• Vädur 78

    Kramiiis vänner

    Här träffas vi och pratar och stöttar KramiiisHjärta

    Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!


    ♥♥♥
  • Svar på tråden Kramiiis vänner
  • små räkorna

    det är en bondkatt med lite drag av skogskatt i sig.han är svart och vit,jättesööööt.Katt
    ungarna fick döpa honom så nu heter han busis.
    och det verkar ju vara en riktig buskatt med....men just nu så är det rangordningsbestämning här hemma eftersom tiger var här först.det fräser från bägge håll o ingen av dem får komma den andre för nära.
    det är lite tåga i den nya kissen o det hade väl inte gammkatten räknat med.....får se hur lång tid det tar innan dem blir vänner.
    och jaaa det är bara så mysigt..........helt plötsligt blev tiger så stor.

    får väl ta o sätta in en bild imorgon då så ni får se den lilla hårbollen....

    och kramiiis,tänker på dig oavsett om du läser här eller inte.kram kramHjärta


    ♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • Lilla JJ

    Åh vad mysigt med en liten Busis!

    Kram på dig kramiiis, ny vecka nya möjligheter!


    Mammas lille kille kom 100803
  • kramiiis

    har precis skickat iväg förfrågan via vårdguiden för att boka tid hos min husläkare som jag haft sen jag var liten och hon har alltid hjälpt mig med allt.
    Så tänkte även se om hon kan ta en del immunologi-prover, värt ett försök.

    Jag orkar som sagt inte svara på era inlägg som riktar sig mot att jag bör lämna min sambo, det är fortfarande inget jag vill, det är ingen som kommer få mig att ändra mig på det... Men jag tackar för era synpunkter och stöd ändå.

    lilla jj: helgen har faktiskt varit ovanligt bra så det finns bra dagar, ibland, lite förs sällan bara. Och nu pratar han återigen om framtiden om resor och resor han vill göra som föräldrarledig och hej och hå. Det är bara det att han inte hinner eller orkar eller kan bearbeta barnlöshteskrisen som jag själv faktiskt har gjort. Jag börjar t.o.m se ett liv utan barn, men har är inte där än och jag kan inte tvinga honom att springa igneom sin sorg.

    Jag ska försöka få iväg honom att ta det där blodprovtesterna om genetiska defekter snart så att vi vet svaret och om det är värt att använda alla de ägg vi har i frysen eller inte.

    Jag vet att många här gått igenom många behandlingar och så MEN jag måste bara säga att jag trotsallt gjort 5 ivf och 4 ÄD och inte fått ett enda plus på alla de försöken. Och förlåt visst missfall är inte kul, men ni har ändå nånstans på den långa vägen fått se att det faktiskt kan gå. Men efter 9 försök utan det tecknet så börjar man bli väldigt förtvivlad, väldigt. Jag menar inte att ni inte har fått kämpa, snälla missförstå mig inte. Däremot menar jag att ni nog kan ha lite svårt att förstå den kris vi faktiskt lever i dagligen i flertalet ÅR! Vi började med ÄD hösten 09, bara det är rätt länge sen. Vi kan inte påverka, vi får inga fler utredningar i sverige, jag sliter håret av mig för att hitta någon hjälp.
    Och sen NU först så är det någon som ens vill kolla min sambo extra.
    Tänk om det är så att vi gjort alla ÄD totalt utan mening??? Jag kommer aldrig förlåta mig själv isf för att jag inte jagat läkare tidigare.

    Men nu är det väl säkerligen inga fel på honom utan fortfarande på mig och det är ju som sagt ingen som vill hjälpa till mer.

    Skrikandes

    förlåt men jag bara orkar inte mer nu.
    men jag står på bena, jag går till jobbet om än jävligt svårt och jag kämpar mig blå för att bli klar med denna jävla avhandlingen som jag inte heller får någon hjälp med.

    Skrikandes

    Jag ska försöka överraska min sambo på ngt mysigt sätt, men jag vet inte hur än. Får väl fundera vidare. I helgen har han fått sex två gånger iaf..... det var ett tag sen.
    Har ÄL oxå, så var ju tvungen...


    please don't hurt me anymore
  • kramiiis

    och idag fick jag veta att till problem efter att jag pratat lite med min handledare jag hade när jag gjorde mitt exjobb.
    Jo jag är ju uppsagd sista februari och ska alltså gå och stämpla efter det.
    MEN för att kunna stämpla måste jag först avsluta mina doktorandstudier (som det heter) skrifltigt sen gå till arbetsförmedlingen med alla intyg, uppsägning mm. För att sedan kunna börja stämpla och sen igen gå till min chef och säga att jag vill slutföra mina studier fast utan lön. Och detta är tydligen rätt krångligt och det kan bli big problems med arbetsförmedlingen och jag ORKAR INTE!
    Så jag funderar helt enkelt på att skita i att få några pengar mars-april.

    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH


    please don't hurt me anymore
  • miism

    Kramiis: Arbetsförmedlingen är hemska! Jag var tjutfärdig varje gång jag hade med dem att göra så jag förstår ditt resonemang. Men det du måste tänka på är att OM du väljer att stå utan ersättning mars-april så nollar du samtidigt din SGI och den behöver du när du ska vara mammaledig sen (för det kommer du ju liksom att behöva vara). Men väg för och nackdelar, och bestäm dig sen för hur mycket du ska bråka med AF. De brukar gå med på det mesta efter lite bråk, men det är ju SÅ jobbigt att behöva strida för varenda liten grej. Jag fick inte fortsätta på min ideela praktikplats när jag var arbetslös, för då kunde jag inte söka jobb.... men jag fick åka dit och fika ibland. Jisses vad jag fikade de där månaderna....

    På tal om överraskningar, blev det något av den där spahelgen? annars hade det kanske varit något att överraska sambon med? och skämma bort dig själv med samtidigt?

    Många kramar till er allihop och speciellt till dig Kramiis,
    från mig som har ENORM hemlängtan idag...

  • kramiiis

    har ju aldrig haft med arbetsförmedlingen att göra, då jag sket i att kontakta dem efter att jag var klar civilingenjör och var arbetslös, orkade lixom inte bry mig då...
    Men nu måste jag väl. suck.
    Om man går på stipendie för att bli klar med sina doktorandstudier förlorar man sin SGI nivå då oxå?? vore ju trist, då är det bättre att försöka klura ut hur jag ska göra för att kunna stämpla.

    hmmm ja spahelg ooooh får ta å kolla in det nu.

    jag har längtan efte dig, så vi delar längtan att du ska komma hem


    please don't hurt me anymore
Svar på tråden Kramiiis vänner