• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Skrutt 83
    Pälsboll skrev 2011-09-23 12:53:49 följande:
    hade äl 29 aug, bim har jag ingen aning om då min mens kör ett väldigt oregelbundet schema Obestämd

    Tack Glad 
    Ok! Då borde du ju vara i typ vecka 7 redan! :) Härligt! En normal luteralfas är ju ca 14 dagar, de flesta brukar ha någolunda regelbunden luteralfas även om de har oregelbunden mens, det är oftast dagarna innan äl som brukar skifta. Så då borde du vara ungefär äl+11 eller så!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Pepita

    Tack igen alla som grattat! Vågar inte tro det själv förrän BIM dagen kommer och jag ser att tant röd inte kommer och hälsar på. Stort grattis till alla ni andra som plussat

  • Peggys

    Grattis till alla er som plussat, själv försöker jag få in i huvudet att jag faktiskt hade missfall förra helgen..  jaja bara att ta nya tag.. 

  • Cxxxx89
    Cxxxx89 skrev 2011-09-23 11:29:01 följande:
    Ser strecket :D
    Det där skulle vara citerat till Skrutt 83.. :) Fungerade inte som det skulle via telefonen tror jag :b
  • Skrutt 83
    Peggys skrev 2011-09-23 13:12:46 följande:
    Grattis till alla er som plussat, själv försöker jag få in i huvudet att jag faktiskt hade missfall förra helgen..  jaja bara att ta nya tag.. 
    Nej fy.. Beklagar ditt mf.. Vet själv hur jobbigt det är. Trotts att man inte vetat så länge hinner man ändå glädjas massor och göra upp massor av framtidsplaner. Håller tummarna för att äl kommer som den ska och att ni snart får ett fint plus igen. Vad man kunnat läsa verkar många blir lite extra mottagliga för en graviditet direkt efter ett mf. Håller tummarna för er och skickar en varm tröst-kram!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Skrutt 83
    Cxxxx89 skrev 2011-09-23 13:14:25 följande:
    Det där skulle vara citerat till Skrutt 83.. :) Fungerade inte som det skulle via telefonen tror jag :b
    Åhh var det mitt streck du såg???!! På vilket av testen? Det från igår eller det imorse? Eller kanske båda? :) Även utan ökad kontrast? Hrm verkar dock lite färglöst men glädjs ändå åt att det är nåt där, får hoppas att det är något som blir starkare och starkare! Å skönt att veta att man inte är helt galen iallafall, börjar tro jag ser streck som inte ens finns. Tack för att du kollade!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Cxxxx89
    Skrutt 83 skrev 2011-09-23 11:24:18 följande:
    Jag ser något men svårt när det är så suddigt.. Ser ut som teststrecket är vitt och det är smalt rosa brevid i kanten.. men håller tummarna!!
    Tycker det syns jätte tydligt.. om det ska sitta på högersida? Har aldrig gjort något sånt test, men ser iaf ett rosa streck lika tjockt som teststrecket. Syndes bäst på telefonen! :)
  • Cxxxx89
    Skrutt 83 skrev 2011-09-23 13:19:33 följande:
    Åhh var det mitt streck du såg???!! På vilket av testen? Det från igår eller det imorse? Eller kanske båda? :) Även utan ökad kontrast? Hrm verkar dock lite färglöst men glädjs ändå åt att det är nåt där, får hoppas att det är något som blir starkare och starkare! Å skönt att veta att man inte är helt galen iallafall, börjar tro jag ser streck som inte ens finns. Tack för att du kollade!
    På det från imorse med kontrast.. syndes inte alls lika bra på datorn (fast det syns), men från telefonen var det solklart & jag tycker det ser rosa ut :D
  • Skrutt 83
    Cxxxx89 skrev 2011-09-23 13:24:07 följande:
    På det från imorse med kontrast.. syndes inte alls lika bra på datorn (fast det syns), men från telefonen var det solklart & jag tycker det ser rosa ut :D
    Åhh vad glad jag blir. Du menar alltså att du ser tydligt på denna bild?


    Du skrev det högra strecket så blev lite osäker om det var linolles test du menade för hon höll testet åt andra hållet så då är strecket på höger sida. :/ Här är det svaga till vänster om det skarpa strecket, du ser det alltså?
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • HelenFr
    Skrutt 83 skrev 2011-09-23 13:44:16 följande:
    Åhh vad glad jag blir. Du menar alltså att du ser tydligt på denna bild?


    Du skrev det högra strecket så blev lite osäker om det var linolles test du menade för hon höll testet åt andra hållet så då är strecket på höger sida. :/ Här är det svaga till vänster om det skarpa strecket, du ser det alltså?
    Jag gjorde som du, och testade nu när jag fick mina nya tester :) fast jag har mens, och märkte att deras teststreck är mycket tydligare än testlagrets, vilket man säkert kan få till ett positivt resultat med lite kontrastökning etc...
    Men jag hoppas för din skull att så inte är fallet...  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester