• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    Lufsan skrev 2011-10-08 12:19:40 följande:
    10
    nej.. inte enligt RFSUs egen information som jag mailade med förra cykeln .... 25 säger dem...vilket jag tycker är underligt iofs eftersom då är det ju inte direkt jättekänsligt...

    Men jag frågade vad skillnaden mellan testa-tidigt och vanliga var och fick ett tydligt svar att testa tidigt har 25 och vanliga har 50.
  • Guacamole
    Lufsan skrev 2011-10-08 12:08:59 följande:
    Tack för att du sa det! =) Nu gick jag och hällde ut morgonkisset jag sparat. Så nu kan jag inte testa. =) 
    Jo alla test man köper i butik/apotek är ju så dyra.. RFSUs kostar ju 50-60 spänn och är du gravid så lär du vara gravid på Måndag också :)
    Älskade Kevin 091114
  • Den lilla M

    mIU betyder "million International Units". dvs miljoner internationella enheter det mäts per ml eller liter (om man pratar per liter står det oftast (IU/L)). denna måttenhet används ofta när man mäter koncentrationen av beta hcg hos kvinnor.

    Jag trode rfsu testa tidigt hade 10mIU men någon skrev att dem hade 25mIU


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • slemtorsk i din bralla
    Marie-anne skrev 2011-10-08 12:13:46 följande:
    slemmis! som jag skrev förut, tror nog jag kan våga mej på ett grattis, för så där svaga var mina när jag testade, men jag ska ändå testa om när jag får pengar och är det neg ska jag prata med KK, så dom får utreda om det e någe knas!
    Fast... det finns ju inget där... så om dina tester sett ut så och du tolkat dem som positiva är jag inte förvånad över att barmorskan sa negativt för det enda som syns på mina tester/bilder av tester är en supersvag skugga och det är inte = ett positivt svar.

    Om din mens uteblivit så pass länge nu så skulle jag nog ändå kontakta primärvården/mödravården och be dem utreda vad som är tokigt. Jag skulle aldrig gå så länge med varken negativa eller positiva test utan att ta kontakt med läkare, men det är ju jag som är livrädd för allt vad sjukdomar och problem heter.
  • Lufsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-08 12:24:08 följande:
    nej.. inte enligt RFSUs egen information som jag mailade med förra cykeln .... 25 säger dem...vilket jag tycker är underligt iofs eftersom då är det ju inte direkt jättekänsligt...

    Men jag frågade vad skillnaden mellan testa-tidigt och vanliga var och fick ett tydligt svar att testa tidigt har 25 och vanliga har 50.
    jaha! trodde det var 10 och 25. Men det förklarar ju varför man inte får starkare utslag på rfsu testa tidigt än på testlagret, om dom har samma känslighet. 
    Guacamole skrev 2011-10-08 12:25:19 följande:
    Jo alla test man köper i butik/apotek är ju så dyra.. RFSUs kostar ju 50-60 spänn och är du gravid så lär du vara gravid på Måndag också :)
    haha, helt sant. Man tänker sig ju att man har mer kontroll om man testar hela tiden. Men det är ju bara strunt. 
    En dag i sänder.
  • Marie-anne

    slemmis! förlåt, men jag hade kollat på dina förra bilder, och tyckte jag såg ett streck, och enligt dom tester jag hade gjort, var ett svagtstreck ändå positivt bara det kom inom 30minuter och det gjorde båda mina, jag hade ju som sagt aco preg, och där stod det  som en fråga, efter fem minuter, inget streck men inom några minuter kommer det, är jag gravid? svaret stod, ja om strecket kommer inom 30 minuter, hur svagt det än är e du gravid. min mens har varit olik sej sedan juni, sen, bara som näsblod, och jag har kanppt haft mensvärk, och jag har som sagt störtmens i fem dagar, kan inte gå knappt och måste nästan har bindor stora som blöjor för att det nästan rinner igenom, jag är oxå rädd då vår släkt har cancergener, så jag ska testa med CB nu den 18, sedan ta kontakt med KK, så jag får reda på vad som e knas, för jag har läst och jag tycker inte jag har pco eller kemiskt gravid eller klimakteriet, men som sagt, ska kolla!

  • Guacamole
    Lufsan skrev 2011-10-08 12:43:05 följande:
    jaha! trodde det var 10 och 25. Men det förklarar ju varför man inte får starkare utslag på rfsu testa tidigt än på testlagret, om dom har samma känslighet. 
    Guacamole skrev 2011-10-08 12:25:19 följande:
    Jo alla test man köper i butik/apotek är ju så dyra.. RFSUs kostar ju 50-60 spänn och är du gravid så lär du vara gravid på Måndag också :)
    haha, helt sant. Man tänker sig ju att man har mer kontroll om man testar hela tiden. Men det är ju bara strunt. 
    Jo men egentligen har man mindre kontroll när man testar hela tiden :)
    Denna månaden ska jag nog inte börja testa lika tidigt men självklart ÄL+7 :D
    Är ju en rolig sak. 
    Älskade Kevin 091114
  • Guacamole
    lillabambi skrev 2011-10-08 13:06:07 följande:
    Varför just äl+7? : p
    Får då är det 7 dagar kvar till BMI.
    Allstå har jag gått halva tiden från ägglossning :D

    Känns bara rätt.. Men har inte haft ägglossning ännu så allt kan ändras. 
    Älskade Kevin 091114
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester