• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Knugen2010
    Joppis skrev 2010-08-31 11:44:09 följande:
    Det är ju vad invandringen kostar...
    Ja om man har IG i matte.

    Eller som Jimmie Åkesson själv säger " Vi är inga budget experter" Glad
  • MammaG
    Bejje skrev 2010-08-31 11:28:53 följande:
    Ni som är mot SD. Hur skulle ni vilja att invandringen sköts? På samma sätt som idag? Minska invandringen? Öka invandringen? Tycker ni att det ska vara ett krav att de går på SFI? Ska det vara ett krav att de söker jobb? Om de inte kan få jobb, ska det vara ett krav att de utbildar sig? Om de begår brott,  vad ska vi göra med dom då?
    Mer pengar ska satsas på utbildning öht. Borde vara ett krav på alla att utbilda sig, inte bara invandrare. Kravet att de ska gå SFI finns redan.
    För att förenkla att få jobb oavsett vad man heter så ska den strukturella rasismen motverkas. Det ska inte vara möjligt att neka någon jobb för att den har ett utländksklingande namn. Enligt mig ska det heller inte vara möjligt att neka någon ett jobb för att han inte vill skaka hand. Jag anser att invandringen mycket väl kunde vara mer generös
  • Angie72

    Anton Chigurh

    Tänkte just fråga hur de ska få fram pengar till allt....

  • Joppis
    Knugen2010 skrev 2010-08-31 11:46:06 följande:
    Ja om man har IG i matte.

    Eller som Jimmie Åkesson själv säger " Vi är inga budget experter" Glad
    Du kan ju tala om vad det kostar för oss då...
  • Faber
    MammaG skrev 2010-08-31 11:46:16 följande:
    Mer pengar ska satsas på utbildning öht. Borde vara ett krav på alla att utbilda sig, inte bara invandrare. Kravet att de ska gå SFI finns redan.
    För att förenkla att få jobb oavsett vad man heter så ska den strukturella rasismen motverkas. Det ska inte vara möjligt att neka någon jobb för att den har ett utländksklingande namn. Enligt mig ska det heller inte vara möjligt att neka någon ett jobb för att han inte vill skaka hand. Jag anser att invandringen mycket väl kunde vara mer generös
    Det finns gott om folk som nekas jobb på lösare grunder än att man vägrar skaka hand, både invandrare och infödda svenskar. Vill man inte skaka hand så kan man inte vara särskilt intresserad av jobbet, man får helt enkelt anpassa sig. Det enda giltiga skälet till att vägra är medicinska (fysiologiska eller psykiska).
  • MammaG

    En grupp som ofta utsätts för spott och spe i Sverige är somalierna, ett argument är bl.a att de inte arbetar.
    I England, däremot, är somalier kända som goda affärsmän med initiativförmåga och bärkraftiga rörelser. Hur kommer det sig. Ligger felet hos det svenska samhället och den svenska attityden eller hos somalierna?

    Är det kanske så att den engelska kolonialismen trots allt hade i allafall EN fördel: det engelska samhället och dess invånare stod inte som tappade från skyarna, utan hade faktiskt en mycket lång vana vid att ta till sig och arbeta med folk från andra kulturer?

  • Bejje
    Knugen2010 skrev 2010-08-31 11:44:59 följande:
    Det är din fråga som inte är helt genomtänkt, eller hur.

    Vilka typer av invandrare pratar vi om?
    Det beror på vilken av frågorna du har tänkt att besvara. När det gäller mängden invandrare så svarar jag alla. Ska det minskas, ökas eller se ut som idag.

    Resten av frågorna beror ju lite på varifrån invandraren kommer ifrån. Om invandraren kommer från norge så är språket inget problem och jag tror inte de generellt sett har sämre utbildning än oss.

    Snackar vi en person från Irak så kanske de varken kan svenska eller engelska, utbildning i övrigt ser också mycket sämre ut där.

    Brott gäller alla.
  • Anton Chigurh
    Knugen2010 skrev 2010-08-31 11:39:57 följande:
    Detta kostar runt 55 miljarder kr.
    Visa gärna den uträkningen, jag säger inte att du har fel, men vill gärna se dina uträkningar.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Knugen2010
    Joppis skrev 2010-08-31 11:49:15 följande:
    Du kan ju tala om vad det kostar för oss då...
    Enda som är klart är att SD siffra är helt taget ur luften.
  • Anton Chigurh
    Knugen2010 skrev 2010-08-31 11:58:44 följande:
    Enda som är klart är att SD siffra är helt taget ur luften.
    Och det är såklart inte dina siffror.....
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
Svar på tråden HEJA SD!