• Virgo82

    Har man åkpåse i liggvagn?

    Hej!

    Som rubriken lyder, har man åkpåse i liggvagn Skäms? Eller hur gör ni andra? Bäddar? Jag har en emmaljunga nitro med liggdel och den kommer användas några månader till då min yngsta dotter är 3 månader. Jag har funderat på en ullåkpåse från Elodie details. Någon som vet om den passar?

    Vore väldigt tacksam för svar Skrattande 

  • Svar på tråden Har man åkpåse i liggvagn?
  • Alexi
    cloudberry79 skrev 2010-10-27 09:55:45 följande:
    Nej, jag tycker inte alls det var klumpigt. Vi hade en kronanvagn med tillhörande åkpåse och det var smidigt. Filtar är ofta i bomullsmaterial och det kyler mer än det värmer!
    andra åkpåsar kanske är mindre och smidigare än vad vår emmaljunga är helt enkelt.

    Fleecefiltar har vi kört med. Men köpte också förra vintern ett duntäcke (från just kronan faktiskt) som är avsett för vagn och det är helt suveränt att ha tillsammans med åkpåsen riktigt kalla dagar, köpte nyligen ett till att ha i liggvagnen istället för filt för kommande bebis.
  • Gurkburken

    Vi hade aldrig åkpåse i liggvagnen. Jag tyckte det blev för klumpigt.
    Det räckte gott med täcke av varierande tjocklek och när det är riktigt kallt så kan man lägga en fleece eller ett fårskinn under barnet.

  • Jeans

    Jag hade en nitro -10, och hade deras vinteråkpåae! Inte klumpigt de minsta!

  • Virgo82

    Oj tack! Vad många som svarat! 

    Det är krångligt det här med vinter för de små... Men jag ska nog köpa en åkpåse. Eller? Haha Jag vill ha något med ull då jag tycker det värmer bäst. Hm... 

  • cloudberry79
    Virgo82 skrev 2010-10-27 18:04:46 följande:
    Oj tack! Vad många som svarat! 

    Det är krångligt det här med vinter för de små... Men jag ska nog köpa en åkpåse. Eller? Haha Jag vill ha något med ull då jag tycker det värmer bäst. Hm... 
    Ett bra alternativ kan ju vara en lammfäll i botten och ett rejält och åtsittande duntäcke över. Största nedkylningen kommer underifrån, så ett tips är att sätta tidningar under madrassen och sen en fäll under barnet. Inget bomullslakan!
    If you love me - please don't feed me!
  • Cecci78

    vi hade åkpåse i liggvagnen, inte det minsta klumpigt här inte men det beror ju förstås på hur stor vagnen är. Har man en mini liggvagn så är det säkert bökigare. Mina liggvagnar har varit stora som mindre pråmar;D

  • Atamon
    Alexi skrev 2010-10-27 09:47:30 följande:
    Åkpåse måste bli ganska klumpigt i en liggvagn? Åtminstone den åkpåse vid har i sittvagnen till dottern är ju stor och rejäl (Emmaljunga). I liggvagnen har vi fårskinnsfäll i botten och sen filtar eller duntäcke ovanpå. Det är ju även ett "lock" på liggdelen som skyddar bra.
    Det gick utmärkt att ha åkpåse i vår Crescentvagn. Dottern född i oktober och använde liggdelen med lock i ca 5 månader, fram till mars ungefär. Från början hade vi ingen åkpåse utan fleeceoverall och yllefilt, men sedan gick det utmärkt att ha åkpåse (från Stadium) blev lite trångt mot slutet men då var det ju vår och för varmt ändå och hon var ändå redo för att ta bort själva liggkorgen (går utmärkt att ligga i vagnen ändå) fårskinnsfäll hade vi också.
  • busmamma

    Köp en tunnare åkpåse så kan man lägga den ovanpå madrassen utan att det blir för tjockt. Jag beställde en från Maxibusius - blev jättebra! :)

  • Thursday

    Däremot har jag aldrig fattat de som bäddar i vagnen... me dtäcke och kudde och grejer? Det är en utomhuspryl liksom. När det är varmare har man oömma filtar av varierande tjocklek och är det kallt har man åkpåse. Overall har jag aldrig haft på sonen i liggvagnen, det räcker med fleecekläder i åkpåsen.

  • Alexi
    Thursday skrev 2010-10-30 13:31:29 följande:
    Däremot har jag aldrig fattat de som bäddar i vagnen... me dtäcke och kudde och grejer? Det är en utomhuspryl liksom. När det är varmare har man oömma filtar av varierande tjocklek och är det kallt har man åkpåse. Overall har jag aldrig haft på sonen i liggvagnen, det räcker med fleecekläder i åkpåsen.
    Vi trodde nog man skulle ha täcke osv innan dottern föddes, köpte vagnstäcke osv. Men det användes aldrig utan vi hade det i spjälsängen.
  • Stiiiiina

    Jag har köpt en elodie.


    Den rymms i min vagn.. jag har en maxi cosi mura. Beror nog lite på vad du har för vagn.. liggdelen till maxi cosin är en av dom största..

  • Virgo82
    Jeans skrev 2010-10-27 11:46:49 följande:
    Jag hade en nitro -10, och hade deras vinteråkpåae! Inte klumpigt de minsta!
    Hade du emmaljungas egna åkpåse eller Elodie Glad?
Svar på tråden Har man åkpåse i liggvagn?