• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sweasmamma
    Lyckliglottad skrev 2011-11-04 10:50:52 följande:
    Hej Tjejer :) hoppas det är bra med er alla. Var längesen jag skrev här sist.

    I alla fall så plussade jag i morse av en ren slump. Gjorde ett test och det visade ett streck på en gång och vart starkare än (kontrollstrecket på en gång ) Så räkna ut på FL att jag är i v 9. Men ska ta ett digitalt i eftermiddag och dubbelkolla   Vågar inte tro på det ännu :-P

    Jag ska bli 3 barnsmamma troligen till 2012
    va roligt !! grattis!!! =)
  • sweasmamma
    sweasmamma skrev 2011-11-04 10:43:50 följande:
    När fäster ägget ??? hade ÄL i lördags-söndags eller måndags!!inte jättekoll =) 
    Högg till som tuuuusan i magen igår och efter det har jag kännt en svag kramp i magen  när jag rör mig hastigt ,kan det va ägget som fäster eller bara jag som hoppas så otroligt mycket kanske  
    ingen?? =)
  • LillaPluppen
    sweasmamma skrev 2011-11-04 10:43:50 följande:
    När fäster ägget ??? hade ÄL i lördags-söndags eller måndags!!inte jättekoll =) 
    Högg till som tuuuusan i magen igår och efter det har jag kännt en svag kramp i magen  när jag rör mig hastigt ,kan det va ägget som fäster eller bara jag som hoppas så otroligt mycket kanske  
    det är väl ca 5-10 dagar efter ÄL som det befruktade ägger fäster i livmodern om det gör det. Så det kan ju absolut vara det!=)

    Hoppas hoppas att det är så iaf! Då borde du kunna se ett svagt plus på stickan redan om några dagar ju!

    pepp pepp till dig=)
  • Ljushuvudet
    sweasmamma skrev 2011-11-04 10:43:50 följande:
    När fäster ägget ??? hade ÄL i lördags-söndags eller måndags!!inte jättekoll =) 
    Högg till som tuuuusan i magen igår och efter det har jag kännt en svag kramp i magen  när jag rör mig hastigt ,kan det va ägget som fäster eller bara jag som hoppas så otroligt mycket kanske  
    Tror det kan vara allt från 3-7 dagar, men det säger olika vart man än läser på ngn sida så stod det 7-10 dagar med. Fast det måste ju vara allt från 3 dagar och framåt med tanke på hur tidigt vissa kan få plus.
  • slemtorsk i din bralla

    Jag är 38 här ett barn sen tidigare, har lätt för att bli gravid men lever med en forlamad man och därför är vår situation väldigt mer annorlunda än någons här. Har jobbat i 18 år med sexualupplysning och utprovning av sexualhjälpmedel...är inte negativ alls, tvärtom men jag ser inte meningen i att påstå att någon är gravid när jag inte ser ett tydligt streck.

  • sweasmamma
    LillaPluppen skrev 2011-11-04 11:04:58 följande:
    det är väl ca 5-10 dagar efter ÄL som det befruktade ägger fäster i livmodern om det gör det. Så det kan ju absolut vara det!=)

    Hoppas hoppas att det är så iaf! Då borde du kunna se ett svagt plus på stickan redan om några dagar ju!

    pepp pepp till dig=)
    ååhhhh hoppas!!!!! =) 4e försöket nu,första gången jag kände av äl tror jag ,ont vä äggstock,ömma bröst !och denna gången känns inte så stressande som det vatt dom andra gångerna utan mer,tar det så tar det !!

    Tänkte ju hålla mig tills fars dag den 13:e men får väl köpa hem test och börja tjuvstarta nästa vecka =) 
  • alexander2011
    viplanerar09 skrev 2011-11-04 09:20:06 följande:


    Jag brukar bara vara inne och kolla här och har inte kommmentera något. Ser ni något?
    Grattis, det är ett plus o starkare än när jag var gravid :)
  • sweasmamma
    alexander2011 skrev 2011-11-04 11:12:22 följande:
    Grattis, det är ett plus o starkare än när jag var gravid :)
    hon bara visade ett gammalt test =) hon är i typ 7:e mån nu =)
  • Choccolat
    Lyckliglottad skrev 2011-11-04 10:50:52 följande:
    Hej Tjejer :) hoppas det är bra med er alla. Var längesen jag skrev här sist.

    I alla fall så plussade jag i morse av en ren slump. Gjorde ett test och det visade ett streck på en gång och vart starkare än (kontrollstrecket på en gång ) Så räkna ut på FL att jag är i v 9. Men ska ta ett digitalt i eftermiddag och dubbelkolla   Vågar inte tro på det ännu :-P

    Jag ska bli 3 barnsmamma troligen till 2012
    Grattis! Men va lååångt du har gått fast du har hängt här med oss testomaner.. hi hi!!
  • Choccolat
    sweasmamma skrev 2011-11-04 10:43:50 följande:
    När fäster ägget ??? hade ÄL i lördags-söndags eller måndags!!inte jättekoll =) 
    Högg till som tuuuusan i magen igår och efter det har jag kännt en svag kramp i magen  när jag rör mig hastigt ,kan det va ägget som fäster eller bara jag som hoppas så otroligt mycket kanske  
    Det kan absolut vara ägget så det hoppas vi på såklart! =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester