Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite
ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Nej, beretta gjärna :)
Vill också gärna höra!
Berätta gärna! Vi pratade lite med Heidi och Charlotta vid sidan av men hade tyvärr inte tid att stanna. Berätta gärna ifall vi missade något
Enligt ABBA så har de under en tid ägnat sig åt att bygga relationer med domstolar runt om i SA. Det har "burit frukt" och de har matchat ett "större" antal barn nu, (som jag förstod var inte alla bb utringda ännu) så antalet bb ska vara uppe i "det förväntade" antalet redan nu i sommar. Eftersom domstolarna är spridda över landet får man vara beredd att resa innom SA för att hämta sitt barn och bo där den första veckan.
Med tanke på problem som har varit i Pretorias domstol så kom frågan upp om någon familj har fått blankt nej i domstolen där nere, svaret var nej. Abba har ändrat sina rutinet så att de ska vara så gott som säkra på att det inte ska finnas något att anmärka på när man väl är i domstolen.
AC är nu nere i önskat antal handlingar i SA, 25, och skulle starta upp mellan 2 och 4 familjer redan i sommar. Anledningen till att de har minskar antalet handlingar är att det ska bli en genomsnitts väntetid i landet på mellan 6 till 18 månader. Abba tror att det fortfarande kan komma 30 bar till sverge i år, möjligt att det kan komma fler nästa år.
Detta är ingen absolut sanning utom vad jag uppfattade av vad som sades! Men hoppas det har givit en någorlunda sann bil av läget i SA nu. Alla lät väldigt hoppfulla över framtiden...
Tack för infon "i väntans tider"
Tack! Intressant att få veta. Var det många dokument som skulle skickas ner?
Det är en hel del papper som ska samlas ihop. Utredningen ska naturligtvis översättas, läkarintyg mm, men framför allt ska ni skriva ett personligt brev till den biologiska mamman och göra en life-book om er själva, dvs ett fotoalbum där ni berättar det mesta och klistrar in bilder. Man får tillbaka sin life-book när man är nere i Sydafrika sen. På vårt slutmöte berättade de om hur de tänkt när de matchat oss med vår son, och då berättade de oxå att fotoalbumet nästan är det allra viktigaste materialet för att välja familj.
Kram på er!
Missa inte Sverige - Sydafrika nu på svt1.
Tjejlsget kallas Banjana Banjana!
Heja heja heja!!!