• Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17
  • Mamsie
    Hej tjejjer!

    Max fick ett musnpel idag. Åh så lycklig han blev Lovis - det verkar jättejobbigt. Kanske en sån där venkateter vore nåt? Vad har de sagt på sjukan?

    Jolan, vad kul när de börjar gå skrattmaja, haha snacka om drillad unge {#lang_emotions_coffee} Undrar om mamma är en riktig kaffekärring? Tesse, vaddå DVD med knipövningar? Vill haaa!!

    Tina, så skönt att det är över nu. Grattis liksom!
    Tobidoo skrev 2010-04-29 12:42:22 följande:
     Måste bara berätta: Elliot sa nåt så sött häromdan. Han pussade mig på morgonen och pruttade samtidigt.  –Men vad gör du , sa jag, pruttar du när du pussar mig? Då skiner han upp och svarar –Men mamma, det var ju en kärleksprutt. Det kommer ju hjärtan ur min rumpa!♥
    {#lang_emotions_heart} Ungar är bara BÄST!

    Dumas, som du ser så är det en hel del fördelar med allergibarn; man lär sig så otroligt mycket som man inte hade en tanke på innan!
    Vi har blivit medvetna om vad som finns i maten och vår matlagning är mycket roligare! Så OM vi skulle slippa allergierna i familjen så kommer vi nog att fortsätta med råvaror i väldigt stor utsträckning

    Imorrn är det fredag - igen! Vart tog veckan vägen?
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • lillAa

    godmorgon!

    Först en jättekram till Lovis och till Stella såklart!


    Sen läser jag om allas bestryr... det är så mycket att kommentera att jag inte ens vet var jag ska börja... så jag struntar i det och kör ego istället.


    Vattkoppor: Det verkar vara säsong nu, har fått ett gäng inbjudninar till "vattkoppsfika" men vi har avstått, vi vill inte äventyra vår solresa om några veckor... När jag skulle lämna Axel igår på dagis, står det på infotavlan att det går vattkoppor... Pratar med personalen och det var en pojke som varit där dagen innan som fått det. Jag tvekade länge, men tog sen med mig Axel hem igen. Han är ledig idag så vi kollar läget på måndag om det är fler som blivit dåliga... Man får ju inte flyga om man är sjuk, så antingen kan vi få stanna hemma, eller om han blir sjuk därnere inte få flyga hem (och inte heller bada...) det känns inte så roligt! Men jag känner mig alltid fånig när jag står och tvekar i hallen på dagis... Hur hade ni gjort?

    Min lilla tjej väger också strax över 7 kilo, men hon är ju 10 månader, så så mycket veck är det inte här...

    Annars har jag numera en 40-åring hemma. J fyller år idag! Det blir ett litet kalas med de närmaste och färska räkor & kräftor och gratinerad hummer! Mousserande vin i massor... Jag o Axel ska ge oss på att göra pannacotta med chilitryffel också, spännande ska det bli!
    Det ska bli mysigt!

    Nä, nu skriks det lite här o var här hemma, dags att sluta!
    Trevlig valborg allihop!

  • Tessekd
    Tobidoo: TRodde att lilltjejen passerat 6 kg här men nära på var det i alla fall 5920 var gårdagens vikt. Antar att hon gått upp lite sämre det sista pga förkylningen.

    Vad vägde Minya när hon föddes? Kommer inte ihåg. Nellie var ju ner till ca 3,2 som minst och vägde 6,1 typ vid 12 veckor. Minna vägde som minst 3,9 men har ju inte blivit större för det...just nu i alla fall. Antar att de blir rättså lika ändå.

    Hon är ju så härlig just nu när det pratas på, varje vaken stund. En riktig charmis som skrattar högt ibland. Lika nöjd som storasyster var kommer hon däremot aldrig att bli vad det verkar. Undrar hur hennes humör ska bli när hon blir större?...för humör verkar det finnas i vår lilla skrutta....hjälp{#lang_emotions_surprised}. Kan ju bara hoppas på att ju onöjdare som bebis gör mer nöjda glada barn som större....lite tvärtom sådär med tanke på Nellies humör idag så vet jag inte om vi pallar med snäppet värre {#lang_emotions_tongue_out}.
    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • Tobidoo

    Tesse: Minya vägde 3560 vid födseln, gick sen ned till 3490 o vände sen uppåt igen. Vi tyckte Elliot var stor, han vägde ju 4200 när han kom ut, men hon har redan gått om honom stort. Trodde ju jag skulle få en liten bebis denna gång, men icke. Dock är det ju skönt att veta att hon växer och mår bra. För övrigt har vi motsatt här, hon är nöjdare än Elliot o sover betydligt bättre. Han åt ju fem ggr per natt, ibland mer.
    Hon gör inget väsen av sig alls, bara om hon gör illa sig.

    Visst är det roligt nu när de börjar hänga med mer och man kan leka med dem! Skratten och leendena är underbara!

    Dock vill Minya redan sitta upp, och det räcker inte med att sitta lutad, utan hon vill vara 90 grader upprätt. Hon gör situps i sittern o vagnen när hon ligger lutad. Har man henne på knät sitter hon rakt utan stöd. Jag vet inte om detta är skadligt för hennes rygg, det är ju för tidigt tycker vi. Måste ringa BVC o fråga om det, så man inte pajar skelettet. Men det är svårt när hon så gärna vill.

    Dumas: Ja, min skrutta ska också ha planat ut lite, lite i kurvan, sa de. Man kan ju hoppas så hon slipper gå på diet

    LillAa: Kul med kalas, och det lät smaskens! Ni är en riktig gourmetfamilj!


    ☆♥Mamma till prinsen 060623 och prinsessan 100212♥ ☆
  • Tessekd

    Hej på er alla!
    Idag har det varit riktigt fint väder och Nellie cyklade medan jag gick till Mariebergsskogen här i Karlstad (kombinerad djurpark/lekpark...). Haft en härlig em där. Nellie fick åka bil med pappa hem sen för det är lite långt att cykla hem också. Slutade tyvärr lite olyckligt för hon ramlade och skrapade sig vid ena ögat precis innan det var dags att åka....stackars liten.

    Casa: Tänkte på dig idag...dags för en ny lekdate snart i M-skogen? Tåget har börjat gå  och små söta lamm fick vi se också. Väntar bara på de ursöta minigrisbebisarna nu.


    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • amasonas

    Måndag!

    Ny vecka massor att göra, essäer & uppsatser som ska in massor massor *stressad*

    Kram på er!!


    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Det blåa huset

    Hej!

    Äntligen maj månad! Om två veckor blir Are 4 år. Jisses, stora killen här hemma. Fast han är mest Spindelmannen och Iron man.

    Klev nyss ur duschen, rakade benen för första gången på evigheter. Det kan vara schysst att inte sticka de andra på vattengympan. Ares pall fick följa med in i kabinen så att jag kunde komma åt överallt. Magen är verkligen stor, aldrig i vägen. Visst blir det bökigt på nätterna, det är varken skönt eller smidigt att vända sig i sängen. Apropå sömn, jag hade världens sexdröm och blev väckt av klockan. Grrr, det hade jag väl kunnat få avsluta? {#lang_emotions_tongue_out}

    Imorgon ska jag på överlämningsmöte hos AF. Försäkringskassan ska också vara med, det är ju de som utförsäkrar mig om en dryg månad. Ingen av dem vet om att jag är gravid, fast de borde ha sett det. Are får följa med dit, han är ledig från dagis och som det är nu raggar jag barnvakt var och varannan dag. Ska försöka passa på att vila lite strax, resten av veckan är fullproppad med aktiviteter, mest sjukvård. Kan vara bra att hålla doktorns order, jag känner direkt av om jag gjort för mycket. Det räcker att jag försöker plocka undan lite leksaker för att viloläge ska bli aktuellt.

    Önskar er alla en härlig vecka! {#lang_emotions_sunny}


    ♥ Are ♥ BF 31/7 -10 ♥ aresmamma.blogspot.com
  • Dumas

    Ja, maj månad - fast tusan vad kallt det ska vara! Soligt men kyligt verkar vara melodin den här våren?

    Rossan - tänk att Are blir fyra år så snart Ska han ha kalas för kompisarna, orkar du det?

    Får jag fråga er: hur många barn kan ni tänka er att bjuda på kalas? Det här sista året har det verkligen blivit lite crazy på den fronten på Livs förskola. Nu i helgen var vi på kalas för en tjej, 06-a. 14 barn. Och så har det varit hela hösten och vintern, 10-15 barn per kalas. Enbart förskolekompisarna. Har de kalas för sina andra kompisar också, vid sidan om, det vet jag ej. Jag tycker det är för mycket. Men nu måste vi ju göra likadant! Och så vill vi ju bjuda in kompisarna som ej är från förskolan med, de som bjuder Liv på sina kalas. Vi har räknat på det. Säg 18 barn då. Det blir mycket att stå i, eller hur?! På förra förskolan hade vi som princip att man bjöd in sina årskompisar. Då blev det 4 barn att bjuda, ungefär. Nu är de bara i Livs grupp 10 stycken, så klart att det blir fler. Nåväl. Som tur är kan vi låna förskolans lokaler, det är ju kooperativ. Så det hjälper ju, huset rivs inte. Men jag känner att vi måste börja planera typ nu!

    Sköt om er!

  • Det blåa huset
    Dumas: Det blir inget kalas här. Jag kan inte göra någonting alls och det skulle vara alltför stressfyllt att ta hit en massa barn. Dessutom är vi i Gävle och har kalas med kusin och släkt helgen innan. Och Are fyller år på en onsdag, då kommer min familj hit på kvällen och firar. Sen ska maken iväg hela helgen efter så det blir alldeles lagom mycket att först fara iväg norrut, sen ha en liten bjudning hemma och därefter vara ensam med Are en hel helg.

    Men, om vi skulle ha kalas skulle jag bara bjuda hit de barn som Are leker med på dagis. De är 18 stycken totalt, mellan 2-6 år, och Are leker kanske med 5 av dem. Han har blivit bjuden några gånger men vi har inte åkt iväg, det känns för tidigt med kalas när de är så små. Dessutom ska det handlas presenter och det är bara så onödigt.

    Are kommer nog (som jag tänker nu) att ha sitt första kalas när han går på 6-års. Då är de stora nog att verkligen klara sig själva, nu kan inte ens alla tvätta händerna på toa eller torka sig i rumpan. Ska alla föräldrar vara med då?

    Dessutom brukar förskolan ha "kalas" när någon fyller år. De drar fram en tron och krona åt den som ska firas, sen får denne en gemensam present från alla de andra (ca 20 och så äter de fruktbricka och myser. Det gillar jag.
    ♥ Are ♥ BF 31/7 -10 ♥ aresmamma.blogspot.com
Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17