• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lufsan

    Hej tjejer! 
    Mensen kom inatt. Det känns ganska skönt att veta bara, ovissheten är hemsk. Men nu blir det inga fler test från min sida. Jag och sambon ska vänta tills vi pluggar klart, så det kommer ta några år.  Men jag är så ung, 22år, att jag faktiskt kan vänta i tre år utan problem. Och tiden går ju så fort!

    Lycka till! Hoppas ni alla får plus snart! Tack för hjälpen.  


    En dag i sänder.
  • Skrutt 83

    Tack för all pepp, stöttning och värmande ord tjejer! Bara för att jag skrev och beklagade mig verkar det som om äl trots allt är på ingång ändå, tog ett digitalt för nån timme sen, ingen glad gubbe än men Stickan i visade starkare streck nu, de var nästan lika starka!!! Hoppas hoppas det innebär en glad gubbe ikväll eller senast imorgon!!! Håll tummarna är ni snälla!! Kan passa på att ge er ett budgett tips gällande äl-test. Läste här på fl att några skrev att man kunde ha teststickorna till persona som refill till de digitala ägglossningstesten. Man får då 8 stickor för ca 150 kr. Var tvungen att pröva så beställde ett packet från billigatester.se och visst fungerade dem! Ingen glad gubbe än då men förhoppningsvis snart.. Brukar testa med stickor och sen du bröllop med digitalt, nu kan man alltså få 8 digitala för drygt 100 kr billigare än att köpa ny förpackning. Står på att de bara ska användas till persona men Stickan ser likadan ut, tillverkas av samma bolag, ska läsa hormon och testet fungerade som vanligt!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Choccolat

    Tråkigt med körkortet slemmis!

    Skrutt: Jag håller med dig om att det är olidligt att inte ens kunna få försöka... Min äl uteblev efter ma i flera månader (med två undantag), fick äntligen börja utredning och då kom självklart äl igång.. Då blev det mf istället.. Och denna månaden, första efter mf, så fick jag aldrig fullt utslag på äl-stickan... Sjukt frustrerande... Minus på grav-test också.. BIM senast idag... Hoppas du får en tid hos gyn så du kan lugnas lite..

  • Choccolat

    Envira: Hur länge har ni försökt bli gravid? (Jag kan ha jättefel men har för mig att du skrev att ni precis börjat?)
    Jag såg tyvärr ingenting på senaste testet..

  • Skrutt 83

    Malina: äl testen brukar visa fullt 24-48 h innan ägget släpper sen är det befruktningsdugligt i ett dygn. Mannens spermier lever ca 72 h ibland upp till 5 dygn så om ni har kört på nu i dagarna och sen när mannen kommer hem har ni goda chanser! När sonen blev till hade vi sex ons och fre, positivt äl-test lör och bebis blev det!! Håller tummarna. Min äl brukar vara ca 2 dygn efter mitt ser ut som ditt och ett dygn efter att teststrecket är starkare än kontroll


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Soffiie


    hej alla har ¨hållt mig lite i bakgrunden ett par dagar och inväntar äl . hade tänkt att inte skaffa några äl test denna gång utan bara köra på utan tester.. men tror ni jag kunde hålla mig?? nope hehe jag tror allt jag får mysa med mannen idag eller vad tror ni??
  • linnsi
    Soffiie skrev 2011-10-13 13:05:00 följande:

     


    hej alla har ¨hållt mig lite i bakgrunden ett par dagar och inväntar äl . hade tänkt att inte skaffa några äl test denna gång utan bara köra på utan tester.. men tror ni jag kunde hålla mig?? nope hehe jag tror allt jag får mysa med mannen idag eller vad tror ni??
    lycka till! ;)
  • Choccolat
    Soffiie skrev 2011-10-13 13:05:00 följande:

    hej alla har ¨hållt mig lite i bakgrunden ett par dagar och inväntar äl . hade tänkt att inte skaffa några äl test denna gång utan bara köra på utan tester.. men tror ni jag kunde hålla mig?? nope hehe jag tror allt jag får mysa med mannen idag eller vad tror ni??


    Japp! Nu får du lov att mysa! =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester