• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Ntme
    Stinis83 skrev 2011-10-03 07:25:23 följande:
    Ntme, grattis! :)

    Akeroe: Har du bilder så kan vi låna ut våra ögon :) Men är det svagt på alla så borde du såklart vara gravid :) Blir det starkare streck?

    tack, är livrädd att det är ett spöke, vi har kämpat så länge
  • Stinis83

    Ntme, det ser absolut inte ut som ett spökstreck, det är ju brett, tydligt och fint :) Jag tror att det är nu det händer för er ;) Ännu mer grattis om ni försökt länge :)

  • HeavyD


    Här kommer ett extremt svagt plus (tror jag). Wondo sticka, strecket kom direkt inom tiden och syns svagt men tydligt i verkligheten men sämre på bilden. Vad tror ni? 
  • slemtorsk i din bralla
     leyabeyer
    Det är ju ingen bra bild.. först var jag tvärsäker på att "detta är ju negativt" men sen liksom växer pluset fram... så ja jag tror att det är ett positivt test....tyvärr måste jag nog varna dig.. har fått sånna resultat två månader i rad med just wondfo.... och inte fasen var jag gravid

    Hoppas hoppas hoppas att det stämmer för dig nu. Vilken dag är du på, när är din BIM??
  • HeavyD

    Bilden är kass jag vet. Får inte till det bättre. Men man behöver inte vinkla det i verkligheten för att se. Har BIM på torsdag/fredag. Fick tillbaka en blastocyst (FET) i onsdags så det är ju tiiiidigt =)

  • slemtorsk i din bralla
    HeavyD skrev 2011-10-03 08:02:37 följande:
    Bilden är kass jag vet. Får inte till det bättre. Men man behöver inte vinkla det i verkligheten för att se. Har BIM på torsdag/fredag. Fick tillbaka en blastocyst (FET) i onsdags så det är ju tiiiidigt =)
    oj.. men är det inte lite FÖR tidigt för att testa då???  egentligen.. eller du kanske inte har tagit några salvor eller så. Jag ska ju själv göra IVF i nov-dec här och har fått för mig att när man gör FET att man även då använder sig av nån slags HCG-boostare??? JAG HAR SÄKERT FEL.. för just nu är jag såååå insnurrad i allt vad sprejande och sprutande heter trots att jag inte börjar spreja förrän nästa cykel *S*
  • HeavyD

    Slemtorsk jag har gjort ett ostimulerat FET då får man inga hormoner utan sätter in ägget i sin naturliga cykel :)

  • HeavyD

    Och jag glömde lycka till med ditt kommande IVF! Vi fick en dotter på andra försöket som nu är tiomånader.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester