• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mamma till 5 underbara barn
    Dettaärbörjan skrev 2014-10-08 09:01:04 följande:

    Nytt test i morse, ingen mens i sikte och den brukar både förvarna och vara punktlig.. MEN ser nada på teststickan..

    Bara BIM idag men tycker att de borde visat om de är något.. Har ömma bröst bara, de brukar ja ha efter äl och 1-2 dagar innan mens slutar de ömma.

    Hoppas? Ingen annan ser något heller ?


    Ser inget tyvärr
  • Alleballe
    Dettaärbörjan skrev 2014-10-08 14:08:44 följande:

    Någon som plussat efter negativt på BIM? Söker efter lite hopp, och ingen tycks sett något på mitt test så ja vet inte :/


    Har samma problem här.. BIM+6, ingen mens, styva och mörka bröstvårtor, ont i ryggen samt tjejmagen..

    Liksom sliter/svider och drar där nere och har gjort i flera dagar nu..

    Bara negativt på testen.. Börjar bli riktigt jobbigt att inte veta vad som står till där nere haha.
  • Dettaärbörjan
    Alleballe skrev 2014-10-08 15:55:07 följande:

    Har samma problem här.. BIM+6, ingen mens, styva och mörka bröstvårtor, ont i ryggen samt tjejmagen..

    Liksom sliter/svider och drar där nere och har gjort i flera dagar nu..

    Bara negativt på testen.. Börjar bli riktigt jobbigt att inte veta vad som står till där nere haha.


    Oj +6? Funderat på o ringa o be om blodprov? Kanske vore skönt för dig så du får veta:/ vill du så kan vi pma o följas åt ? Ja tror att antingen får ja vänta länge på pluss eller på mens, vet inte varför men bara en magkänsla.. Hoppas såklart på pluss.. Varenda gång ja går på toa förväntar jag mig mens, eftersom ja inte direkt känner några tecken på varken grav eller mens så vågar ja inte hoppas för mycket (fast huvudet vill annorlunda).. Hoppas att du får ett pluss snart! Jag kommer testa varenda dag tror jag..
  • Alleballe
    Dettaärbörjan skrev 2014-10-08 16:13:37 följande:
    Oj +6? Funderat på o ringa o be om blodprov? Kanske vore skönt för dig så du får veta:/ vill du så kan vi pma o följas åt ? Ja tror att antingen får ja vänta länge på pluss eller på mens, vet inte varför men bara en magkänsla.. Hoppas såklart på pluss.. Varenda gång ja går på toa förväntar jag mig mens, eftersom ja inte direkt känner några tecken på varken grav eller mens så vågar ja inte hoppas för mycket (fast huvudet vill annorlunda).. Hoppas att du får ett pluss snart! Jag kommer testa varenda dag tror jag..
    Vad jag har förstått så finns det många "låghormonare" som först utsöndrar hcg långt efter BIM. (Rätta mig om jag har fel)

    Tänker ge det en vecka till innan jag kontaktar läkare :)

    Men visst är det frustrerande.. Vill nästan att mensen ska komma istället för att gå ovetandes.

    Har använt mig utav graviditetskollens tester (vad jag har läst kan ge osäkra svar..) men imorse testa jag mig med ett CB digitalt som visa negativt... Mycket märkligt. Skengravid? Haha.
  • Dettaärbörjan
    Alleballe skrev 2014-10-08 18:21:50 följande:

    Vad jag har förstått så finns det många "låghormonare" som först utsöndrar hcg långt efter BIM. (Rätta mig om jag har fel)

    Tänker ge det en vecka till innan jag kontaktar läkare :)

    Men visst är det frustrerande.. Vill nästan att mensen ska komma istället för att gå ovetandes.

    Har använt mig utav graviditetskollens tester (vad jag har läst kan ge osäkra svar..) men imorse testa jag mig med ett CB digitalt som visa negativt... Mycket märkligt. Skengravid? Haha.


    Ja kanske är vi båda låghormonare? Ja har gått o kissat stup i kvarten o ändå inte druckit särskilt mycket idag, fortfarande ingen mens o brösten ömmar fortfarande.. Ingen mensvärk eller molvärk what so ever.. Så hoppet lever, snart sova o nytt test imorgon bitti :)
  • Alleballe
    Dettaärbörjan skrev 2014-10-08 18:37:14 följande:
    Ja kanske är vi båda låghormonare? Ja har gått o kissat stup i kvarten o ändå inte druckit särskilt mycket idag, fortfarande ingen mens o brösten ömmar fortfarande.. Ingen mensvärk eller molvärk what so ever.. Så hoppet lever, snart sova o nytt test imorgon bitti :)
    Ja man kan ju alltid hoppas :)

    Vilka tester använder du dig utav? Tror du man kan testa negativt ena dagen och positivt andra?

    Någon annan som gått långt över BIM?
  • Dettaärbörjan
    Alleballe skrev 2014-10-08 18:56:56 följande:

    Ja man kan ju alltid hoppas :)

    Vilka tester använder du dig utav? Tror du man kan testa negativt ena dagen och positivt andra?

    Någon annan som gått långt över BIM?


    Ja använder mig av testlagret.. Märker jag något på dom så köper ja digitalt direkt eller om ja går utan mens eller plus i några dagar.. Så har jag tänkt iaf :)

    Ja tror absolut man kan testa negativt ena dagen och få ett svagt plus andra dagen, nån dag måste ju sträcket dyka upp och de kan det göra när som helst :)

    Undrar också om de är fler som plussat efter/långt efter BIM?
  • MagMat

    Jag har en vän som tog test på test men alla visade negativt. Först i v 20-22 visade det sig att hon faktiskt va gravid. Helt oplanerat. Så visst finns de fler.

    Tycker nog ni kan ge det en vecka eller två. Har det inte visat sig något då kanske det är dags att gå till bm.

    Lycka till!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester