• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Faber
    Adoniram skrev 2010-08-30 21:19:37 följande:
    Har du glömt Norrland???
    Har du glömt att fråga norrlänningarna hur de vill ha det eller tror du det är en avstjälpningsplats för allt som Östermalmsfolket vill ha utom synhåll?
  • Dorian Ertymexx
    Mysgosmys skrev 2010-08-30 20:12:50 följande:
    Skulle du flytta till ett arabland så skulle du bli stenad om du vägrade gå och be tillsammans o samtidigt som dem.

    Vad har egentligen hänt med att "Ta seden dit man kommer"? 
    Wow, och du har just bevisat att du har noll koll du.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Conrad
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 14:04:51 följande:
    Gud vad trött jag blir... OK, då tar vi det igen:

    Invandrare som begår brott i Sverige BLIR utvisade, om inte särskilda skäl föreligger till motsatsen.

    Vågar jag hoppas att du inte drar upp den floskeln igen framöver?
    Nej, så enkelt är det inte. Det gäller endast så grova brott att de kan ge fängelse. "Särskilda skäl som föreligger till motsatsen"
    finns det gott om i Sverige. Det utvisas ca 400 personer per år och majoriteten av dem är personer som
    tillfälligt uppehåller sig i landet.
  • Bejje

    Kanske man borde göra så här. Invandrare som lever här i över ett år på bidrag och som inte lyckas få jobb ska bli tvingade att söka jobb i andra länder. Gör dom inte det så drar vi in deras bidrag. Får dom jobb, men tackar nej till det så drar vi in deras bidrag igen. Inget konstigt med det eftersom vi svenskar också får samma behandling, fast vi får söka på annan ort i Sverige.

  • Adoniram
    ViceGuy skrev 2010-08-30 21:38:10 följande:
    Okej, så Sveriges regering, samt alla partier som inte är för öppna gränser är alltså främlingsfientliga?
    Det handlar inte om att ha öppna gränser. Det handlar om att se på indvandraren som en individ. Stänger man gränser för folk som man vet inte ger annat än trubbel, är man inte främlingsfientlig. Man är fientlig mot idioten man inte vill släppa in.

    Om jag ska släppa in någon i mitt hem, så dömmer jag utifrån personens uppförande, rykte etc. Hade jag vägrat att släppa in folk bara för att de inte var en del av min familjl, hade jag varit främlingsfientlig.

    Det handlar inte om att släppa in alla eller ingen. Det handlar om hur man dömmer dem som vill komma in.
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2010-08-30 20:25:02 följande:
    Håller med. Vi svenskar accepterar tydligen deras seder och låter dem styra och ställa precis som de vill. Moskéer får de också bygga för skattemeddel, men samma sak är inte sant i de länder de kommer från. Vi skulle aldrig få ändra på skolor, bygga kyrkor och göra lite som vi tycker passor oss bäst. Då lever man nog inte länge.
    Fel. De varken styr eller ställer, snarare tvärtom är de rätt maktlösa faktiskt. Och inga moskéer har byggts för skattepengar. Inte en enda skattekrona har gått till moskébyggen, de bekostas av fonder och privatpersoner i utlandet.

    Och jo, det finns både svenska skolor och svenska kyrkor i flera muslimska länder (och faktiskt runtom hela medelhavet).

    Hur vore det om du tog reda på fakta istället för att "gissa" med dina fördomar som enda källa?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Bejje
    Adoniram skrev 2010-08-30 21:36:38 följande:
    Slopa bidragsträsket så har du inte bara löst invadrarfrågan, men även problemet med late jävlar som inte vill jobba.

    Eller är en handling (valet att inte jobba och göra rätt för sig) accepterat om det är en 'svensk' som gör det, men inte en invandrare?
    Nej, jag tycker det är lika illa om svenskar vägrar att arbeta. Det är inte mer än rätt att svenskar inte får något bidrag om de vägrar att söka jobb. Så där ser jag ingen skillnad.
  • Mysgosmys
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 21:39:33 följande:
    Wow, och du har just bevisat att du har noll koll du.
    Men snälla, det var inte ett seriöst uttalande, det kan till och med en fiskmås förstå.
    Jag menade att det är så självklart att vi ska acceptera deras seder o religionsfrågor när de kommer hit, men om vi åker dit så är det fortfarande vi som ska acceptera hur läget är. 
  • Knugen2010
    Bejje skrev 2010-08-30 21:41:59 följande:
    Kanske man borde göra så här. Invandrare som lever här i över ett år på bidrag och som inte lyckas få jobb ska bli tvingade att söka jobb i andra länder. Gör dom inte det så drar vi in deras bidrag. Får dom jobb, men tackar nej till det så drar vi in deras bidrag igen. Inget konstigt med det eftersom vi svenskar också får samma behandling, fast vi får söka på annan ort i Sverige.
    Men tillbaka till FN kvot-flyktingar igen. Har de också bara ett år på sig, även om de är analfabeter?

    Genonomsnittet för att integrera en invandrare är ca 1,9 miljoner. Anser du att det är för mycket?
  • Dorian Ertymexx
    Madylin skrev 2010-08-30 20:26:54 följande:
    Och det vet du hur? Jag kan lika gärna ha rätt eftersom du inte har någon grund för vad du säger.

    Och nej, jag säger inte det jag tycker du lägger i mun på mej. Då hade jag ju knappast uttryckt mej så.
    Jo, det är exakt vad du gör faktiskt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
Svar på tråden HEJA SD!