• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • WickedyWitch
    Knasten83 skrev 2011-10-04 15:50:17 följande:
    tack för ditt svar!! :) kom de falska plussen upp direkt då?
    Ja, de gjorde ju det >< Minns att jag blev himla glad första gången, men insåg snabbt därefter att det var ett falskt plus. Sen efter det har jag undvikit CB eller helt enkelt bara 'accepterat' ett brett, blått plus från CB.
    Men självklart kan ditt vara positivt, tycker du ska springa iväg och köpa ett RFSU testa tidigt eller vanligt, finns ofta på ica och så :) Det plussade jag med!

    *hålla tummarna*
  • Knasten83
    WickedyWitch skrev 2011-10-04 15:52:42 följande:
    Ja, de gjorde ju det >< Minns att jag blev himla glad första gången, men insåg snabbt därefter att det var ett falskt plus. Sen efter det har jag undvikit CB eller helt enkelt bara 'accepterat' ett brett, blått plus från CB.
    Men självklart kan ditt vara positivt, tycker du ska springa iväg och köpa ett RFSU testa tidigt eller vanligt, finns ofta på ica och så :) Det plussade jag med!

    *hålla tummarna*
    okej... känns som man lägger massa pengar på INGET om det bara e falska plus... hm.., men jag måste ju testa igen för att få ro i själen! Tänkte försöka hålla mig till sltet av veckan... svårt!!! ;)
  • WickedyWitch
    Knasten83 skrev 2011-10-04 15:54:30 följande:
    okej... känns som man lägger massa pengar på INGET om det bara e falska plus... hm.., men jag måste ju testa igen för att få ro i själen! Tänkte försöka hålla mig till sltet av veckan... svårt!!! ;)
    Jag vet!! CB är faktiskt inte billiga heller! När har du BIM förresten?
    Det är iallafall därför jag undviker CB eftersom man kan bli så fundersam, förvirrad & besviken i vissa fall.

    Jo, jag vet ^^ När jag plussade så testade jag mig med både digitalt & ett aco pregg för att vara säker :D
  • Knasten83
    WickedyWitch skrev 2011-10-04 15:57:57 följande:
    Jag vet!! CB är faktiskt inte billiga heller! När har du BIM förresten?
    Det är iallafall därför jag undviker CB eftersom man kan bli så fundersam, förvirrad & besviken i vissa fall.

    Jo, jag vet ^^ När jag plussade så testade jag mig med både digitalt & ett aco pregg för att vara säker :D
    sjukt dyrt! När vi kämpade för att få vår dotter gick det mycket pengar till ÄLtest och Gtest.
    Jag testade till slut också med digitalt efter att ha fått neg några dar innan fick jag till slut plus. Men man har ju ingen ro i kroppen att lugna sig ett par dag/vecka... hehe.

    Jag har pco så jag kan inte ägglossa så ofta, typ 3 ggr per år vilket då betyder att jg har INGEN ANING om vilken dag i cykeln jagär på... kan bara räkna efter när vi haft sex... o det är 10 dar sen senast......
  • WickedyWitch
    Knasten83 skrev 2011-10-04 16:04:12 följande:
    sjukt dyrt! När vi kämpade för att få vår dotter gick det mycket pengar till ÄLtest och Gtest.
    Jag testade till slut också med digitalt efter att ha fått neg några dar innan fick jag till slut plus. Men man har ju ingen ro i kroppen att lugna sig ett par dag/vecka... hehe.

    Jag har pco så jag kan inte ägglossa så ofta, typ 3 ggr per år vilket då betyder att jg har INGEN ANING om vilken dag i cykeln jagär på... kan bara räkna efter när vi haft sex... o det är 10 dar sen senast......
    Jag förstår dig! Fick inte heller ro i kroppen, spec inte efter de där 'svaga' plusset, eller när inget dök upp trots en massa symptom. Frustrerande, minst sagt!

    Ojoj, ja då är det ju inte lätt alla gånger! Tog du det där CB idag? Om inte så köp dig ett nytt, annars vänta till imorgon och testa med morgonurin. Och kör då på ett annat märke. Testlagret kan du också beställa ifrån :) De är billiga och har aldrig varit missvisande enl mig :)
  • JessiEN
    Tisseltassel skrev 2011-10-04 15:26:08 följande:
    Jessica jag skulle ta ett nytt test om några dagar.. hur länge hade det legat innan du tog kortet?
    Jo jag tänkte ta fler=)
    Innan jag tog kortet hade det ju legat en stund... Men det blev ju så inom tiden som man ska kolla...
  • detejagdet
    detejagdet skrev 2011-10-04 15:42:38 följande:


    Ytterligare ett att gissa på... Vad ser ni + eller - ??
    Ingen som ser något??
  • JessiEN
    detejagdet skrev 2011-10-04 16:18:52 följande:
    Ingen som ser något??
    Jag ser en liten antydan till streck, mest på nedre delen av det=)
  • WickedyWitch
    detejagdet skrev 2011-10-04 16:18:52 följande:
    Ingen som ser något??
    Ser ut som ett svagt plus enligt mig, men jag litar inte på CB av olika anledningar. Råder dig att testa dig imorgon, med morgonurin med ett annat märke!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester