• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    7feb skrev 2011-10-02 12:37:18 följande:
    Slemtorsk Anledningen till varför vi fick göra IVF var för att jag producerade ägg av dålig kvalité jag fick stegring men äldig så högt att äggen lossade. Har ni gjort utredning? Förstår att det är tufft, lycka till
    japp vi har gjort utredning och väntar på första behandlingen som startar 1 november.. jag har aldrig haft problem med ägglossning förr.. Har gjort ett VUL i månaden sen april och sett ägg som varit på väg att lossa så det är inte problem alls faktiskt (vilket känns skönt) men det kan ju krångla lite... lagom till att vi började försöka skaffa barn i april så ändrades min menscykel HELT..från att ha varit 28-29 dagar med ägglossning EXAKT på dag 14 i evigheters evighet (har haft 28 dagars cykel från att jag fick mens vid 10 års ålder) till en cykel på 25 dagar med ägglossnig dag 9-12 någon gång... vette katten vad det tog åt kroppen helt plötsligt *S*

    jag tänker att eftersom det syntes äggblåsor i tisdags så är det väl på gång och blir senare kanske... ska ta digitalt test i kväll igen så får vi se...
  • Stella 78

    Slemtorsk tyvärr så släpper ju bara ägget va 9/12 ggr per år. Även om man har fina äggblåsor så är det ingen garanti för att ägget släpper utan kan tillbakabildas. Men hoppas att den bara är någon dag sen. Bar ju precis så för mig förra månaden. Har ägglosat på dag 14 sen jag fick tillbaka mensen efter förlossningen och nu när vi påbörjat syskon försök så lät den sig vänta till dag 16

  • slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-02 13:27:09 följande:
    Slemtorsk tyvärr så släpper ju bara ägget va 9/12 ggr per år. Även om man har fina äggblåsor så är det ingen garanti för att ägget släpper utan kan tillbakabildas. Men hoppas att den bara är någon dag sen. Bar ju precis så för mig förra månaden. Har ägglosat på dag 14 sen jag fick tillbaka mensen efter förlossningen och nu när vi påbörjat syskon försök så lät den sig vänta till dag 16
    ja för mig handlar det ju mest om att försöka lite till hemma.. egentligen skulle det vara skönt att slippa det... mest för mannen. Det är ju bra att vi får ut lite spermier så de är färska o goa till ivf-behandlingen sen men det är så jobbigt att bara inte kunna sexa på "som alla andra" och hoppas på det bästa.. det är så utpräglat barnförsök liksom...sexet har vi ju vid andra tillfällen- göra barn är ju rent kliniskt för oss och har inte så mycket med sex att göra egentligen vilket ju är sorgligt. Som tur är har vi mycket sex också även om man blir trött och liksom inte orkar med så mycket man skulle vilja ......

    När jag kollat ägglossningen tidigare har det varit så nära ägglossning (ett dygn före) att läkaren har kunnat garantera att det ÄR ägglossning på gång.. denna gången var ju VUL:et lite för tidigt så då var det bara massa äggblåsor och hon kunde inte ens se alla för det var några som var små och otydliga.... så om det bli ägglossning återstår ju att se... är ju egentligen bara denna cykeln som är komplett medicineringsfri, nästa cykel börjar jag ju spreja..
  • slemtorsk i din bralla

    och mycket riktigt.. tog ett digitalt nu och var ett faktum.... så skönt.. bara en dag förskjutet då alltså.. Bara att ladda batteierna både mentalt och på diverse apparatur vi behöver *S*

    Vem har någonsin påstått att göra barn är romantiskt???

  • Stella 78

    Vad bra att det hoppade igång nu! Nä det där med romantik runt äl existerar inte! inga kärleksbarn i den bemärkelsen i alla fall...

  • slemtorsk i din bralla
    Stella 78 skrev 2011-10-02 14:27:14 följande:
    Vad bra att det hoppade igång nu! Nä det där med romantik runt äl existerar inte! inga kärleksbarn i den bemärkelsen i alla fall...
    nä.. jag tycker det är lite sorgligt i vårat fall.... men säger inget till mannen om det... vi har ju inte samlag liksom... och det kan jag sakna, även om det inte är så romantiskt i barn-alstrings-tider så blir det iaf en annan närhet än att han sitter i en stol och jag i en annan liksom....
  • Peggys

    Hej! vet att ni mest kollar gravtest.. men har precis börjat använda äl test och skulle behöva låna era ögon lite, vad skulle ni säga om det här?   det har blekts lite då jag inte tog bilden förrän några timmar senare..


  • slemtorsk i din bralla

    svårt att säga om det har blekts.. som det ser ut där skulle jag inte tolka det som positivt... men jag litar faktiskt inte på stickorna... för jag testade i morse och det var nästan så svagt att man hade behövt förstärka det i bildbehandlingsprogram för att se... men 5 timmar senare får jag solklart positivt på digitalt...tveksam till att stegringen sker så fort liksom...

    jag skulle ta om.. jag ägglossningstestar två gånger om dagen minst för att jämföra..

  • kotte1
    kotte1 skrev 2011-10-01 18:41:46 följande:
    här är mitt test från idag.. vad tycks? 

     


    här är dagens test 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester