• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-08 14:47:19 följande:
    Cocacola: Medicinsk microbiologi är mkt intressant Haha har tom tagit extrakurs i det Hur många barn har du? Jag trodde två men nu blir matematiken i mitt huvud hmm 3?!
    Det borde jag ju rimligtvis plugga så småningom, men din lilla smiley gör mig nyfiken på den där extrakursen. När,, var, hur och varför?

    Det där men barnantal är ju en definitionsfråga men med kriterierna levande, biologiska och boende hos mig så är det 3. Du har också 3 eller minns jag fel?
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-08 14:49:04 följande:
    Cocacola: Nix gymmet blev uppskjutet pga tidsbrist av min instruktör (en kompis) så det blir halvmilen i stället
    Lät inte fel det heller!

  • Cocacola
    Anonym (HerrKavaj) skrev 2012-10-08 15:15:04 följande:
    Det är ingen teori, det är fakta.
    Självklart har jag fler...
    Om man har katt innan singellivet men inte som singel då? Dela gärna med dig av fler teorier när du ändå äör i farten...


  • Anonym (HerrKavaj)
    Cocacola skrev 2012-10-08 15:37:15 följande:
    Om man har katt innan singellivet men inte som singel då? Dela gärna med dig av fler teorier när du ändå äör i farten...


    Om man hade katt innan bör man iaf inte skaffa fler djur ifall den drar vidare.
    Ensamma mammor är hett, jag älskar barn och dom mig.

    Ensamma mammor är bättre i sängen är unga kvinnor utan barn. En teori om det är att de bryr sig mer och är bättre på att kommunicera, inte lika ego.

    Fler...

    I Norrland blir tjejerna tanter när det fyller 25 år, i Stockholm kan man hitta 40-50 åringar som fortfarande är tjejer/flickor/kvinnor. En helt annan stil.
    Teorin om det är att de i Norrland har gett upp, har inte lika kul och mörkret gör sitt också.
  • visma1
    MrC skrev 2012-10-08 14:57:29 följande:
    Sämst är de som bara vill mejla och mejla och aldrig träffas. Vad ska hända liksom, jag bits inte, bara naffsar. Egentligen borde det vara jag som är rädd, för jag har varit på några riktigt bottennapp.
    Ja det gäller att hitta en balansgång där, jag vill inte träffas för tidigt heller. Men jag är inte rädd, gillar killar som bits
    Niklas2k skrev 2012-10-08 15:45:25 följande:
    Hon var icke singel. Gråter
    Vilken skitdag för dig!

  • Michael08

    Träffade en jävligt underbar tjej.. Men tydligen raderade jag inte min dejting sida på mötesplatsen tillräckligt snabbt. så helt plötsligt va jag inget att lita på ... haha. 

  • MrC
    visma1 skrev 2012-10-08 16:12:29 följande:
    Ja det gäller att hitta en balansgång där, jag vill inte träffas för tidigt heller. Men jag är inte rädd, gillar killar som bits
    Ja det är svårt, men jag tycker att man kan träffas redan efter 3-4 dagar efter första kontakten. Går det längre än 2 månader ger man upp. Självklart ska man hitta en dag/tid som passar båda också.
    Efter 1-3 veckor är alldeles lagom, vad är lagom för er?

    Innan man träffas måste man prata i telefon, det är ett måste.
  • Johnny Mnemonic

    Jag tycker 2-3 veckor minst innan man träffas, man måste ju ha lite underlag att basera sitt ställningstagande på.


    Enbart Unix: unzip,strip,touch,finger,grep,mount,fsck,more,yes,fsck,fsck,fsck,umount, sleep
  • Anonym
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-08 16:30:01 följande:
    Jag tycker 2-3 veckor minst innan man träffas, man måste ju ha lite underlag att basera sitt ställningstagande på.

    Bästa underlaget för att göra ett ställningstagande är väl ändå att träffas? Sällan är en person i text som den är i verkligheten, och hur ska du kunna bedöma någon via mail/telefon hur du klickar rent fysiskt?
  • Nicke
    visma1 skrev 2012-10-08 16:12:29 följande:
    Ja det gäller att hitta en balansgång där, jag vill inte träffas för tidigt heller. Men jag är inte rädd, gillar killar som bits

    Vilken skitdag för dig!

    Den har faktiskt varit rätt bra. Mycket jobb. Då går tiden fort.
    Dessutom så möttes jag av lite överbliven och orörd catering från något av flygplanen som var riktigt gott.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!