• Kay Lee

    HEJA SD!

    Jag har sedan igårkväll läst på om Sverigedemokraternas åsikter och mål. Jag har aldrig tidigare varit insatt i politik och hade nog egentligen tänkt rösta blankt.

    Tack vare deras valfilm fick jag upp ögonen för SD och det var väl lite det som var meningen. Somliga provoceras och vi andra älskar det vi hör.

    Filmen går rakt på sak för vad många i detta land tycker och tänker utan att på något sätt vara rasister. Det är synd att man inte skall kunna få ha friheten att stödja något, utan att få en rasist stämpel i pannan. Medans andra ska ha friheten att stå för det de tror på. Vart tog demokratin ivägen då?

    Heja SD!

    http://motherhood.blogg.se

  • Svar på tråden HEJA SD!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2010-09-02 16:41:19 följande:
    Historielöshet är sorgligt, men att på fullaste allvar mena att ord alltid betytt samma sak är... ja, jag har inte ord för det. Vet du vad ordet etymologi betyder? Tror du att vikingarna pratade på precis samma sätt som du, med samma ord och allt?
    Så du menar att Ras i Rasism är inkorrekt? Det du kallar rasism kallar jag främlingsfientlighet, det övergår inte till rasism förrän jag blandar in biologiska argument för att stödja mina åsikter. Enligt din högst fövirrade definition är jag då rasist om jag är fientligt inställd till Norrmän pga. deras koftor.
  • Rani
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 17:28:33 följande:
    Undrar om jag kan åka till Iran och kräva att få be i kort-kort. sexigt linne, push-up bh, utsläppt hår, fullt sminkad osv i samma lokal på samma bänk som männen. Om inte.. då ska jag skrika och protestera om att få bli särbehandlad för det gör dom minsan i Sverige.
    Skillnaden på Sverige och Iran är ju att Sverige är en demokrati med religionsfrihet. Det är jag glad för. Varför ska vi vara lika korkade som de som styr i Iran och begränsa hur folk går klädda m.m.?

    Var glad att du lever i ett land där man får ha vilken religion man vill och ha vilka åsikter man vill!
  • Dorian Ertymexx
    KlasKristian skrev 2010-09-02 15:53:10 följande:
    Jag tänker inte klä skott för allt som står i SD:s partiprogram eftersom jag inte håller med dem om allt och inte tänker rösta på dem. Därför tycker jag inte heller det är rättvist att antyda att jag har nazistiska tendenser bara för att jag gärna skulle se en åtstramning av den svenska invandringspolitiken, vilket jag står för att jag vill.
    Har jag sagt att du (eller någon annan för den delen) har nazistiska tendenser???
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 17:28:33 följande:
    Undrar om jag kan åka till Iran och kräva att få be i kort-kort. sexigt linne, push-up bh, utsläppt hår, fullt sminkad osv i samma lokal på samma bänk som männen. Om inte.. då ska jag skrika och protestera om att få bli särbehandlad för det gör dom minsan i Sverige.
    Detta "argument" är ju lika klassiskt som det är kass.
    Du jämför en fungerande demokrati, med mänskliga rättigheter och religionsfrihet, med en diktatur och menar att om DU minsann inte får göra som du vill, i en icke fungerande demokrati, så ska det gälla överallt?

    Du jämför alltså Sverige med en diktatur och tycker att det ska fungera så som i Iran, här.

    Smart!
    Beautifully Human
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-02 15:56:30 följande:
    EXAKT, men akta dig, ifrågasätt för guds skull inte detta, det får man inte i det politiskt korrekta Sverige.
    Oj, får man inte? Så alla vi som ifrågasätter SD är alltså olagliga??? Förvånad
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-02 15:56:30 följande:
    EXAKT, men akta dig, ifrågasätt för guds skull inte detta, det får man inte i det politiskt korrekta Sverige.
    Oj, får man inte? Så alla vi som ifrågasätter SD är alltså olagliga??? Förvånad
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Wittra skrev 2010-09-02 15:59:47 följande:
    Eh, är det upp till MIG att kontrollera en källa som DU hänvisar till? 
    Japp. Jag angav källa. Om du misstror den får du motbevisa den. Helt korrekt. Så det går till.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Donum
    MirandaSthlm skrev 2010-09-02 17:34:37 följande:
    ja för vi är ändå inte tvingade att gå dit. men hellre kristendomen än islam iaf.
    Det verkar inte som att sverigedemokrater är de mest konsekventa personerna på jorden... 
    LORD, grant me the strength to accept fucktards I cannot change.
  • Wittra
    Dorian Ertymexx skrev 2010-09-02 17:52:59 följande:
    Japp. Jag angav källa. Om du misstror den får du motbevisa den. Helt korrekt. Så det går till.
    Man ger väl ändå källhänvisningar för att styrka sina egna argument eller?
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2010-09-02 16:04:18 följande:
    Men veeeeet du inte att det äääääääär stoooooooort skillnad mellan kristna irakier och muslim-irakier?! Obestämd

    Det där saken som kallas kultur. Hade det med religion att göra eller landet man bor i ?! Upplys mig gärna.
    Inte för SD - de talar om utomeuropeiska invandrare, inte om icke-kristna. Å andra sidan är ju hyckleri en av deras starka sidor, så...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!