• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Mysgosmys
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 23:26:40 följande:
    Åfan, så du menar att Hells Angels är muslimer hela bunten? Jag tycker du ska åka ner och meddela dem om det, du kommer säkert bli väl bemött med dessa nyheter...
    Ojoj, är det fördomar jag ser? 
  • MammaG
    Piff skrev 2010-08-30 23:07:06 följande:
    en liten fråga till dig mammaG, tycker du att vi ska sjunga nationalsången på nationaldagen? i barnens skolor?
    eller är man rasist då? för i dagens samhälle är det tydligen inte tillåtet att vara stolt över sverige.
    Vi har ett fint land, ett rikt land som tar hand om alla (börjar bli lite för många nu är min personliga åsikt *påhopp på den åsikten förväntar jag mig för så får man väl inte tycka...*)
    Fin natur, en etik och moral som vissa folkgrupper inte är födda i och då inte kan leva efter- men man kan ta seden dit man kommer och lära sig. Vill man integreras i svenska samhället så lär man sig språket -
    För mig så är det helt sjukt att man kan slänga sina barn över ett balkongräcke, eller kasta stenar på en kvinna som har haft sex. Jag vill inte att den typen av beteende ska komma till sverige, vill inte att mina barn ska växa upp med sånt.
    Visst kan man sjunga nationalsången om man tycker det tillför något. Har aldrig träffat en enda invandrare som har haft ett problem med det. Synd bara att så få svenskar faktiskt kan den. Vilken etik och moral är det "vissa folkgrupper" inte har och som är specifikt svenska? Att ta seden dit man kommer är en idé jag är lite kluven till... vilken sed är det man ska ta efter? För jag ska erkänna, att jag hoppar fanimig inte som en groda runt midsommarstången. Vägrar.
    Vilken typ av beteende är det du inte vill ska komma till Sverige? Kvinnomisshandel? Våldtäkt? Rån? Sorry, har funnits här i generationer. Försvarar det definitivt inte, men det har funnits så länge att man nog får kalla det svenskt beteende. Vi behöver inte gå så långt tillbaka i tiden för att hitta en lagstadgad rätt att spöa sin hustru i uppfostrande syfte. Här,. I Sverige: Fast det är klart, sd-kramarna har väl ingen koll på vare sig historia eller kultur i det land de vördar så högt.
  • MirandaSthlm
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 23:27:24 följande:
    Aaawww, har du slut på argument?
    Nej då... men erkänn att du skrattade lite... Drömmer Eller har du ingen humor?
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • Barret08
    Bejje skrev 2010-08-30 23:23:30 följande:erige så vill de ju
    Bra sagt! Män från dessa länder får vara otrogna utan något straff, men kvinnor som gör samma sak ska avrättas, så brutalt som möjligt. Är det rättvist? Vill vi ha sådant folk i Sverige? Jag har inga barn själv ännu, men om jag får det en dag så kommer jag aldrig låta min son/dotter umgås med den folktypen. För tänk om han/hon tar efter deras beteende? Är jag rasist för att jag tänker så? Nej, jag vill givetvis mina barn det bästa och att de ska växa upp enligt "normala" svenska principer.
    Men om man tänker på tex iranier (exemplet med kvinnan som ska stenas i Iran)i Sverige så vill de ju inte heller ha det så. Det var ju därför de kom till Sverige.
  • Mysgosmys
    MirandaSthlm skrev 2010-08-30 23:27:12 följande:
    yes! We shall overcome.... la la laaaaaaa... förlåt min sångröst... kan ej sjunga.. Solig
    Haha! Äsch, jag sjunger med dig så överröstar jag din dåliga sångröst med min gräsliga ;D
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2010-08-30 23:26:55 följande:
    Jag kallar i alla fall "du gamla, du fria.." för vår nationalsång och det gör alla jag känner också. Vinner Sverige matcher i hockey VM så spelas Du gamla, du fria"
    Det får du göra, men det är ändå inte en officiell nationalsång.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Mysgosmys skrev 2010-08-30 23:27:39 följande:
    Ojoj, är det fördomar jag ser? 
    Ja, jag ville testa hur det är att vara på er sida staketet.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • MammaG
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-30 23:26:40 följande:
    Åfan, så du menar att Hells Angels är muslimer hela bunten? Jag tycker du ska åka ner och meddela dem om det, du kommer säkert bli väl bemött med dessa nyheter...
    Asgarv!
  • MirandaSthlm
    Mysgosmys skrev 2010-08-30 23:28:59 följande:
    Haha! Äsch, jag sjunger med dig så överröstar jag din dåliga sångröst med min gräsliga ;D
    SDEEEEEEEE I MITT HJÄRRRRTAAAA.... trallalalalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa haha Hjärta
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
Svar på tråden HEJA SD!