• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lilaemma
    Knasten83 skrev 2011-10-03 15:49:32 följande:
    brukar du få sådana svar utan att det är ngt?
    Tyvärr... Först trodde jag verkligen att det var något, men eftersom det alltid blir så och aldrig starkare än så, så har jag insett att det bara är så de här testen fungerar på mig.
  • Knasten83
    lilaemma skrev 2011-10-03 16:06:49 följande:
    Tyvärr... Först trodde jag verkligen att det var något, men eftersom det alltid blir så och aldrig starkare än så, så har jag insett att det bara är så de här testen fungerar på mig.
    så trist....
  • Choccolat
    lilaemma skrev 2011-10-03 15:45:14 följande:

     


    Har nu fått babytimes tester hem. kunde inte låta bli. Så här är dagens spöksträck (efter tiden får alltid efter tiden streck på dessa... Mycket roligare att testa med än testlagret- de säger ju bara nej... ;) )
    Det ser ju verkligen positivt ut.. har du fått så förut menar du utan att det varit något?
  • Choccolat
    HeidiiD skrev 2011-10-03 14:48:17 följande:
    De är så komplicerat för att jag hade "mens" i augusti 4-5/8 + ytters lite den 6e. Men den 7/8 kändes det precis som äl, jag tänkte "man kan ju inte ha äl dagen efter mensen" men kollade för skojskull, hade massa äl-tester hemma ifrå testlagret och de visade positivt och under flera gånger i augusti månad visade stickorna positivt. Så hörde jag med en väninna som berättade att stickorna kan ge utslag när man är i en graviditet så jag gjorde ett gravtest och tänkte "onödigt, slöseri med pengar.. tror/trodde nämligen inte jag kunde blir gravid efter mitt sena missfall" Så var jag hos en väninnan gick in och kissa på stickan och kommer ut och visar henne det direkt. Jag kollade bara snabbt på den och såg inte något streck men så säger hon "Är du dum, ser du inte?" Så var det där och jag fick panik.. Nu har jag pendlat fram och tillbaka om jag ens vågar göra ett nytt ifall det visar negativt.. Men de är bara och göra för nu är jag nyfiken! :)
    Men hur kan du ha lyckats hålla dig i två veckor? Åhhhh va jag håller tummarna nu! =)
  • lilaemma
    Choccolat skrev 2011-10-03 16:17:29 följande:
    Det ser ju verkligen positivt ut.. har du fått så förut menar du utan att det varit något?
    Jepp. Tyvärr... Sen i juli så varje gång jag testar med babytimes tester... Testlagret säger klart nej. Men som sagt: det är efter att tiden gått ut... så det räknas ju inte som + på nått sätt... Men det gör ju testandet lite mer spännande ;)
  • slemtorsk i din bralla
    Choccolat skrev 2011-10-03 13:05:30 följande:
    Okej.. då kanske det inte ger oss så mycket att gå på ändå... (Och jösses.. jag tänkte inte ens tanken att det var oförskämt av mig att be dig slösa test... sorry...)
    inte oförskämt alls.. jag förstår syftet ABSOLUT

    Kollade nu när jag kom hem men har inga ägglossningstester kvar... men eftersom jag testade positivt med ett vid 14 i går är det ju troligt att det är på väg nedåt redan..
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-10-03 15:07:58 följande:
    hos mig är det kritvitt på testen.. är på bim -6 (ÄL+8) idag så borde ha sett nått om det hade blivit något den här månaden. Men det är väl bara att ta nya tag inför nästa månad!!
    Det är på tok för tidigt att ge upp... det är YTTERST extremt att det faktiskt visar positivt så tidigt, vänta tills du är närmare BIM eller tom passerat innan du tappar hoppet...
  • Den lilla M

    lilaemma: Har du varit till gyn och kollat din "icke gravida hcg-halt" ? Det finns ju kvinnor som har upp till 8.5mIU utan att vara gravida å då kan extra känsliga tester reagera så som dina gör, tyvärr. Själv har jag en halt på ca 4mIU och har aldrig fått ett spökstreck på one step (baby times tester). Inte ens när dem har torkat eller håller på att torka. Kan vara så att du inte borde testa dig med 10mIU tester utan bara med dem som mäter 20mIU eller högre. Lycka till!!


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

    slemtorsk: ja jag vet det men jag har alltid fått utslag på äl+8 eller äl+9 när jag varit gravid så kan inte hjälpa att tappa hoppet lite grann.. Men ska testa igen på onsdag bara för att jag inte kan låta bli haha!!


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester