• 9Kärleken6

    Pergopinglor med barn version 16

    Välkomna hit alla gamla som nya föräldrar som fått barn med hjälp av Pergotime  
    Detta är en tråd med flera år på nacken. Här är det högt i tak och vi gläds, skrattar, gråter, hjälper, lider och stödjer varandra till vardags och fest.

    Kämpartråden: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m51305693.html

    Gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51300993-8.html
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16
  • 9Kärleken6
    LillSkruttet skrev 2010-07-18 11:30:58 följande:
    Kärleken: Grattis till att ha blivit fru!!!! Härligt att ni fick en sån underbar dag!!! Många grattiskramar!!
    Tackar så mycket! <3
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Treasures

    Grattis Kärleken! Måste ha varit en helt perfekt dag för bröllop, så underbart väder!


    ~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • 9Kärleken6
    Treasures skrev 2010-07-18 21:32:50 följande:
    Grattis Kärleken! Måste ha varit en helt perfekt dag för bröllop, så underbart väder!
    Tack! Ja det var underbart väder nästan för varmt Men hellre det än regn så klart. 
    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Meja1

    Stort grattis Kärleken!!! Tänk att din dröm nu gått i uppfyllelse, underbart! Hoppas ni hade en fantastisk dag tilsammans!


    Lillskruttet, hur länge har du kvar? Jobbigt det där med magen, man ska va så orolig hela tiden för allt..,...


     


    Dodis, trist med körkortet, men snart har du det ändå med all säkerhet, du har ju kört massor nu


     


    Här springer dagarna på tycker jag. Vi far mellan landet och hemma och försöker ta vara på dagarna och kitta ihop hela familjen lite inte lätt med både tonåring och två små, men det är fantastiskt vad man får va med om, så jag ska inte klaga...


    Eleonor har hunnit bili en månad redan och är en lugn bebis. Hon tycker om att åka bil, äta och sover gott, vaknar bara två gånger på natten för att äta, till skillnad från Cornelia som var/är rätt stökig med det.
    Är så glad och tacksam för två friska barn men vilken utmaning det oxå är. Cornelia börjar nog hamna i ngn form av två års trots och säger nej till allt och pratar som sjutton jag bli hur imponerad som helst av alla nya ord som dyker upp hela tiden, rikgit roligt!
    nej nu ska jag passa på att vila lite medan barnen sover. kram på er och hoppas ni har en fortsatt härlig sommar!

  • 9Kärleken6

    meja: ja det är fantastiskt, idag fick jag mitt första brev i mitt nya namn. Vad ska man nu planera liksom?! Råkade skoja med min man om att vi kanske ska ha en liten till ändå, han tände genast på idén men det var inte allvar från min sida, vet inte om jag nånsin vill ha fler. Har lovat han att inte skoja mer om det, ops.... Ja tiden springer iväg så passa på att njuta medan tid är.


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
  • Eet

    Pillerna är nu i necessären.. start någon gång i slutet av juli. 

    Kärleken: Elvin fyllde 1 i maj.. vi får väl se om det blir tätt mellan syskonen.  

    Njuter av semester hos goda vänner i sthlm, Elvin sköter sig utmärkt trots lite in och ut i bilen. 

  • LillSkruttet
    Meja: Är en hel månad kvar till BF....känns som evigheter just nu när *mini*roar sig med att skrämma sina föräldrar titt som tätt med div smärtor och sammandragningar. Har iallafall fått njuta av lite svalare dagar (normal svensk regnig sommar) i Dalarna och bara att få lite svalka efter 2 veckors hetta hemma, har gjort att lite ork har återvänt. Alltid något. Hoppas att bebis vill komma till oss snart. Suget blev jättemycket större efter att en av mina närmsta vänner fick sitt andra barn, en liten tjej i söndags. *myyyys*
    Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • 9Kärleken6

    Eet: Tack! Ok ja då blir det ju inte tätare än vad vi har Har ju exakt 2 år i mellan, men det skulle vart lite mer eftersom My är förtidigt född. Lycka till! <3

    Lillskruttet: Lovar att det bästa är om h*n vill stanna nån vecka till. Blir så mycket strul annars, som sagt Mysan kom ju 5 veckor tidigt, så bättre att det går iaf  2 veckor till för dig. Men jag förstår känslan!

    Här hemma är det full rulle och sorg! Full rulle för att barnen är hemma och det vet ni hur det kan va. Mysan, som hon säger om sig själv, har börjat prata en massa, det är riktigt roligt att höra. Sorg för att våra ena kisse Bosse är försvunnen. Såg han senast i förrgår. Känns inte rättvist att våra katter råkar ut för saker hela tiden.  


    .?:*¨¨*:?.Mamma till Nina och My.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pergopinglor med barn version 16