• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Skrutt 83
    Stella 78 skrev 2011-09-25 21:57:51 följande:
    Hur har det gått för dig skrutt?
    Tycker mig absolut se något på dina tester så slänger in ett litet försiktigt grattis!! Vilket tidigt plus! :) Ja du, jag vet inte hur det gått.. Blir inte klok på dessa konstiga tester. Jag testade imorse, fick då inget på testlagret men svagt på cb.. Strecket kom fram på en gång, väldigt blått och tydligt.. Blev dock sedan svagare men syntes under hela 10 min perioden och gick att lysa igenom, det brukar ju inte gå på spökstreck men nu ikväll när jag kollade på det har det försvunnit i stort sett helt. Vågade inte hoppas efter som cb innan gett spökstreck och inte testlagret visade något...

    Men nu på kvällen tog jag en till sticka från testlagret och då tycker jag mig se något über svagt rosa direkt och som syns när det torkat svagt även när man lyser igenom, det är lika brett som kontrollstrecket och sitter på rätt plats.. Dock är det som ett smalare vitt streck brevid, men detta är inte testskåran.. Ser lite skumt ut. Lägger in bilderna på både cb från imorse och testlagtet nu ikväll. Säg gärna vad ni tror:
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Skrutt 83
    Guacamole skrev 2011-09-25 23:19:18 följande:
    Skrutt... På testlagrets är det ju ett vitt streck..
     Inte sett det innan.
    Fast till vänster om det så är det ett rosa svagt streck. Har varit så på vissa av deras tester att remsan blir som svagt rosa och då blir strecket vitt. Men på detta är det annorlunda, innan när det blivit vita streck så har man sett att det är "skåran" som är vit allt annat rosa men på detta är det vita smalare än kontrollstrecket medan det rosa är lika brett som kontrollstrecket och när jag lyser igenom det ser jag att det rosa är det som är skåran. Det vita har bara uppstått mellan teststrecket och som utsmetad färg.. Men vågar ju så klart ändå inte lita på det.. Men känns iallafall lite hoppfullt efter att sett ett rosa streck på detta både inom tiden och efter och sedan cb som visade något imorse.. men kan ju vara mina ögon som är knäppa också. Glad

    Bättre bild på cb:t

    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester