• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-09-19 21:31:19 följande:
    Nej! Slemmis, du får inte sabba mina förhoppningar!

    Kram på dig och hoppas på att det är en sen nidationsblödning...
    Lite sent för en nidis va?? Har ju BIM i dag-i morgon???  Men som sagt.. vi får se..... är ju en dag i morgon också
  • lilaemma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-19 21:38:22 följande:
    Lite sent för en nidis va?? Har ju BIM i dag-i morgon???  Men som sagt.. vi får se..... är ju en dag i morgon också
    Men är du HELT SÄKER på när du hade ÄL då? Det kan ju ta typ 9 dagar i alla fall för ägget att hitta fram och gräva in sig...
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-09-19 21:41:39 följande:
    Men är du HELT SÄKER på när du hade ÄL då? Det kan ju ta typ 9 dagar i alla fall för ägget att hitta fram och gräva in sig...
    ABSOLUT helt säker... och om det var senare än vad jag "Haft koll på"... så finns det extremt liten chans att vi lyckats...vilket det iofs är ändå med våra odds ha ha... nedsatt rörlighet i mannens spermier och vi inseminerade sön och måndag och ägglossning onsdag..... så chanserna är små men eftersom de är lite slöa tänkte vi att de kanske behövde lite mer tid på sig upp ha haha
  • Ljushuvudet
    Stella 78 skrev 2011-09-19 21:32:14 följande:
    Tyvärr tycker jag att jag bara ser ett vitt streck, dvs där teststrecket ska vara. Där pilen är ser det mer ut som det är själva "kanten" på det vita fältet.

     
    Ja, som jag sa tidigare så får man ju ta en nypa salt med när man redigerar testet som jag gjort Solig
  • slemtorsk i din bralla

    Sockerbrallan..med mobilen nu så syns ju strecket du framkallade hur tydligt som helst!! Skumt värre.... Tog det sista rfsu-testet nu vid halv fem i morse men inget synligt streck iaf, mår lite illa...men lite mensvärk också...har ett digitalt i väskan....är ju bim i dag ......men om rfsu inte visar nåt så borde väl inte digitala göra det heller? känns som att mensen kommer men jag vet inte....hur länge ska man hålla sig innan man tar ett digitalt på bim?

  • slemtorsk i din bralla

    o herregud vad stappligt och konstigt det blir när man skriver via mobilen samtidigt som man går ... ha ha ha...

    Men det känns ungefär så..  Var in på toa nu men kissade inte, vågar inte för jag tänkte ev ta mitt digitala senare, men eftersom det kändes som att mensen kom i stort sett samma sekund jag skrev förra inlägget så torkade jag mig... men nope.... inte ens en rosa skiftning..blir så förbaskad på kroppen men det är väl straffet man får för att man inte tagit hand om sig och sen bestämt sig för ett barn till på tok "för sent"........

    Men hur länge måste man hålla sig tror ni??

    Tror ni att CB digital visar tidigare än RFSU (de vanliga)?? eller ska man vänta lite till?????

  • Peggys

    håller tummarna för dig slemtorsk, har aldrig vågat göra ett digitalt.. tycker de är så läskiga..

    idag ska jag till bm och få min dom, men tror inte jag är gravid, men men.. jätte nervös

  • slemtorsk i din bralla
    Peggys skrev 2011-09-20 07:58:59 följande:

    håller tummarna för dig slemtorsk, har aldrig vågat göra ett digitalt.. tycker de är så läskiga..

    idag ska jag till bm och få min dom, men tror inte jag är gravid, men men.. jätte nervös


    håller tummarna för dig då
  • Firran

    Ni som funderar över rfsu s test .. kolla på mina test , dom är från test lagret.. Hade två test från rfsu.. tog ett samma dag som det svaga i mitt galleriet., Men rfsu s visade inget då, sen tog jag det andra samma dag som mitt starkaste i galleriet, då visade det men inge starkt alls.. fick tilloch med utslag på clear blue digital med veckoindikator före.... så välj några andra test som är känsligare istället : ) Håller tummarna för plus !! Kram

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester