• Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17
  • skrattmaja

    börjar med detta med kalas på Johannas dagis har det bara varit en inbjudan hittills på alla år så jag tror inte att vi kommer att bjuda in dem på kalas, inte alla i alalfall utan kanske de som hon leker mest med, fast det behöver ju inte bli kalas som jag ser det,man skulle ju kunna bjuda in till en sommarlunch, men vi får se!


    Här brukar vi bjuda in de kompisar vi umgås med regelbundet utanför förskolan! Det brukar vara svårt att få till kalas tycker jag, men tror det berodde på att det var kring midsommar förr året johanna fyllde o många åkte redan dagen innan!!!
    tror att det blir som vanligt, blandat släkt o barnkalas!
    Det vi klurar på är om Emilia ska ha eget kalas två veckor innan Johanna el om vi sk fira bägge vid ett o samma tillfälle!
    Jag tycker egentligen två kalas men tror att det kan bli svårt att få igenom det för maken....
    rossan, trevligt de har det på Ares förskola, hos johanna samlar de ihop alla som fyller en o samma månad till kalas o vid detta kalas som är på em, så blir det en liten glass efter smörgåsen på mellanmålet! sjunger gör de den dagen de fyller år samt denna kalasdag!
    Låter som du har ett tufft möte framför dig i veckan rossan, men hoppas att det går, så bra som ett sådant möte kan gå!
    Dumas, jag söker det jag kommer över, har dock inte sökt ngt formellt inom akademin för det finns inte ngt ute o jag har inte tagit tag i att skriva egna ansökningar ännu, känns som moment 22 för mig, vissa instanser som jag kan söka pengar ifrån vill att jag ska vara anställd, o vissa forskare tar inte emot om man inte har egna pengar med sig.... borde ingå en kurs i detta udner forskarutbildningen.....Men har ett par andra intressanta jobb, ett är tom på rätt utbildningsnivå!!!
    Nu ska jag packa badväskor o lite pic-nic för det ärdags att bada idag!!! så mysigt! tänk att man ser fram emot måndagar under hela veckan, det är första gången i livet tror jag det är så<3
    ta hand om er stora o små! kramar till er alla!
    skratt-maja numer mamma till johanna och emilia ♥
  • skrattmaja

    missade ju en sak ..


    tessekd, anledningen till att jag inte kunde jogga var att all mjölk gjorde mig så extra tung i bysten, det räcker gott som det är i vanliga fall och vanlig sport BH kom jag inte i under amningens första del!!! 
    anledningen till att det blev promenader och promenader för mig!
    lillaA, hoppas att pannacottan blev bra! det är verkligen gott speciellt med en liten fruktsallad!!! mousserade vin låter inte dumt det heller.... här laddar vi ju inför kommande semester! bra o tur att johanna får ha fullt bagage
    skratt-maja numer mamma till johanna och emilia ♥
  • Tessekd

    Sitter här och gruvar mig...idag ska jag sätta in en spiral....huu och usch om man ska tro på vad alla säger. Hoppas att det går snabbt och smidigt. Vill bara a detta överstökat nu känner jag.


    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • polaris

    Tesse: Jag har aldrig upplevt att det gjort ont, försök bara att slappna så går det nog bra. Är det hormon eller koppar?

  • Tessekd

    Polaris: TACK för den.....försöker tänka...hur illa kan det vara. Har man fött barn så gör väl inget ont i jämförelse med det i alla fall. Det blir en koppar. Hoppas på att det ska funka då jag har reagerat mkt på alla olika hormoner tidigare. Vore riktigt skönt med ngt hormonfritt.

    Ska slappna av så gott det går, lite användning av profylaxen kanske? Känns ändå nervöst. Hoppas att jag kan skratta åt det här sen.


    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • polaris
    Tesse: Bra val! Jag trivs jättebra med min kopparspiral. Blöder lite mer (men inte över längre tid) och mensvärk har jag inte ens längre! Toppen! Mådde även jag kasst med hormoner, känner mig både gladare och piggare nu sedan hormonspiralen åkte ut.

    Lycka till!
  • Tessekd

    Sådär ja..nu var det gjort och det kändes absolut INGENTING. Man ska tydligen inte tro allt man läser. Det var tom så att BM var tvungen att kolla så att den var rätt eftersom jag inte hade känt ngt. Sååå skönt att det är färdigt. Nåja.. ett återbesök om 2 månader åkte jag på också.  En fråga..blir trådarna mjukare efter ett tag annars lär ju ngn sticka sig ganska så rejält på dem {#lang_emotions_undecided}.


    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • amasonas

    Hoppar in och önskar alla en underbar helg!

    Hos oss ska det regna hela helgen visserligen....


    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17