• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Den lilla M

    grattis till alla nya plus .
    Själv har jag slutat testa den här månaden. Testade neg på bim-6 igår och då är det ingen ide att fortsätta testa. Har fått min tidiga mensmolvärk och ömma bröst (hos mig ett säkert kort på att den röda tanten kommer). 
    Men hänger här ändå och fortsätter att analysera era test och hoppas på en massa plus!! 


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-10-05 10:55:48 följande:
    grattis till alla nya plus .
    Själv har jag slutat testa den här månaden. Testade neg på bim-6 igår och då är det ingen ide att fortsätta testa. Har fått min tidiga mensmolvärk och ömma bröst (hos mig ett säkert kort på att den röda tanten kommer). 
    Men hänger här ändå och fortsätter att analysera era test och hoppas på en massa plus!! 
    Men det har ju gått snett när man ger upp en vecka före mens... vissa kan få positivt svar så tidigt i bland... men det är EGENTLIGEN inte förrän man passerat BIM som man kan räkna med att få ett positivt resultat så jag fattar inte attityden som råder här på FL att man ger upp så tidigt.. Har sett det i flera trådar, och bara för att man testat positivt tidigt förut betyder det inte att man gör det denna gången, alla graviditeter är olika och har olika hormonpåverkan på kroppen.

    DOCK är det ju bra på ett vis..du sparar pengar på tester
  • Blygaste
    Cxxxx89 skrev 2011-10-05 09:44:52 följande:
    Hej! Usch, det är så tråkigt när man inte fattar vad som händer i kroppen :( Allt verkar vara knas alltså! Men vad konstigt att inte din har kommit än:O Kan man inte gå till vårdcentralen och be dom göra ett blodprov på hCg eller något? :P Kanske syns lättare i blodet. Men vänta en vecka till och testa sen igen :)

    Jag testade i morse, tyckte jag såg något när jag håller upp testet så ljuset lyser igenom från baksidan men jag vet inte.. Det är så svårt! :(

    Undrar hur dom gjorde förr i tiden när det inte fanns tester ;P Då hade vi nog allihopa varit säkra på att vi var gravida! Då tog man ju bara utebliven mens som säkerhet lixom! haha :P
  • slemtorsk i din bralla
    Blygaste skrev 2011-10-05 11:12:41 följande:
    Hej! Usch, det är så tråkigt när man inte fattar vad som händer i kroppen :( Allt verkar vara knas alltså! Men vad konstigt att inte din har kommit än:O Kan man inte gå till vårdcentralen och be dom göra ett blodprov på hCg eller något? :P Kanske syns lättare i blodet. Men vänta en vecka till och testa sen igen :)

    Jag testade i morse, tyckte jag såg något när jag håller upp testet så ljuset lyser igenom från baksidan men jag vet inte.. Det är så svårt! :(

    Undrar hur dom gjorde förr i tiden när det inte fanns tester ;P Då hade vi nog allihopa varit säkra på att vi var gravida! Då tog man ju bara utebliven mens som säkerhet lixom! haha :P
    Gravtester har funnits i ganska många hundra år.. men förr använde man djur - det var nog till och med så att dagens gravtester utvecklades i Sverige på typ 60-talet..
    innan dess utfördes graviditetstester på kaniner. Urin från kvinnan injicerades i en kaninhona, som sedan avlivades efter två dygn. Om kaninen hade förstorade äggstockar med blödningar, var kvinnan gravid. 
  • Den lilla M
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-05 11:02:12 följande:
    Men det har ju gått snett när man ger upp en vecka före mens... vissa kan få positivt svar så tidigt i bland... men det är EGENTLIGEN inte förrän man passerat BIM som man kan räkna med att få ett positivt resultat så jag fattar inte attityden som råder här på FL att man ger upp så tidigt.. Har sett det i flera trådar, och bara för att man testat positivt tidigt förut betyder det inte att man gör det denna gången, alla graviditeter är olika och har olika hormonpåverkan på kroppen.

    DOCK är det ju bra på ett vis..du sparar pengar på tester
    jo fast jag vet ju redan allt det här..  men det är ett bra sätt för mig att intala mig själv att inte slösa på test (och det funkar haha). Men har inte mensen kommit eller tempen gått ner på måndag så tar jag ett test då. 
    Men jag vet ju att det tar olika lång tid för alla och vid olika graviditeter när det gäller hormon fast hos mig så har det ju stämt 4ggr så visst tappar man lite av hoppet.. 
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-10-05 11:27:57 följande:
    jo fast jag vet ju redan allt det här..  men det är ett bra sätt för mig att intala mig själv att inte slösa på test (och det funkar haha). Men har inte mensen kommit eller tempen gått ner på måndag så tar jag ett test då. 
    Men jag vet ju att det tar olika lång tid för alla och vid olika graviditeter när det gäller hormon fast hos mig så har det ju stämt 4ggr så visst tappar man lite av hoppet.. 
    jag förstår att du känner så.. men det känns sååå fel att fler o fler resonerar så och verkligen menar det. Ser i massor av trådar - framförallt yngre tjejer som försöker få första barnet- som tror att allt är kört om man inte fått positivt 6-8 dagar före BIM...

    Det här maniska testandet är ju mest en kul grej för oss och det kan nog vara bra att styra det liiite så det inte går överstyr
  • lillabambi

    har fattat att det är en heldel kunnande tjejer här så tänkte mig på en fråga ang temp, har provat denna månad bara för skoj skull brukar ligga vid 36,5 ungefär i morse när jag tempade låg jag på 36,7 kl 06,00 somnade om och tempade igen och då låg den på 37..... iallafall lite förhöjd, om den fortfarande är förhöjd när mensen är beräknad kan man väl misstänka graviditet va?

  • detejagdet

    Grrrr.... Hade inget test hemma imorse... Men var och köpte nu på förmiddagen och kunde ju inte låta bli att testa när jag kom hem... Ett svaaaaaaaaaaaaagt streck tycker jag mig se i alla fall... Men är långt ifrån säker... Varför är man så jäkla otålig för??? Är på BIM -1 eller BIM -2 idag!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester