• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • xXMaLoXx
    ViceGuy skrev 2010-08-31 14:08:25 följande:
    Varför läggs inte denna tråd i sandlådan?

    Av 850 inlägg har jag sett 3-4 som varit nämnvärt vettiga. Visserligen en subjektiv uppfattning, men de flesta borde hålla med mig.
    Ja jag undrar detsamma. Man diskuterar ju liksom inte sakfrågan egentligen, man kastar mest paj på varandra.

    Jag tycker iof att det är rätt roande att läsa. Det blir lite lustigt när man själv lägger sig till med den attityd som man samtidigt säger sig förkasta *visslar*
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Joppis
    jådåsåatt skrev 2010-08-31 14:12:24 följande:

    Det gör ju inte de flesta malmöbor heller.
    Eller du trodde på fullaste allvar att det var en kulturell grej här i Malmö?

    Men ok, malmös svenska pensionärer är alltså kriminellare än genomsnittet. vad beror det på och hur ska vi stoppa dem?


    Kulturell? Ja, kanske Jag vet inte orsaken till varför föräldrarna i ex. Rosengård skiter i sina barn. Det kanske beror på kulturella skillnader.
  • jådåsåatt
    Bejje skrev 2010-08-31 14:10:52 följande:
    Lugn, du behöver inte skämmas, det gör inte jag. Anledningen att jag tar upp sådana här saker är givetvis därför jag har sett invandrare gör sådana dumma saker, men aldrig någonsin en svensk. Visst finns det gott om svenskar som stjäl saker, men dom är allt som oftast medveten om att dom gör fel.

    Dessa invandrare fattar inte ens att det dom gör är fel och kan därför inte ångra det dom har gjort. Samma sak som att när männen deras stenar sin dotter eller fru så tror dom att det är rätt att göra så och att de förtjänar att bli brutalt mördad.
    Men det där är nog bara lokala skillnader. Anledningen till att det är så måste bero på något fel i din stads kultur.
  • Donum

    Det blir ju hyfsat missvisande om man bygger sin världsbild på hur det ser ut just där man själv befinner sig.
    Om jag befinner mig i Askim och konstaterar att jag inte ser en enda "invandrare" så blir i så fall slutsatsen att det inte existerar några "invandrare" i Sverige.
    Om jag befinner mig på ICA och ser "svenskar" snatta så blir slutsatsen att "svenskar" är ett snattande folk. 

    Och om jag befinner mig på jobbet så blir slutsatsen att en överväldigande majoritet socialbidragstagare är "svenskar" och en god del av dem uttryckligen sverigedemokrater. 
     


    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • jådåsåatt
    Joppis skrev 2010-08-31 14:13:44 följande:
    Kulturell? Ja, kanske Jag vet inte orsaken till varför föräldrarna i ex. Rosengård skiter i sina barn. Det kanske beror på kulturella skillnader.
    Gör de? Är du ofta i Rosengård och pratar med barnens föräldrar? Själv jobbar jag ideellt med barn i Herrgården en gång i veckan och träffar massor av engagerade föräldrar.
  • Donum
    Joppis skrev 2010-08-31 14:12:05 följande:
    Hur var det nu igen? Du hade inga studieskulder va?
    Det har väl sällan sverigedemokrater?
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Faber
    daddybear skrev 2010-08-31 14:01:50 följande:
    det finns INGET jobb som har handskakning som ARBETSUPPGIFT!!!! du kan vara säljare best F*N du vill fortfarande inget krav att kunna skaka hand. och personen blir varken bättre eller sämre säljare för att han skakar hand,säger mer om klientelet.
    Är man säljare skakar man hand, är man inköpschef på ett företag skakar man hand med besökande säljare. Representerar man företaget utåt i en officiell situation oavsett position skakar man hand, allt annat ger ett ohyfsat och oseriöst intryck.
  • TheCoopers
    Bejje skrev 2010-08-31 14:10:52 följande:
    Lugn, du behöver inte skämmas, det gör inte jag. Anledningen att jag tar upp sådana här saker är givetvis därför jag har sett invandrare gör sådana dumma saker, men aldrig någonsin en svensk. Visst finns det gott om svenskar som stjäl saker, men dom är allt som oftast medveten om att dom gör fel.

    Dessa invandrare fattar inte ens att det dom gör är fel och kan därför inte ångra det dom har gjort. Samma sak som att när männen deras stenar sin dotter eller fru så tror dom att det är rätt att göra så och att de förtjänar att bli brutalt mördad.
    Se inlägg 848

    Första gången på riktigt jag tänkte i hela denna diskussion ... VILKEN IDIOT .. och då har jag läst mycket här .
    Tom Joppis är mer förstående än vad du är ...

    Du har missat pedofilerna , våldtäkterna och morden . Narkomanerna och gubbarna på bänkarna tom polischefen var väl svensk ? Verkar han ångra sig eller ....

    Dessa invandrare .. du menar alltså att alla människor som inte har svenskt urspung inte heller har något samvete ?
    Du är medveten om att det finns invandare även från kulturer där hedersmord inte finns ?
    Eller är alla samma ?
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Donum skrev 2010-08-31 14:16:38 följande:
    Det har väl sällan sverigedemokrater?
    MOHAHHAHAAH
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Joppis skrev 2010-08-31 14:12:34 följande:
    Du är inte direkt nån stjärna iaf
    det kan du tycka Joppis .. men jag och min icke svenska  familj har lyckats mycket bra i Sverige och i livet
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden HEJA SD!