• Shoegal81

    Så det var NI som röstade på SD?

    För ungefär ett halvår sedan blev jag medlem i familjeliv och läste då en tråd om en tjej som ville att soc skulle betala för hennes möbler. Hon hade gjort en lång lista med möbler hon villa införskaffa och startade en tråd om huruvida hon skulle få det godkänt eller ej. Jag blev såklart mycket upprörd av att läsa något sådant och kommenterade att det så klart var fruktansvärt att tro att man kan utnyttja det svenska välfärdsamhället på det sättet. Fick då en varning av FL. Den här händelsen var en riktig ögonöppnare för mig, och var anledningen till att jag röstade på alliansen i söndags. 

    I dag på jobbet satt vi och pratade och kom fram till att det inte fanns någon som kände någon på vår arbetsplats som skulle kunna tänka sig att rösta på SD. Finner också på facebook att i stort sätt varenda statusuppdatering ger uttryck för hur fruktansvärt det är att något sådant här har kunnat ske i Sverige. Enligt statistiken så är det arbetslösa, unga, och LO anhängare som har röstat på SD. Jag nämnde incidenten ovan till min kollega och sa i förbifarten att på FL kan man förmodligen hitta en stor procentsats SD-anhängare. Han kom tillbaka efter lunch helt upprörd, han hade hittat i alla fall 4 trådar som handlar om hur folk tror att SD inte är rasister. Det är alltså av ren okunskap vi nu har ett rasistiskt parti med 20 mandat. 

    Jag blev illamående av att se SDs valvaka och lyssna på ett 20-tal vuxna män som sjöng på en hejaramsa som lätt skulle ha kunnat förväxlas med ett gäng stupfulla fotbollshulliganer. I stället för att sjunga "AIK" hade det intelligent bytt ut orden till "Jimmie Åkesson". Det är alltså det här vi har i riksdagen nu. Tack vare er. 

    Hur i helvete tänkte ni? Kanske tjejen som ville ha möbler ifrån soc tycker att hon förtjänar pengarna mer än en flykting från krig? Tack vare FL kommer jag i framtiden alltid rösta på alliansen. 

     

  • Svar på tråden Så det var NI som röstade på SD?
  • Maddex

    tycker det är super bra att sd blev vågmästare. PÅ tiden att det blir lite ändring i vårt kära land. Blir så förbannad över alla mediser som skriver elakheter att dom är nazister och det ena med det andra, kanske borde fundera över att det faktiskt är svenska folket som röstat det så och faktiskt vill ha förändring. Hoppas dom  lyckas=)

  • callimero
    Maddex skrev 2010-09-21 17:02:59 följande:
    tycker det är super bra att sd blev vågmästare. PÅ tiden att det blir lite ändring i vårt kära land. Blir så förbannad över alla mediser som skriver elakheter att dom är nazister och det ena med det andra, kanske borde fundera över att det faktiskt är svenska folket som röstat det så och faktiskt vill ha förändring. Hoppas dom  lyckas=)
    5,7 % är väl knappast "svenska folket" ?
  • Maddex
    callimero skrev 2010-09-21 17:20:28 följande:
    5,7 % är väl knappast "svenska folket" ?
    tillräckligt många för att det ska få resten att försöka förstå att det är många som vill ha förändring.
  • Elavela87
    callimero skrev 2010-09-21 17:20:28 följande:
    5,7 % är väl knappast "svenska folket" ?
    Så då kan vi väl utesluta Vänsterpartiet och Kristdemokraterna också? För jag menar, 5,6% är ju piss i havet.
  • callimero

    Man kan inte utesluta någon som har mandat enligt röstning. Men att kalla det för "svenska folket" är fel. Det är en liten procent av svenska folket.

  • Niiskuneiti

    Nästan 95% av svenska folket sympatiserar inte med dessa rasister. Det får vi inte glömma, även om man naturligtvis skäms för de övriga dryga 5%

  • sopes alva
    Snabelkaka skrev 2010-09-20 21:40:24 följande:
    Är det verkligen så hemskt att vissa är rasister då?
    medänsklighet noll
  • Shoegal81

    Jag har varit på jobbet hela dagen och inte haft tillgång till FL. Ser att massor av kommentarer har kommit in, och jag kan inte svara på alla. Efter att ha tittat igenom de flesta inläggen kan jag tyvärr konstatera att mina "fördomar" om FL's medlemmar har förstärkts. Det är helt klar här man ska hänga om man vill hitta de mest rabiata SD anhängarna. Kan också konstatera att de flesta här ändå inte vill ha ett främlingsfientligt parti med i riksdagen...skönt.

    Det som förvånar mig är att många av de som har röstat på SD här inne på fullt allvar tror att det är ett parti utan rasistiska värderingar. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det... ni har missförstått? Blivit lurade? Mycket skrämmande.
    Sedan verkar det finnas en hel del som röstar på SD i protest mot de övriga partierna... det är så fruktansvärt onödigt, varför röstar ni inte blankt?

    Kan i alla fall glädjas åt att 94% av svenska folket ändå vill ha en riksdag utan ett främlingsfientligt parti.

  • Buster78
    Thats me skrev 2010-09-21 16:39:08 följande:
    Hur i helvete jag tänkte när jag röstade på SD va:

    Jag anser att den invandring vi har i Sverige INTE är till invandrarnas fördel. Jag tycker att det är åt helvete rent ut sagt att vi ska låta Invandrare bo och leva i sverige i flera år, barn som rotar sej i skolan osv för att sedan BLI UTVISADE!! Jag anser att vi MÅSTE få stopp på invandringen TILLSVIDARE för att på bästa möjliga sätt kunna ta hand om dom som redan finns i sverige..

    Kalla mig nazist och rasist bäst ni vill men det enbart därför som jag röstade på SD. Uppenbarligen så ser jag inte att någon av de andra partierna ser att vi INTE kan ta hand om dom som vi släpper in..

    Jag är absolut ingen "utlänningshatare" på något sätt, Jag försöker att se till deras eget bästa att så som sverige ser ut idag så kan vi tyvärr inte ta hand om dom på bästa sätt.

    Jag hoppas att SD kan röra runt i  politikervärlden så att dom får upp ögonen och ser vart det barkar hän..
    I hålan jag jobbar, är det lite så man funderar på om dom försöker "förvara" så många invandrare som möjligt på så liten yta som möjligt!
    Tycker oxå vi ska ta hand om dom vi har i första hand, och inte bara skyffla in dom i små lägenheter.....
  • Vanilj L
    TjockKatt skrev 2010-09-21 16:48:34 följande:
    Det är klart olämpligt att uttrycka sådana åsikter om homosexuella, även om homofobin är ganska utbredd fortfarande, och säkert återfinns bland många högt uppsatta politiker.
    Angående kvinnan så tycker jag du ska läsa vad det handlade om, det är en riktigt löjlig historia.
    Oooooh, medlem i en syntgrupp och bakgrund i MUF!! Vilken hemsk människa! Ungefär som den där sd-killen dom skrev om som hade 1,500 i skuld till CSN.

    Ska vi dra upp resten av politikerna också? Mona har ju tillräckligt i bagaget för att kunna fylla en bok, till exempel. Hittade du inga värre? Kom igen.
    Jag var inte ute efter att hitta värstingar. Jag bara svara på hennes fråga. Och du det finns mer lik i garderoben jag lovar.

    Och du glömde han som hade bakgrund i MUF, han sparkades som lärare på  grund av sin politik.
Svar på tråden Så det var NI som röstade på SD?