• youandmeandthebaby

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • Selfish Geene
    An0nym0us skrev 2011-07-03 01:04:00 följande:

    Varför svarar du inte på frågan istället?


    "Förstår fortfarande inte er som anser att det är äckligt... kan ni förklara?"


     


    Det finns säkert människor som inte vill se dig tuggandes på ditt käk, vad ska du göra? Gå och sätta dig på dass och käka där? Om du inte ser så lider du ju inte av bebisen som äter? Eller är det svårt att titta bort eller sätta dig på en annan plats?


    vissa tycker kanske att bröst eller amning är äckligt (har så vvitt jag vet aldrig träffat någon som tyckt det) de flesta som inte gillar offentlig ammning gör förmodligen det för att de känner sig obekväma när de exponeras för främmande kvinnors blottade bröst

    Kan du svara på min fråga nu? 
  • Helene OSV
    Alis volat propriis skrev 2011-07-03 01:08:14 följande:
    har bara läst ts. fy fan vad fräckt av snubben med tanke på att Åhlens INTE har ett amningsrum ens, vilket är riktigt pinsamt av en stor butik  i Sthlm år 2011!!!! Jag satt själv och ammade på golvet vid en fotoautomat en gång, helt förundrad över att de tagit bort amningsrummet o hinte hade något alternativ. En välmenande kassörska på barnavdelning sa att jag kunde sätta mig i en provhytt om jag ville, men det kändes då ännu märkligare så jag valde att amma på en avskild plats. Hade jag suttit på fiket hade jag självklart inte tvekat infö att amma där. Som jag gjort på många fik. Attt amma betyder inte att flasha brösten!

    Åhlens, dags att visa att ni är måna om era kunder, och ordna med ett babyrum igen!!
    Fast jag tycker att istället för att ha amningsrum kunde de ju ha några bänkar lite varstans.

    Jag gillar INTE amningsrum, Har ammat i snart åtta år och aldrig någonsin suttit i ett amningsrum.
    Det känns som "finns det ett amningsrum så är det DÄR man ska amma, ingen annanstans!" och det känns jävligt otrevligt. Jag vill inte bli bortkörd och undangömd bara för att jag ammar.

    Kalla det hellre SKÖTrum! Det känns som en helt annan sak! Då känns det mer som ett erbjudande, "här kan ni sköta era barn, byta blöja, osv och vill ni amma eller ge ersättning här så finns det möjlighet till det också."
    Dit KAN man gå om man VLL eller behöver.
  • MamaJuice

    Vilket behov är viktigast att tillgodose? Vuxna pryda äckelmagade personer som stör sig på att ett barn får mat i deras närhet eller ett oskyldigt litet barn som är hungrigt och inte förstår vad "vänta" eller "snart betyder... Om TS precis beställt in en hel måltid och ungen börja skrika efter mat... vad gör hon då? Betalar utan att ha fått äta för en kund 5 bord bort vill inte äta samtidigt som hennes barn.... 

    Hur många är som anser att offentlig ammning är fel har egna barn?

    Vet ni vad,  när vi ändå är inne på ämnet, låt oss införa burka och varför inte kedja fast kvinnorna vid spisen där dom kan laga mat och föda barn! Bara dominte visar sig i allmänheten med sysslor som det innebär med barn!

  • youandmeandthebaby

    Hur kan man tycka att amning är äckligt ? Va tror ni inte ers mammor gjorde på er? Jo ammade!

    När jag inte ammar så får jag mjölkstockning. Detta gör skit ont för det blir stopp i bröstmjölkskanalen när man inte ammar på ett tag. Det bästa för våra sötnosar är bröstmjölk! Varför e det så svårt o fatta? Jag tänker inte sluta i amma offentligt. Kan ju inte va instängd hemma för att det finns dom som stör sig på att man ger sitt barn mat!

  • thexyz
    thexyz skrev 2011-07-03 01:07:27 följande:
    Men vad tror du själv då? Varför sa de åt dig? 
    Provar igen.
  • thexyz
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-03 00:56:55 följande:
    Jag har aldrig hört att man inte få amma på det fiket. hat smalt där 1000 gånger o aldrig blivit tillsagd.
    Provar igen. Vad tror du själv är orsaken till att de sa till dig? Flera andra här har ju berättat att de senast i dag har sett ammande mammor på det här kafét, så det är ju uppenbarligen inte förbjudet. 
  • Selfish Geene
    youandmeandthebaby skrev 2011-07-03 01:18:39 följande:
    Hur kan man tycka att amning är äckligt ? Va tror ni inte ers mammor gjorde på er? Jo ammade!

    När jag inte ammar så får jag mjölkstockning. Detta gör skit ont för det blir stopp i bröstmjölkskanalen när man inte ammar på ett tag. Det bästa för våra sötnosar är bröstmjölk! Varför e det så svårt o fatta? Jag tänker inte sluta i amma offentligt. Kan ju inte va instängd hemma för att det finns dom som stör sig på att man ger sitt barn mat!
    Om jag inte bajsar regelbundet får jag förstoppning

     
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2011-07-03 01:23:09 följande:
    Om jag inte bajsar regelbundet får jag förstoppning

     
    oj ursäkta! Det är ju inte ditt problem!!
  • youandmeandthebaby

    Jag vet inte varför han snorungen ringde vakten. Bara 2 dagar innan va vi på samma fik o jag ammade. Blev inte tillsagd . O vi frågade om vi kunde sätta oss o amma medans vi fikade. Kvinnan som jobbade då sa att det va självklart att jag kunde det o hon va jättesöt mot lilla Benjamin . Hälsade på han o han log me hela ansiktet!! Gullunge !! Mammas älskling!!

  • Tjenixen

    Jo för du får ju säkert mjölkstoppning för att du väntade 2 min och gick undan lite.. Och igen nej min mamma gick undan vid ammning..

Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)