• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Heavy

Åhhhhhhh GRATTIS!!! Så underbart!!! Och en liten prins

Vad var det som gjorde att ni fick vänta så lång tid på RB? Det är väl jätte ovanligt att man får vänta så länge?

Varm kram!    

• Flybe

Allt pappersarbete var inte klart när vi fick bb, sen hade AC trott att vi först skulle få veta att vi var godkända av centralmyndigheten och att vi sen skulle få vänta på domstolstid och resebesked ytterligare men de fixade visst allt på en gång och det är vi tacksamma för. Det är ovanligt att det är så här, men det händer ändå då och då, för några veckor sen var det två familjer som väntade på rb och två familjer som väntade på att centralmyndigheten skulle godkänna något. Undrar ibland hur det gått för de andra familjerna, kanske får vi träffa dem i SA.

• hellokitty1

Stort grattis! Hade ni "önskat" upp till tre år? :)

• Flybe
    hellokitty1 skrev 2012-08-04 19:38:15 följande:
    Stort grattis! Hade ni "önskat" upp till tre år? :)

Tack! Vi hade sagt att vi ville ha ett barn som passade in i vår familj och som var yngre än vår dotter. Hon var tre år när vi skickade våra handlingar. Jag har hela tiden önskat mig ett barn fött 09, tyckte det skulle passa bra med dottern. Sen hade vi väl hoppats på att få träffa lillebror lite tidigare, men han var inte tillgänglig för adoption förrän nu under våren. Allt eftersom dottern har blivit äldre har vi ställt in oss på att det skulle kunna bli ett äldre barn än vi först trodde. Nu känns det superbra att det blev så här och vi längtar så det inte är klokt efter att få lära känna lillebror. Han har ett riktigt busigt leende, så han blir nog en perfekt lillebror till vår busa.
  • hellokitty1

Vad mysigt det låter! Det kommer bli superhärligt ju för lillebrorsan att få en busig storasyster! Grattis än en gång och hoppas ni får en härlig resa. Ser fram emot att läsa om era intryck och ev nyheter från SA här sedan! :)

• Heavy

Det låter UNDERBART och självklart kommer han att bli en perfekt lillebror

• hellokitty1

Någon som hört något från/om Sydafrika, verkar rätt tyst här?

• Qermit

Jag har inget nytt men innan vi skulle åka hem sa resebyrån därnere att det skulle bli en lugn period framöver. Hoppas att den inte blir så långvarig!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!