• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • SecretlyMe
    HCS skrev 2015-03-15 19:40:38 följande:

    tog isär testet efter en halvtimme.. bim-6 så det är rätt tidigt


    Ser tyvärr inget, men jag hoppas det dyker upp ett plus inom ett par dagar!
  • mankanjualltidhoppas
    FrökenC skrev 2015-03-15 17:49:10 följande:
    Styrkekram! Vet precis hur det känns. Fattar inte hur svårt det ska vara att bli gravid. Vi har försökt sen augusti och har trott hur många gånger som helst att det skulle ta sig. Har lagt hur mycket pengar som helst på ägglossningstest och grav.test. Nu har jag ätit clomifen för att ha ägglossning och har haft det. Är på bim +4 men också negativa tester. Man blir så jäkla less på det. Jag ger nog upp detta. Det är nog inte meningen att alla ska få barn. Styrkekram till dig!
    Från augusti har jag ett MF och ett MA. Jag känner också så, jag vill Så förtvivlat ha en bebis men det verkar som om universum inte tycker att det är en bra idé. Varje nederlag är så hårt, kunde aldrig tro att det skulle kännas så tung att försöka få ert eget barn.

    Men jag vill ju så jag kommer nog fortsätta plåga mig igenom minus efter minus.

    Vet bara inte hur länge man orkar?

    Jag håller en tumme för dig att det ska visa sig ett plus nu ändå. Ge inte upp! Jag tror att du kommer till plusset, det känns bara som om minusen är sju meters rakbladsvassa hinder som ska bromsa framfarten!

    Kram till dig/er!
  • Jamilia
    mankanjualltidhoppas skrev 2015-03-15 17:19:15 följande:

    Testade nu på vad jag tror är bim +2 och blankare test har jag nog aldrig sett. Ska ju inte spela roll att det bara var två timmar gammal urin när det är så sent.

    Var helt säker på att jag var gravid. Jag har haft molvärk i två veckor, humörsvängningar de senaste dagarna och bara en känsla av att det blev något. Sist jag plussa så var det på bim.

    Jag har aldrig känt att det faktiskt tog eller känt mig gravid några andra gånger. Så orättvist att min kropp gör detta mot mig. Känns som om jag inte känner mig själv alls.

    Kan knappt andas så ledsen jag är.


    Många goa kramar till dig!!! Ge inte upp, var ledsen just nu men sen måste ni ta nya tag igen! Tog sammanlagt 16 månader för mig att bli gravid med vad som sen blev fina dottern! Först lång tid att bli gravid, sen missfall i v 11, sen ännu längre tid att bli gravid igen! Trodde det var kört för oss flera ggr om, men till slut blev det av! Man vet aldrig, väl värt att kämpa på ett tag till!!! Vi gjorde inget annorlunda den månaden dottern kom till heller, antar att det var ödet! så kämpa på! <3
  • Jamilia
    FrökenC skrev 2015-03-15 17:49:10 följande:

    Styrkekram! Vet precis hur det känns. Fattar inte hur svårt det ska vara att bli gravid. Vi har försökt sen augusti och har trott hur många gånger som helst att det skulle ta sig. Har lagt hur mycket pengar som helst på ägglossningstest och grav.test. Nu har jag ätit clomifen för att ha ägglossning och har haft det. Är på bim +4 men också negativa tester. Man blir så jäkla less på det. Jag ger nog upp detta. Det är nog inte meningen att alla ska få barn. Styrkekram till dig!


    Skickar många kramar t dig oxå! som ni kan se i mitt förra inlägg tog det sammanlagt 16 månader innan jag blev gravid med dottern. Nu kämpar vi med syskon, har oxå försökt sen augusti förra året! Och jag tänker minsann inte ge upp än, alldeles för stora saker som står på spel! så kämpa på, till slut lyckas ni!
  • HCS
    frestelsen skrev 2015-03-15 20:05:52 följande:

    Jag ser:)


    Aqq1 skrev 2015-03-15 20:12:25 följande:

    Tycker mig se


    Tack för titten! Är idag på äl+6/bim -6 och kissade på EM efter jag hållit mig 2,5 timmar så jag är hoppfull Att det ska vara så svårt att låta bli! Får se hur länge man kan hålla sig tills nästa test!?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester