• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • delih
    Ljushuvudet skrev 2011-11-08 11:34:01 följande:
    Jag drog ned kontrasten på din bild så inte blixten stör Hoppas det var ok och ja man ser strecket

    Delih test

     


    Absolut det är okej, tack för det :)

    Åh, jag är inte ensam om att se strecket så då är det nog så att strecket existerar :D
  • Kissmebeautiful

    Synvilla?

     Hur ändrar man kontrast eller vad ni pratar om ? 


  • Ljushuvudet
    Kissmebeautiful skrev 2011-11-08 11:38:50 följande:
    Synvilla?

     Hur ändrar man kontrast eller vad ni pratar om ? 

     


    Du kan använda olika bildbehandlingsprogram och ändra kontrasten och mörka eller ljusa upp bilden enklast är väl windows egna program.
  • alexander2011


    tog äl test nu på morgonen. negativt så jag hade äl mellan 6-7:e myste igår och iförrgår så vi får hoppas att det tog sig :) såå två långa veckor kvar nu då.
  • alexander2011
    Kissmebeautiful skrev 2011-11-08 11:14:40 följande:
    Vad är de för extremt bra kameror ni använder? Mina bilder blir bara suddiga och klöddiga när jag ska ta en bild på mina stickor.. Hjälp!? Ljus eller inte Ljus? Bakgrundsfärg med mera ;) 
    haha, ingen speciell. jag lägger alltid ett vitt kuvert bakom och kameran inställd på närbild utan blixt. tar testerna under en stark lampa. ändrar inget på fotorna.
  • viplanerar09
    alexander2011 skrev 2011-11-08 00:51:38 följande:



     


     


    har jag inte äl längre? är det försent nu? myste natten till idag. vad tror ni? testet längst ner är från inatt och det ovanför i morses och det längst upp ifrån igår natt.
    den översta bilden är när testet är torkat och det understa när den lästes av inom tiden    

      
    När började du testa dig? från vilken dag från första mensens?

    Är det så att man får två lika sträck är det upp till 48timmar innan ägget lossnar och har man ett stom är starkare så är det 24 timmar innan ägget lossnar. Så man har alltså inte ägglossning när man får ett starkt possitivt test.

    Det är samma sak, det är inte alltid man får lika starkt eller starkare än kontrollstäcket utan då måste man utgå från vilket sträck som är starkas. Alltså om man gör flera test.

    Här har du en sida som är väldigt bra att läsa om ägglossningstester osv

    http://teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html
  • alexander2011
    Kissmebeautiful skrev 2011-11-08 11:38:50 följande:
    Synvilla?

     Hur ändrar man kontrast eller vad ni pratar om ? 



    det ser positivt ut :)
  • HelenFr
    Jajja01 skrev 2011-11-08 10:36:17 följande:

     



     


    Någon som ser något ? .. vet ej va jag ska tro

    Ser definitiv något där :)
  • Ljushuvudet
    Kissmebeautiful skrev 2011-11-08 11:47:40 följande:
    Vad säger ni tjejer, ser jag enbart i syne ?
    Kanske ska svara det jag ser också Jag ser ett svagt streck iaf, så jag hoppas att du får stegring de närmsta dagarna!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester