• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2010-08-31 16:52:58 följande:
    Antar att det är detta du menar :

    I vårt Sverige är det en självklarhet att män och kvinnor har samma värde och rättigheter. I vårt Sverige respekterar man det faktum att de flesta män och kvinnor är olika av naturen och ser det därför inte som ett problem att män och kvinnor ibland kan ta olika utgångspunkter eller göra olika livsval, så länge dessa val är frivilliga
    Det riktigt sorgliga är att du inte förstår att du faktiskt BEVISADE min tes, inte motbevisade den.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2010-08-31 16:53:32 följande:
    Man är inte rasist för att man t.ex. säger att alla Iranier är våldsbenägna p.g.a. deras kultur. Säger jag att alla Iranier är våldsbenägna för att de har en gen som orsakar det eller att de har en gen som gör att de är mindre intelligenta är jag rasist.

    Säger jag att det beror på deras kultur och uppväxtmiljö är jag fördomsfull men inte rasist. Rasistiskt resonemang grundar sig på biologiska vanföreställningar eller gjorde det innan den egentliga betydelsen förvrängdes.
    Jo, det är man. Rasism är att tro att folk är olika. Oavsett om det beror på kultur, etnicitet, gener, raser, skallform eller något annat lika banalt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2010-08-31 16:56:39 följande:
    Så oturligt för dig min käre Dorian att jag inte alls är SD anhängare. Pröva söka jobb på ett ställe som har en policy gällande kundkontakt så skall du se att du kommer att få en reprimand första gången du vägrar skaka hand. Sedan känner jag många bil och teknikförsäljare, ingen stämmer in på din beskrivning. Är det månne fördomar mot en yrkesgrupp jag hör?
    Fördomar? Nej då, för Joppis har ju visat att det räcker med några personer för att det ska bli en Verklighetsbeskrivning. Så eftersom jag hört flera kvinnor beskriva detta så måste det ju vara Verkligheten, att alla svenskar som jobbar inom handel dissar kvinnor till fördel för deras män! *notera ironin*
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2010-08-31 17:01:09 följande:
    Nu gör du samma sak som "ni på andra sidan" har sagt att JAG inte ska göra. OM jag påstår att invandrare stjäl så är det fy skäms eftersom alla invandrare inte gör det. Jag hävdas dra alla över samma kam. D.v.s. precis som du nu gör med ditt uttalande om medelklassföräldrar med VAB.
    Aha. Så ni får, men inte jag. Är det för att jag är invandrare..?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-31 17:42:23 följande:
    Jo, det är man. Rasism är att tro att folk är olika. Oavsett om det beror på kultur, etnicitet, gener, raser, skallform eller något annat lika banalt.
    Nej det är det inte, du talar om den nya definitionen.
  • xXMaLoXx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-31 17:39:32 följande:
    Vi hjälper inte ens en liten bråkdel av hela världen. Och det är inte hjälp - det är självhjälp. Sverige tjänar på invandringen, både kortsiktigt och långsiktigt, och det vet alla som har minsta koll på ekonomi. Tror du på fullaste allvar att alliansen, som kapar och skär överallt (inklusive på invandringen) inte skulle stoppat invandringen helt om de inte trott att de kunnat sänka skatterna än mer på det? De är inte fega, de är inte dumma, de vet att invandringen är en resurs på många olika plan.
    Nej det tror jag faktiskt inte, på fullt allvar. Jag anser att de är fega...jupp.

    Om vi nu tar in i lagom mängder, så begriper jag inte varför vi förvarar dem år efter år på flyktingförläggningar. Där de får sitta och undra om det är deras sista dag i någorlunda trygghet? Fast det är kanske så vi vill ha det, det ser ju bra ut att släppa in så många som möjligt, vad vi sedan gör av det har ingen som helst betydelse?

    I mina ögon så är det slöseri med både liv och resurser.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2010-08-31 17:45:55 följande:
    Nej det är det inte, du talar om den nya definitionen.
    Japp. Ny rasism, ny definition. Men visst, om du trivs bättre med "kulturalism" så funkar det också. Men betydelsen är ändå densamma - att en person har ogrundade och banala fördomar om folk som inte är födda inom samma arbiträra geografiska territorium, eller är ättling till personer med sådan bakgrund.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Donum

    Nja, visst kan man ha tankar om olika generella kulturella karaktärsdrag (t ex kanadensare är bra på hockey, norrmän är bra på skidor etc.), men i den här tråden så begränsar man sig ju inte till en viss kultur utan klumpar ihop människor efter hudfärg och då handlar det i slutändan om rasism. 


    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Dorian Ertymexx
    xXMaLoXx skrev 2010-08-31 17:55:56 följande:
    Nej det tror jag faktiskt inte, på fullt allvar. Jag anser att de är fega...jupp.

    Om vi nu tar in i lagom mängder, så begriper jag inte varför vi förvarar dem år efter år på flyktingförläggningar. Där de får sitta och undra om det är deras sista dag i någorlunda trygghet? Fast det är kanske så vi vill ha det, det ser ju bra ut att släppa in så många som möjligt, vad vi sedan gör av det har ingen som helst betydelse?

    I mina ögon så är det slöseri med både liv och resurser.
    Skulle du, om du var feg, våga bli politiker till att börja med?

    Nej du, de är inte fega. De har annan ideologi än SD. Det är inte feghet, det är att inte dela SDs åsikt. Men SD låtsas gärna att alla egentligen håller med dem, men är för fega för att våga säga det. Vem de är rädda för framgår aldrig riktigt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Donum
    xXMaLoXx skrev 2010-08-31 17:55:56 följande:
    Nej det tror jag faktiskt inte, på fullt allvar. Jag anser att de är fega...jupp.

    Om vi nu tar in i lagom mängder, så begriper jag inte varför vi förvarar dem år efter år på flyktingförläggningar. Där de får sitta och undra om det är deras sista dag i någorlunda trygghet? Fast det är kanske så vi vill ha det, det ser ju bra ut att släppa in så många som möjligt, vad vi sedan gör av det har ingen som helst betydelse?

    I mina ögon så är det slöseri med både liv och resurser.
    Fast riktigt så går inte asylprocessen till. Och nog kan det anses vara bättre att undra om man får vara kvar i tryggheten än att vara död?
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.