• Anonym (Småland)

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Vi med ångest/panikattacker och depressioner...

    Denna tråden är för alla oss som lider av ångest, depressioner och andra liknande sjukdomar. 

    Jag vet att denna tråden betyder mycket för många av oss som skriver här. Innan jag startade våran första tråd så kände jag mig ensam om att må dåligt, men nu vet jag att vi är många fler än man kan tror som mår dåligt.

    Alla ni som har/har haft ångest/panikattacker/depressioner m.m. är jättevälkomna hit! Ni andra som kanske bara har frågor eller som har vänner/anhöriga som lider av detta är också välkomna...

    Alla ni underbara tjejer som skriver här inne. Ni är bäst, glöm aldrig det!!! Kämpa på för vi är starkare än vad vi tror.

    Hjärta


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 20:16
    Tänkte om vi skulle försöka oss på en liten lista på oss som skriver här inne...?

    Och lite snabb info om oss. Vet att vi försökte oss på en presentation av oss här inne innan, men det var så svårt att greppa vem som var vem ändå känner iaf jag... De som vill kan ju skriva lite info om sig själv, annars kan man bara skriva sitt namn/alias...?

    Ex på info kan ju vara namn/alias, Kön, Civilstatus, Barn?, Vart man bor, vad man lider av/diagnoser, om man jobbar, pluggar eller är sjukskriven...??
  • Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...
  • Anonym (ågren)
    Maia skrev 2010-10-24 19:16:49 följande:
    Men usch vad jobbigt för dig! Att de verkligen inte kan komma på nånting, bara som lindrar om inte annat..?!
    Vet inte vad jag ska eller borde säga...
    Kramar!!
    ja något borde de väl finnas att göra, jag fick inte hjälp förens ja var 17 år. har testat en massa olika mediciner å lugnande. men man vill ju inte vara nerdrogad heller......
    jag är glad så länge ja kan jobba någorlunda när ja har panikångest, men man blir ju hel slut känns som man åldras 10 år efter varje vända...... sen när man mår så skit orkar man ju inte ta hand om barnet å hemmet. tur gubben tar hand om allt.....
  • Anonym (Sandra)

    Maia - Jag känner också igen det där med sambon. Han säger att han önskar att det var som förut, när jag tränade, gjorde mig iordning, umgicks med kompisar och orkade hitta på saker. Att det inte är så kul att ha en flickvän som bara sitter vid datorn och går ner sig.. Vilket jag förstår, tycker synd om honom som blev tillsammans med en helt annan person än den han bor med nu :(

    (vafan?) : Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom att du inte får ge upp. Kanske är det bästa att läggas in ett tag ändå? Då slipper du alla krav ett tag?

    För mig har dagen funkat helt okej, en klasskompis kom hit och hjälpte mig med tentan så jag ska komma ikapp lite efter allt jag missat. Sedan har jag lagat soppa (var ett tag sedan jag orkade laga mat). Behövde ett par stesolid för att orka, men jag gjorde det iallafall!

    Känner mig dock trött i hela kroppen efter igår, fick den värsta panikattacken på länge, fick springa in på toaletten och spy efteråt.. Usch, kroppen blir helt slut i flera dagar efter en sån attack..

  • Onkel Panter
    Mammatilltretroll skrev 2010-10-24 23:02:09 följande:
    Testar att fråga igen och hoppas på svar ;)

    Vad har ni för fysiska symptom av er ångest/Depression?
    I mitt fall kan man väl säga övervikt, eftersom min depression till stor del bidragit till den.
    Sen undrar jag vad du vill ha fram av frågan riktigt?  
  • Anonym (Småland)
    Mammatilltretroll skrev 2010-10-24 23:02:09 följande:
    Testar att fråga igen och hoppas på svar ;)

    Vad har ni för fysiska symptom av er ångest/Depression?
    Mina symptom vet du nog redan. Men hoppas att de andra kan svara med...
  • Anonym (Småland)
    Anonym (Sandra) skrev 2010-10-24 21:03:09 följande:
    Tänkte bara säga att på facebook försöker folk starta just ett sådant band åt oss, "vi stödjer det mörkgrå bandet" heter gruppen :)
    Jag hittar inte den gruppen. Är du säker på att den heter exakt så...?
  • Anonym (ågren)
    Mammatilltretroll skrev 2010-10-24 23:02:09 följande:
    Testar att fråga igen och hoppas på svar ;)

    Vad har ni för fysiska symptom av er ångest/Depression?
    när ja har panikångest så känns de som jag har en snara runt halsen, jag kan kräkas när de e som värst, kallsvettas, ingen ork i kroppen, skakar, kan inte äta. spänd i hela kroppen. svårt att sitta still.... de e mina symptom på min panikångest......
  • tesslita

    vaniljbullen: jag håller med dig om det!
    varför har dom ingen inslamling till oss med psykisk sjukdom?

    bara för att det inte syns finns det inte? eller?

    Det är ett enormt handikapp!

  • tesslita

    Kan även berätta att jag var med i Outsiders i början av 2008 och pratade om min panikångest.

    Det handlade om fobier och sånt.

    Jag försöker hela tiden visa omvärlden hur det är att leva med panikångest och det handikapp det faktiskt blir.
    Skriver just nu på en självbiografi om mitt liv med paniken.

  • tesslita

    en till fråga som jag kände mig lite ensam med tidigare..

    är det fler här inne som är sjukskrivna av sin psykiska sjukdom?
    jag har själv varit sjukskriven för detta i 10 års tid nu.
    sedan jag blev myndig.

    men nu känns ju inte framtiden ljus för oss sjuka och de nya sjukförsäkringsreglerna..

Svar på tråden Vi med ångest/panikattacker och depressioner...