• Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17
  • skrattmaja

    Idag kunde jag logga in igen! De har de senaste dagarna sagt att mitt konto inte kan hittas!
    aja

    Grautlerar alla i klump, ingen nämd ingen glömd!
    Härligt att läsa om kalas hur presenter uppsakttas och används flitigt!

    Visst blir man nostaltisk, vi har ju just tänkt på vad vi gjorde för ett år sedan då emilia föddes!

    tozza, 1-års present är svårt!!!! vi köpte efter inspiration av jolan en lära gå bil som amn kan åka på...bild finns på fb i min emili amapp!
    av mormor o morfar har tjejerna fått varsin rejäl byrå malm fr IKEA, med kommentaren att mormor fyller ju på så nu ska de finnas lite mer utrymme att stoppa saker i!!!!
    blev så otroligt glad för detta!!!


    skratt-maja numer mamma till johanna och emilia ♥
  • skrattmaja

    förvirrade jag, menade ju lovis såklart! såg så fina bilder på S på fb o visade maken detta! (förlåt att jag inte sagt det lovis!)


    skratt-maja numer mamma till johanna och emilia ♥
  • Kreativ
    Tozza - Biltema har en vet jag,. för det var en sån Melvin åkte på. Köpt i Linköping ;) Det är som en vanlig cykel fast utan trampor, man tar fart genom att springa, så sitter man på sadeln o håller upp benen. :) Ettårspresent.. hm.. är han för liten för bobbycar tro? Annars en lättanvänd såpbubbelmaskin modell mini. Ida grejade en sån tidigt. :) Kanske badleksak, tex badring, armpuffar, fint badlakan..? Eller fingefärg! Det kan ju barnen kladda med utomhus denna årstid. ;) Grattis till bättre mående Alizia! HjärtaSimon - så ni är hemma igen, i fräsch lägenhet! Hur känns det? Att S får eget rum blir nog bra, ja..

    Nu sitter Melvin med sitt Nintendo DS Lite som han fick i present igår, han är helt salig! Någon färgklick blev det inte, han skulle absolut ha ett svart.
    Melvin 060609, Ida 080426
  • Kreativ

    ni som läser min blogg.. en av uppdateringarna jag gjorde idag vill jag ha råd om... så kika gärna in o kommentera. Handlar om 4-åring


    Melvin 060609, Ida 080426
  • CasaMia

    Hej flickor,

    Studenten Stina fick en MacBook som vi lade med till - hon blev så glad att hon började gråta =)

    Springcykel får det bli - hittade ingen på Biltema dock. Vi provade en sån på leksaksaffären, men trots att sadeln var på det högsta fick Sanna knäna i hakan typ - långbent som hon är - nån som vet vilka som har något större modeller? Jag ska spana på Blocket lite.

    "Min" systemkamera som var ett demoex (upptäckte jag när jag började plocka upp den ur den redan öppnade kartongen) lämnade jag tillbaka i onsdags, trots att jag till slut fick ett jättebra pris. Knäppt, jag vet, men jag kunde bara inte smälta hur otroligt otrevlig och hemsk den korkade bruden var när jag skulle hämta den och när jag skulle få min kompensation för att det var en demo, var jag tvungen att handla med samma idiot i kassan och jag såg bara rött, så köpet fick gå tillbaka. Det kändes så förnedrande att inte få en vettig ursäkt eller åtminstone slippa se fanskapet, så jag ville bara därifrån. Så nu har jag ingen kamera igen.  Skrikandes

    Om nån får nys på en superdeal på Canon Eos 450, 500 eller liknande, så hojta gärna till!
    Nikon har väl oxå bra kameror i vettig prisklass? Men jag vill hha en bättre kamera än jag egentligen har råd med, så det får bli om jag hittar nån dunderkampanj eller nåt ... 

    Nu ska jag försöka sova i natt - det har inte gått så bra på sistone ... För mycket att tänka på ...

    Kram! 


    ♥♥♥ Sanna & Indra ♥♥♥
  • amasonas

    Hej alla snyggmammor!

    Så nu var denna perioden av studier slut, har varit väldigt mycket på slutet kände jag med både litteraturhistoria och vanlig historia plus den där jäkla matten då (hade 3 kurser till men de flöt på lite enklare)

    Så nu ska jag börja nytt jobb imorgon, har fått sommarjobb inom äldrevården, något jag aldrig jobbat inom förut, ska bli spännande och se om jag klarar av det, många säger att det är ganska jobbigt (kommer jobba både inne på hemmet & ute på hemtjänsten) Alla ni som jobbat inom detta område, har ni några bra tips & tricks till mig? jag fick intrycket att det var underbemannat & alla i personalen såg tröööötta ut....hoppas de inte tar ut sin trötthet & frusturation på lilla mig bara..

    Är glad att jag fick tag i ett sommarjobb samma vecka som skolan slutade, trodde det var helt kört att hitta jobb när vi redan är i Juni månad!

    Hoppas alla födelsedagsbarn har haft bra fyllerårdagar!!!


    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Tessekd
    Tina: Tror inte att du behöver så mycket tips o tricks som kommer in med nya fräscha ögon. Bara man håller sig mänsklig och tänker på att behandla alla med värdighet och pratar med alla som vuxna människor. Tyvärr något som en del tappar när de jobbat länge inom ett och samma område och är trötta och less. Du ska absolut säga ifrån och inte köpa allt med argumentet att så brukar vi göra. Gå på magkänslan. Hoppas att det är ett bra boende och att du kan få dig tid att prata lite med de gamla och att faktiskt få tid att sätta lite guldkant på deras vardag. Man får verkligen höra helt underbara historier av en del .
    Beundrar dem som orkar hålla på inom detta område...jag skulle inte klara det... men en sommar..absolut. Skönt med jobb så man får i  lite extra pengar.
    ♥ Nellie 4/6-06 ♥ Minna 8/2-10 ♥
  • amasonas
    Tack Tesse! Det är väl som du säger, sunt förnuft och behandla med värdighet. Det är lite det du skrev om som jag är orolig över att de andra i personalen inte behandlar de äldre som de förtjänar & så kommer den "nya" tjejen, dvs jag och anmärker, man har ju läst så mycket hemskt om äldrevården om personal som skäller & behandlar de äldre illa....jaja, får hoppas de är trevliga där jag ska vara! (det är ett ganska litet ställe, bara 12 boende)
    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Dumas

    tina - när jag pluggade hade jag extrajobb på ett demensboende flera somrar och under terminerna. En väldigt positiv men tuff erfarenhet. Ta egna initativ om du tycker att det verkar som personalen "inte hinner med" vårdtagarna. Som att sätta sig ute på terassen med de gamla en stund. Finns så många som aldrig kommer ut! Jag vet inte om jag arbetade på ovanligt "bra" avdelningar men personalen var generellt suverän. Stort lycka till Och, du, tänk på att du gör en suverän insats!

    För, fasiken vad viktigt det är med bra människor i äldrevården! Jag hälsade  på min farmor i helgen, hon bor på ett äldreboende dryga 30 mil härifrån och vi ser henne så himla sällan - öch då är et verkligen en trygghet att veta att hon har hjälp av människor som (verkar) trygga och rejäla.

  • Kreativ
    äldreboende har jag haft praktik på. Det var lättare demenssjuka damer där. Jag hade enormt svårt för lukterna, det är ju inte bara "gammal-lukt" utan även urin osv. De äldre fick hjälp med dusch o så där, men det kändes som att lukten satt i väggarna så att säga... Jag gick och var kräkfärdig mest hela tiden.

    MEN!  Så glada de gamla var att ha mig där! Jag var deras sällskap i "allrummet". Spelade Fia Med Knuff (de fuskade hela tiden.. ) och sånt. Var vädret fint tog jag en dam i rullstolen och gick ut på en kort påromenad. Jag kan säga att glädjen i de gamlas ögon var som att se ett barn på julafton! Det är ett SÅ tacksamt jobb - om man trivs och behandlar dem bra - för man får så mycket tillbaka! Att jag avslutade praktiken i förtid var för magens skull. Jag pallade bara inte de starka lukterna, andedräkterna osv. Har alltid haft känslig näsa... och så kände jag allmänt att vård-jobb inte är nåt för mig, jag jobbar hellre med ting.

    Tina, det blir säkert toppen! Du får skriva här sen o säga hur du trivs o så där! Spännande med nytt jobb! Casa -  vet inte om biltemas cykel är större än leksaksaffärerna.. den var lagom åt Melvin, vi kunde inte ha sadeln på högsta, men han är å andra sidan bara 106cm lång. Grannen som köpte till sin pojke har en normalstor springcykel, men på nåt vis lyckas han hålla upp benen ändå. Tungan ute
    Melvin 060609, Ida 080426
Svar på tråden Runt juni kom de ut - del 17