i min blogg
  • Blå Flygare
    Plutteli skrev 2010-04-13 15:53:22 följande:
    Mina Myllymuksuttyger kom också idag! Synd bara att endast tyg till en blöja är till mig...
    Va, kom det först idag? När kommer jag få sen mina blöjor?
  • Plutteli
    Blå Flygare skrev 2010-04-13 20:52:22 följande:
    Va, kom det först idag? När kommer jag få sen mina blöjor?
    Jag kommer börja på dem i morgon :)
  • Ronjas mamma
    Hundägare i Gbg skrev 2010-04-13 09:31:28 följande:
    Bra att veta men det var inte där vi beställde utan från England. Nåväl, någon blir väl glad för att komma undan lite billigare
    Hvilken storlek hade du beställt?
  • Hundägare i Gbg
    Ronjas mamma skrev 2010-04-13 22:08:59 följande:
    Hvilken storlek hade du beställt?
    Newborn 3-6 kg
  • Hundägare i Gbg
    Ronjas mamma skrev 2010-04-14 10:15:54 följande:
    øv ærligt..
    Va?
  • adagumsan

    Nu vet jag inte om jag får till bilden rätt. Vet inte hur man klistrar in bilder i inlägg...

    Men dessa söta ullbyxor har min sticktokiga kära mamma stickat till mig och nu har jag lite frågor.

    bild

    Är de för glest stickade?
    Hur gör jag bäst för att få dem täta? Som jag läste nånstans kunde man torktmla dem på svag värme och sen ullkura dem ett par ggr.

    Vad tror ni? Vill ju inte förstöra dem.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24