• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Guacamole
    Sol i sinne skrev 2011-10-20 18:04:28 följande:
    ..Oj, glömde ta med min fråga ;)

    Jag har för första gången använt babytimes extra känsliga (10). Jag fick ett svagt streck inom tidsramen, sen efter ca.5 minuter så var det så pass starkt att jag inte behövde anstränga mig, men när jag kollade till det igen efter ca.½ timme så var det suuupersvagt. Ligger på BIM-5 eller BIM-6 och har aldrig använt dessa extra känsliga. Har läst lite om dem att det tydligen alltid blir ett streck på dessa extra känsliga? Stämmer det? Någon som har erfarenheter om vad det kan vara?
    Jag har bilder som jag visar sen när dottern somnat och mannen åkt iväg ;)
    Jag har aldrig fått spökstreck på dessa..  När strecket torkar uppfattas det oftast som svagare. Kan det vara det som hänt?
    Älskade Kevin 091114
  • Sol i sinne
    lilaemma skrev 2011-10-20 18:13:48 följande:
    Jag får alltid så, fast mina streck kommer nog senare än efter 5 minuter... när tiden gått ut snarare... Tittar gärna på dina bilder. Jag har bilder i mitt galleri under spöksträck. Om man håller upp testet mot en lampa när det andra strecket är som starkast är det typ genomskinligt... Sedan blir det mer grått...
    Det ser onekligen ut som mina, fast samtidigt ser dina ut att vara positiva.
    Har du tagit många test och det har blivit så på varenda?
    Ska bara natta barnet så visar jag bilden sen!
  • Sol i sinne
    Guacamole skrev 2011-10-20 18:19:04 följande:
    Jag har aldrig fått spökstreck på dessa..  När strecket torkar uppfattas det oftast som svagare. Kan det vara det som hänt?
    Jo mycket möjligt. Eller det är iaf vad jag hoppas på! =)
    Jag har bara hört att testa tidigt OFTAST missvisar med ett streck eftersom det är extra känsligt och kan e utslag utan att man är gravid..Men det kan väl inte stämma?

    Återkommer med bild strax!
  • Guacamole
    Sol i sinne skrev 2011-10-20 18:52:11 följande:
    Jo mycket möjligt. Eller det är iaf vad jag hoppas på! =)
    Jag har bara hört att testa tidigt OFTAST missvisar med ett streck eftersom det är extra känsligt och kan e utslag utan att man är gravid..Men det kan väl inte stämma?

    Återkommer med bild strax!
    Jo det kan stämma eftersom en del har rätt hög halg hcg i sig även om de inte är gravida. Men får man spökstreck flera månader på raken skulle jag inte använda dem mer. Då lurar man sig själv lite. Om du testat med dem innan och inte fått något så borde det inte vara så.
    Älskade Kevin 091114
  • pernillamcd

    Testade i morse igen och fick ett plus som inte ens sambon kunde förneka ;)

    Dessvärre fick jag en blödning runt lunch. Ungefär som mens men lite kladdigare eller hur jag ska beskriva det.
    Vad ska jag tro?

    Hjälp!!

  • LillaPluppen
    SmoochiePoo skrev 2011-10-20 19:13:32 följande:
    Har aldrig sett ett sådant här test.....måste vara något fel på det va?


    Menar det rosa snea strecket Skrattande
     
    vi har sett 2 stycken såna tidigare i tråden som varit negativa.  Vandrade strecket eller sitter det fortfarande sådär?  När jag testar med stickor så sitter det ibland lite blött med färg kvar i plasten som släpper och vandrar som ett rosa streck över testet och sen försvinner.
  • SmoochiePoo
    LillaPluppen skrev 2011-10-20 19:24:41 följande:
    vi har sett 2 stycken såna tidigare i tråden som varit negativa.  Vandrade strecket eller sitter det fortfarande sådär?  När jag testar med stickor så sitter det ibland lite blött med färg kvar i plasten som släpper och vandrar som ett rosa streck över testet och sen försvinner.
    Så här ser det ut torkat, ser väldigt udda ut då det fortfarande är kvar.. 


     
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester