• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Pethrelita
    popcornplaya skrev 2011-10-03 11:28:05 följande:
    Jo jag misstänkte väll att det var så. Brukar det alltid bli så på testlagrets stickor? Har aldrig fått så på nått test innan men det är första gången jag testade med dessa.
    Jag har fått det på många, men det är bara för att teststrecket blir blött. Jag har samma problem med CB, blir alltid svaga svaga plus, mer åt det gråa hållet då.
  • EmmaW84
    Knasten83 skrev 2011-10-03 10:55:21 följande:
    Jag puffar lite för min bild! Inte fått ngt svar,... skulle gärna vilja att nån analyserade..

    Jag tycker mig kunna se något svagt faktiskt, har analyserat svaga test sedan i fredags så jag har skärpan inställd ;)
  • EmmaW84
    HeavyD skrev 2011-10-03 10:53:27 följande:
    Tack hörrni jag hoppas på starkare i morgon!:) Skrutt jag ska kolla i ditt galleri vid datorn sen:)

    Akeroe solklara plus!!!
  • Choccolat

    Knasten: För mig är det ingen tvekan att det är ett streck där, men jag vågar inte säga om det är spök eller inte... Gör något till test och kasta upp!

  • Choccolat

    Slemtorsk: Orkar du vara testkanin? Tidigare hade du hur svagt som helst på äl-stickor. Sen fick du glad gubbe. Kan du testa med sticka igen nu och visa vad du fick?


     

  • Choccolat

    Ntme: STORT grattis!!!! Blir så extra glad när ni som försökt lääänge lyckas! (Blir glad för er andra också..) =)

  • Knasten83
    MissFörstånd skrev 2011-10-03 11:10:00 följande:
    Knasten - svårt att säga. Testa igen och visa fler bilder

    jag tänkte testa igen på onsdag eller torsdag morgon, blkir jobbigt att hålla sig!!!
    EmmaW84 skrev 2011-10-03 11:46:24 följande:

    Jag tycker mig kunna se något svagt faktiskt, har analyserat svaga test sedan i fredags så jag har skärpan inställd ;)

    Haha, ja visst har man skärpan!! Men man vill inte lura sig själv så man söker svar hos andra... skönt att det finns fler som mig!! :)
    Choccolat skrev 2011-10-03 12:19:25 följande:
    Knasten: För mig är det ingen tvekan att det är ett streck där, men jag vågar inte säga om det är spök eller inte... Gör något till test och kasta upp!

    läskigt att det ens KAN va ett falskt plus... det borde inte få existera! Sätter ju igång hjärnkontoret! buhu...

    tack för att ni kollade!! 
      
     
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2011-10-03 12:21:35 följande:

    Slemtorsk: Orkar du vara testkanin? Tidigare hade du hur svagt som helst på äl-stickor. Sen fick du glad gubbe. Kan du testa med sticka igen nu och visa vad du fick?


     


    det skulle jag kunna göra... men jag är inte hemma förrän efter 18 och då finns ju risken att det har gått ner igen... stegringen varar ju inte så länge.

    Vet inte om jag har några stickor kvar heller när jag tänker efter.. jag har typ 19 grav-tester men dem fyller ju ingen som helst funktion just nu *S*
  • Choccolat
    Knasten83 skrev 2011-10-03 12:46:13 följande:
    läskigt att det ens KAN va ett falskt plus... det borde inte få existera! Sätter ju igång hjärnkontoret! buhu... 

      
     
    Ja visst är det läskigt! Jag har läst massor av trådar som pratar om spök hit och dit.. Det skrämde mig så jag frågade flera bm (även fl:s) och gyn-läkare om det ens är möjligt. Alla svarade samma sak:
    Ett plus är ett plus! Det kan inte bli plus om gravidhormonet inte finns där.

    Tills jag kom till min sista gynläkare efter mitt senaste missfall. Han sa rakt ut:
    "Det kan finnas andra orsaker till varför man får ett plus när det inte finns någon graviditet."

    Han ville dock inte svara mig på vilka orsakerna kunde vara...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester