• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • xXMaLoXx
    Dorian Ertymexx skrev 2010-09-01 23:34:54 följande:
    Det är klurigt att kolla hela gränsen när det skärs ned överallt för att bana väg för skattesänkningar. Fråga sköterskor, lärare, poliser, äldrevårdspersonal och liknande, de vet...
    Det förstår jag, tro inget annat. Det var bara ett konstaterande om en svag punkt. Man kan dock önska att det vore lite svårare för dömda brottslingar att ta sig tillbaka. Men o andra sidan, jag har hört att vi inte har några papperslösa i Sverige, så de är ju egentligen inte här :P

    Men det här med utvisade som antingen tar sig tillbaka eller inte ens blir förvisade ur landet. Det borde egentligen vara en ganska viktigt punkt. Det känns inte så tryggt om vi utstrålar att du i princip kan göra vad som helst, du kan ändå lätt hålla dig kvar.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Dorian Ertymexx
    StinaFia skrev 2010-09-01 16:05:03 följande:
    med tanke på att många av dem visst inte har koll på vilka handlingar som är inom lagens gränser bör man inte förvånas... mer förvånande är de väljare som hojtar om kvinnofrid samtidigt som de med valsedel i högsta hugg står beredda att rösta in dömda våldtäktsmän i riksdagen Kräks
    Men det är ju klart att de vill ha kvinnofrid! Skulle du vilja våldta en kvinna som kanske legat med en turk tidigare? GråterFörvånadSkrikandes
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2010-09-01 16:27:33 följande:
    Jag har också fått stryk av invandrare samt en svensk som var med i den gruppen. Jag satt på stadsbussen hem en natt efter krogen med min dåvarande flickvän. Svensken i gänget av invandrare, som är född i sverige, har talat perfekt svenska och har svenska föräldrar, har av någon konstig anledning börjat bryta när han talar. Troligen därför han anser det vara tufft att bryta och vara invandrare.

    Hur som helst så kommer killen fram och frågar om jag har någon cigg. Nej tyvärr sa jag eftersom jag inte hade någon cigg. Jasså, få se paketet då, sa han hotfullt. Men jag har inget paket att visa upp eftersom jag inte har några cigg sa jag. Han vänder sig då om och går åt andra hållet i bussen, sedan svartnar det för en sekund och jag vaknar snabbt till igen. Ser då killen ståendes över mig. Han kunde alltså inte acceptera min enkla svar och slog därför till mig. Riktigt arg blev jag och laddade till och slog tillbaka så att även han for i golvet, något jag inte skulle ha gjort i normala fall, men mycket dricka under kvällen höjer känslonivån.

    Detta skulle jag inte ha gjort, för då reser sig ca 5-6st invandrare som han är kompis med och börjar skrika och ska lägga sig i. Busschauffören ser det hela och tvärbromsar och vägrar åka en meter till om inte folk lugnar sig. Den gången klarade jag mig utan större skador.

    Nästa gång jag visade mig inne i city efter en krogrunda så hade jag oturen att stöta på gänget igen. Denna gång gick samtliga i gruppen mot mig, jag försökte försvara mig, men de slog och sparkade mig gul och blå. Jag vaknade ett tag senare av att någon röda korset grupp kommit förbi och sett det hela, men då var gänget borta.

    Den enda infödda svensk i gänget har alltså blivit omvänd och konverterat till invandrare, tar efter både deras beteende samt dåliga svenska? Jag är rädd att fler svenskar ska bli som honom och ta efter deras beteende.
    Intressant tolkning, men hur vet du att det inte var invandrarna som tog efter svensken? De kanske bara hängde på för att de trodde att det är svensk kultur, och ville vara säkra på att de var assimilerade?

    Eller berättade svensken för dig, under misshandeln, att han var snäll tidigare men kände sig tvingad att misshandla på grund av hans invandrarpolare?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    StinaFia skrev 2010-09-01 16:32:15 följande:
    ska vi snacka politik eller enskillda händelser?

    fast vad förväntar jag mig eg... det finns förstås en anledning till att den som röstar SD gör det.

    förövrigt har jag tagit efter en hel del beteenden från invandrare, bl.a. gör jag turkiska dolmar 1 gång i månaden eftersom de är så populära här hemma.
    Du ser, du har till och med anpassat ditt rena, fina IKEA-kök efter invandrarna! Stackars dina barn som säkert känner naturligt att det är något fel på maten från utomeuropeiskt ursprung... Gråter *ringer genast soc*
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2010-09-01 23:31:30 följande:
    Ja, rasister vill gärna få det till det, så att de kan ägna sig åt sin kutturbaserade rasism i fred. Men tyvärr, du har fel. Rasism handlar om att göra skillnad på folk och folk, oavsett om man skyller på gener, memer eller födelseort.
    Skitsnack, det finns något som heter rasbiologi, ja det är en skenvetenskap men det är inte poängen utan det faktum att den använder biologiska argument.
  • Dorian Ertymexx
    Ludde skrev 2010-09-01 16:42:42 följande:
    Sverige har tappat sin position som ett av de rikaste länderna BNP per capita och välfärden ligger vi långt under flertalet andra västländer.

    Om folk gjorde annat än sitta som fågelungar gapandes framför let's dance och dokusåpa debatter mellan riksdagspartiernas påläggskalvar skulle det antagligen finnas fler idéer och politiska inriktningar än den bleka tvåfärgsmodell vi har nu. Om vi inte får bukt med pk-maffian kommer vi hamna åt helvete till om än ett multikulturellt genusanpassat helvete där alla har det exakt lika jävligt.

    Tänk på det i kön till godståget!
    Ludde, jag vet inte om flertalet europeiska länder valt att förena sig till ett litet antal under kvällen, men sist jag hörde var inte elfte plats särskilt dåligt, ens i europeiska mått mätt, och definitivit inte med västerländsk rangordning, och absolut inte på en världsskala.

    Lustigt - du vill ha flera initiativ, men du vill sparka ut de som just nu faktiskt TAR mest nya initiativ, invandrare, och sopa till den näst mest innovativa gruppen, kvinnor. Tssk tssk. Inte så smart tänkt där, Ludde.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-09-01 16:50:09 följande:
    Helt otroligt! 1780 inlägg och inte en enda SD anhängare som förmåtts ändra åsikt. Dags att ge upp försöken?

    Internet är nog det absolut sämsta stället som finns att argumentera på. Mycket bättre att lägga sin tid på att faktiskt prata politik med vänner, arbetskamrater och i andra sammanhang. Inte många som vill stå för sin rasism irl. Inte heller många som kan argumentera för den på ett bra sätt när andra hör på.
    Du kan vända på det - 1780 inlägg i en pro-SD-tråd, och inte en enda har bytt åsikt TILL SDs fördel?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    StinaFia skrev 2010-09-01 16:50:24 följande:
    det är mkt lätt för mig att tänka mig in i det, eftersom jag bott i alby under många år... men för den skull röstar jag inte på ett politiskt parti som är extremistiskt nationalistiskt, utgörs av en hel del dömda brottslingar och har ett partiprogram utan ordentlig budget eller utvecklad utrikespolitik.

    jag vill ha förbättringar inom rättsväsendets alla steg, och där i ingår absolut inte förbrytare i riksdagen!
    Men hey, de har ju personlig erfarenhet och vet hur "the shit goes down!" :P
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Rae skrev 2010-09-01 17:02:48 följande:
    Är det några SD anhängare som såg programmet Dom kallas rasister på SVT. Om man såg det förstår jag inte att man kan fortsätta rösta på SD.
    Här kommer kvällens fördom: SD-iter? Titta på informativ TV? En kille som skämtade om att jag tittade alldeles för mycket på Star Trek (vilket, irrelevan iofs, inte är sant), emedan han själv valde att se "X-men Wolverine" istället för debattprogram om de han så varmt värnar om. Heh...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-09-01 17:08:34 följande:
    Det bästa sättet att göra det är väl att kalla rasister för rasister så du har en god chans. Kräks

    Om FL har blivit ett beroende så finns det olika tolvpunktsprogra att vända sig till istället för ett självdestruktivt beteende. Glad
    Oh, vad bra! Meddela genast Joppis, så blir han glad! :D
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!