• Anonym (Besviken)

    Dagis o BVC gick bakom ryggen på oss och tvingade på oss ett möte

    Jag är så jävla arg. Har just kommit hem från utvecklingsamtal på dagis. När vi kom dit så var det en sköterska fr BVC där också och de påstog att vi inte tog hand om våran dotter och att de tycker att hon är för tjock. Får de bara tvinga oss att bara sitta där och höra på allt skitprat de säger utan att vi kunde ha sagt att vi inte vill träffa dem?

    Sköterskan på BVC har pratat om det där förut och vi har sagt att det inte är något problem men nu är dagsi på nåt jävla sätt inblandat också.

    Får de göra såhär utan att vi ville det? Är det inte vi som bestämmer om vilka som ska disskutera vår dotter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 16:05
    Jag läser allt ni skriver och jag hinner inte med att svara men jag ska fortsätta läsa senare ikväll. Jag ska prata med min sambo också och visa vad ni skriver , att ni alla tycker att hon är överviktig på riktigt och inte bara rund som vi tycker. Kanske har vi valt att inte vilja se men när så många säger att vi gör fel känns det konstigt. Jag skriver mer senare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-04 18:26
    Jag vill bara säga att jag har läst tråden flera gånger. Blädrat framochtillbaka och läst, och gråtit.
    Ja, jag förstår att vi har blundat för att vår tjej är för stor. Vi vet att vi har problem jag och sambon, men vi har inte velat se att dottern redan har samma problem också.

    I morgon bitti ska jag ringa till BVC och prata med sköterskan och säga att vi vill ha hjälp, för vår skull och för dotterns skull.
    Jag vet inte vad man kan få för hjälp men jag hoppas att vi iallafall kan få hjälp så att vi kan vända situationen vi är i.
    Det sista vi vill är ju att dottern ska må dåligt för att vi inte ville se vad som var rätt.

  • Svar på tråden Dagis o BVC gick bakom ryggen på oss och tvingade på oss ett möte
  • susa

    Nu blev jag så glad att jag har gåshud över hela kroppen!

    Hejja TS!! Det är jättestarkt av er, det du och din man gör nu.

    Kramar och beundran från lilla mej

  • sirisdotter

    Det trodde jag knappast,  TS,  underbart!    Lycka  till alla tre!

  • Anonym

    Helt fantastiskt beslut du tagit TS!!!! Lycka till nu med jobbet ni har framför er. Om/när det tar emot, tänk på att ni tagit det första OCH största steget redan, ni har bestämt er för att göra något åt situationen. Resten är "bara" en transportsträcka fram till det mål ni satt upp.
    Kram 

  • Anonym (Ta hjälp!)

    Åh, vad roligt att höra!
    Jag hoppas ni blir bra bemötta och att ni får den hjälp ni behöver!
    Stor kram till er alla, och lycka till!!{#emotions_dlg.flower} 

  • Anonym

    Åh TS vad glad jag blir av din uppdatering. Jag är också väldigt överviktig och jag har lovat mig själv att jag skall göra allt för att mitt barn inte skall bli det. Vi har gjort lite livsstilländringar bara för detta.
    Vi har inte kaffe eller fikabröd alls. Dricka kaffe gör vi - vårt barn får ett glas mjölk - ibland har vi en knäckmacka till. Har vi någonsin fikabröd vid födelsdagar och sånt - så slänger vi det som blir över faktiskt.
    Vårt barn smakade godis första gången när han var 4 år och fick det på dagis - han hade ingen aning om att det fanns godis innan dess. Nu har vi lördagsgodis  - en väldigt liten mängd. Skall det vara festligt någon gång har vi färska blåbär, djupfrysta osötade hallon , morrotstavar med lättfil och tacokrydda. Vi har aldrig chips eller läsk. Vårt barn får naturligtvis äta det på kalas - men vi har det aldrig hemma.
    Vi går på gympa hela familjen - friskis och svettis har rolig familjegympa. Vi cyklar hela familjen - nu är vårt barn i skolåldern. Varje helg har vi minst två röra-på-sig aktiviteter - gå i skogen, cykla, gympa eller simma. I sommar har vårt barn blivit så bra på att simma att vi kan simma 500meter hela familjen. Vi försöker laga nyttig mat - med mycket grönsaker och sallad. Pizza har vi ibland- men då gör vi den själv med lättost och fullkornsbotten.
    McDonalds skulle vi aldrig sätta vår fot på - däremot kan vi någon gång äta kebab eller kinamat - men inte särskilt ofta.
    Jag hoppas ni får bra hjälp av BVC

Svar på tråden Dagis o BVC gick bakom ryggen på oss och tvingade på oss ett möte