• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-01 12:53:56 följande:

    Dorian: du har alltigenom hela tråden varit jävligt nedlåtande mot folk? Slänger dig med härskartekniker och allt möjligt..om du nu är så mkt smartare och bättre debattör ( som jag iaf får intrycket av att du vill vara ) så kanske du ska lägga av med den attityden? Hålla på att skriva "lilla Joppisen" o "vännen" ...hur skulle du må och känna om någon skrev "lilla Doriangubben" ?`! Geeeh, snacka om respektlöst det varit!


    Har du bara läst ena hälften av tråden? Vaddu hur jag SKULLE känna! Joppis har förolämpat, smädat och förtalat mig sedan lååååångt innan den här tråden startade. Och det är inte förrän efter mycket skitsnack från Joppis som jag valde att slänga handskarna.

    Som vanligt - se till att du har koll på historien innan du bestämmer dig för vad som är "sant" eller inte.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • I Blackrose I
    StinaFia skrev 2010-09-01 15:46:52 följande:
    vad är "svensk kultur"?

    hur ska en kultur utvecklas utan influenser?
    Jag lovar att ge dig ett blött kyss om du kan få ett vettig svar från SD-människorna. Skrattande
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • MirandaSthlm
    TheCoopers skrev 2010-09-01 14:45:14 följande:
    Men va det är ju super humant att låta en människa bli electrecuted eller lethal injection !! Mycket humant !
    om dina barn och rövades bort och blev utsatta för tortyr, våldtäkt och sen hittas sönderstyckade på en soptipp. vad vill du ska ske med förövaren?

     bara ett exempel
    Är det nån som bryr sig om vad som står här egentligen?
  • Knugen2010
    StinaFia skrev 2010-09-01 15:46:52 följande:
    det jag kan säga är att det verkligen är extremt oekonomiskt att först betala för uppehälle "tills oroshärden lägger sig", vilket i allmänhet tar minst 10 år, för att sedan skicka tillbaka investeringen!
    Som sagt, Jimmie Åkesson har sagt att de inte är några budgetexperter.
  • I Blackrose I
    MirandaSthlm skrev 2010-09-01 15:53:16 följande:
    om dina barn och rövades bort och blev utsatta för tortyr, våldtäkt och sen hittas sönderstyckade på en soptipp. vad vill du ska ske med förövaren?

     bara ett exempel
    Förmodligen slå skiten ur den etniska svenska pedofilen.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-01 12:55:10 följande:
    haha, and here we go som sagt. För man är ju BARA ett sånt OFFER om man säger något negativt eller ifrågasättande......
    Nej. Men SD kör ju stenhårt med martyrleken, och många SD-fans i den här tråden gör samma sak. Har du inte märkt det, att SD hela tiden tjuter över alla orättvisor som de anser sig bli utsatta för (vilket, ironiskt nog, inte är en fjärt i vinden mot vad de vill utsätta andra för)? Och det riktigt roliga är ju förstås att de inte ens BLIR felfördelade. Det är bara klassisk populism.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-31 17:59:57 följande:
    Japp. Ny rasism, ny definition. Men visst, om du trivs bättre med "kulturalism" så funkar det också. Men betydelsen är ändå densamma - att en person har ogrundade och banala fördomar om folk som inte är födda inom samma arbiträra geografiska territorium, eller är ättling till personer med sådan bakgrund.
    Nej det är den inte. Smaka på ordet R a s i s m...

    Själva ordet implicerar att teorin bygger på biologiska argument och bevekelsegrunder.
  • Dorian Ertymexx
    TheCoopers skrev 2010-09-01 12:57:35 följande:
    Det skriver de hela tiden . Kolla in Joppis och Antons inlägg . Det är massor med påhopp och svärdomar ... inte bara mot Dorian ..

    Men det kanske bara är ok att vara AN ASSHOLE om man är på SD:s sida ...
    Ingen har velat svara mig om de har monopol på det, eller varför det anses som att de får men inte jag...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Knugen2010
    MirandaSthlm skrev 2010-09-01 15:53:16 följande:
    om dina barn och rövades bort och blev utsatta för tortyr, våldtäkt och sen hittas sönderstyckade på en soptipp. vad vill du ska ske med förövaren?

     bara ett exempel
    Och det skulle vara bra om staten visade att det är fel att döda genom att döda....
  • StinaFia
    MirandaSthlm skrev 2010-09-01 15:53:16 följande:
    om dina barn och rövades bort och blev utsatta för tortyr, våldtäkt och sen hittas sönderstyckade på en soptipp. vad vill du ska ske med förövaren?

     bara ett exempel
    vill du svara på mina frågor? vore kul att dissikera dina svar... ;)