• Hjärtat längtar

    Sydafrika-tråd!

    Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

    Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

  • Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Jockelina

    Längtande SA kul med direkt info från SA. Själv åker jag till Kapstaden på tisdag. Framme onsdag. Ska spela 3 rugby matcher mot Sydafrikas damlag så tyvärr inget barnhämtamde :-/

  • gracel79

    Hej!

    Nu har vi varit hemma med vår kille i drygt 3 veckor. Det är underbart att se storasyster och lillebror tillsammans. Jag är så tacksam mot alla de som jobbat på barnhemmet. Lilleman är så kärleksfull och om jag t ex säger I love you till honom, så lägger han huvudet mot min axel och gosar. Det märks att de på barnhemmet har visat honom mycket kärlek, känns bra. Storasyster hälsade också på på sitt barnhem när vi var nere och hon blev så väl mottagen, känns mycket bra. Vi passade på att resa till Mpumalanga under resan och den trippen rekommenderar vi mycket. Man har med sig en gudie hela tiden, och allt anpassas efter familjens och barnens behov och önskemål.

    Jag hoppas så att det ska komma igång med många BB nu för det går alldelles för trögt! 

    Hälsningar från gracel som väntade BB i drygt 22 månader 

  • Hjärtat längtar
    Evveliina skrev 2012-06-18 22:56:16 följande:
    Hej :) 3 av mina 6 gullungar är från Sydafrika mesans de anndra tre är från Vietnam :)
    Jag är faschinerad av hur ni har lyckats adoptera så måna barn! Och att den minsta under ett år är från Vietnam, jag trodde inte det gick adoptera därifrån nu. 
  • chatnoir
    Evveliina skrev 2012-06-18 22:56:16 följande:
    Hej :) 3 av mina 6 gullungar är från Sydafrika mesans de anndra tre är från Vietnam :)

    Jag är också fascinerad av antalet barn! Och att alla är så små, med tanke på hur lång adoptionsprocessen ofta är. Bor du i Sverige? 

  • Tufselina
    Hjärtat längtar skrev 2012-06-18 23:02:10 följande:
    Jag är faschinerad av hur ni har lyckats adoptera så måna barn! Och att den minsta under ett år är från Vietnam, jag trodde inte det gick adoptera därifrån nu. 

    Det går inte att adoptera från Vietnam om man är bosatt i Sverige. Visserligen har några svenska organisationer fått ny auktorisation för Vietnam men adoptionerna har inte kommit igång ännu....
  • Hjärtat längtar
    Tufselina skrev 2012-06-21 23:03:49 följande:
    Det går inte att adoptera från Vietnam om man är bosatt i Sverige. Visserligen har några svenska organisationer fått ny auktorisation för Vietnam men adoptionerna har inte kommit igång ännu....
    Nej.... Evelina är en bluff. Bilderna på hennes sida är hämtade från diverse sidor... :(
  • hellokitty1

    Glad midsommar allihopa! Så kul med barnbesked till Qermit igår! Läste nyheten och funderar på det här med matchning i Sydafrika. Vad får man veta om barnet när när man får barnbesked från SA? Någon som har adopterat därifrån som har lust att berätta ungefär hur det går till? : )

  • TomMon

    Va?! Nej men vad underbart att Qermit fått bb!! Var har hon skrivit om det? Vilken midsommarpresent!! :D

    STORT GRATTIS QERMIT!! Som ni väntat och längtat, nu kommer glädjetårarna här!! Då åker vi ungefär samtidigt för att hämta våra små, men till olika delar av världen, häftigt!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!