• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • youandmeandthebaby

    Detta handlar inte om att jag blottar mitt bröst detta handlar om att min son på 3 månader skriker för att han e hungrig. Skulle du har låtit han skrika eller skulle du ge han mat? Jag vill inte att min Sötnos ska gall skrika för att jag inte kan ge han mat . Han e rätt att få mat i sej som alla andra . Han e 3 månader .!!!

  • Crusades
    Randig Panda skrev 2011-07-02 17:37:16 följande:
    Ja för dessa grejer är ju livsviktiga för ett spädbarn...Eller nej just det
    Nej, men principen om att ha skyltar för allt är densamma.
  • FannyGioia
    Amlin skrev 2011-07-02 17:46:05 följande:
    Men klä dig gärna i urringade tröjor ty det är trevligt att titta på.
    Exakt. Morr.
  • The past is now

    Jag är så JÄVLA trött på hetsen på oss som väljer att amma!!

    TITTA INTE på mig då för helvete! Jag sitter alltid med en filt över mig för att jag hatar blickarna ,ni är så oförskämda som glor!

    Sitter jag på ett fik/ restaurang och äter/fikar så ammar jag fan där jag sitter. (SJÄLVKLART frågar jag först). 

    Inte konstigt att kvinnor väljer bort amningen då den tydligen har blivit så ful. USCH! 

    TS: Du ska absolut kontakta dom och fråga hur det kunde få gå till på det här sätter. Och var det så att det fanns ett amningsrum så ska de tipsa om det och inte bara sparka ut dig. 

  • Crusades
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-02 17:47:02 följande:
    Detta handlar inte om att jag blottar mitt bröst detta handlar om att min son på 3 månader skriker för att han e hungrig. Skulle du har låtit han skrika eller skulle du ge han mat? Jag vill inte att min Sötnos ska gall skrika för att jag inte kan ge han mat . Han e rätt att få mat i sej som alla andra . Han e 3 månader .!!!
    Du kan fortfarande ge honom mat. Någon annanstans. Förstår inte hur du kan utsätta ditt barn för att bli avbruten i matstunden och upprörd när du vet att det kan vara förbjudet att amma. 
  • Crusades
    The past is now skrev 2011-07-02 17:48:08 följande:
    Jag är så JÄVLA trött på hetsen på oss som väljer att amma!!

    TITTA INTE på mig då för helvete! Jag sitter alltid med en filt över mig för att jag hatar blickarna ,ni är så oförskämda som glor!

    Sitter jag på ett fik/ restaurang och äter/fikar så ammar jag fan där jag sitter. (SJÄLVKLART frågar jag först). 

    Inte konstigt att kvinnor väljer bort amningen då den tydligen har blivit så ful. USCH! 

    TS: Du ska absolut kontakta dom och fråga hur det kunde få gå till på det här sätter. Och var det så att det fanns ett amningsrum så ska de tipsa om det och inte bara sparka ut dig. 
    Ingen klagar på amningen i sig, bara platsen där den utförs. För mig spelar det ingen roll, men folk ska kunna och följa lagen.
  • FannyGioia

    Sen kan jag tycka att det är irrelevant huruvida hon har köpt något eller ej. Man tillkallar fanimig inte vakt för att en person satt sig ner en stund utan att ha betalat. Hon kanske skulle ta en plats och köpa något efteråt? Det är väl betydligt bättre för alla om barnet får mat först och mamman står i kön utan ett gallskrikande spädbarn. Det, om något, är ju stressande (även om jag numer enbart känner medlidande för barnet och den antagligen mycket stressade föräldern).

  • Ts mår skit
    Crusades skrev 2011-07-02 17:50:42 följande:
    Ingen klagar på amningen i sig, bara platsen där den utförs. För mig spelar det ingen roll, men folk ska kunna och följa lagen.
    DET FINNS INGEN LAG!!!!
  • The past is now
    Crusades skrev 2011-07-02 17:50:42 följande:
    Ingen klagar på amningen i sig, bara platsen där den utförs. För mig spelar det ingen roll, men folk ska kunna och följa lagen.
    Vilken lag pratar du om?
  • Thalis
    Crusades skrev 2011-07-02 17:50:42 följande:
    Ingen klagar på amningen i sig, bara platsen där den utförs. För mig spelar det ingen roll, men folk ska kunna och följa lagen.
    Vilken lag menar du?
    Du har kanske redan skrivit det,men det är så många sidor att bläddra igenom....jepp jag är lat .
    Mamma till A, A, A och V.
Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)