• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Villhabarn29

    Ni som fått spökstreck på clearblue, vill ni lägga upp bilder och beskriva? Tack :)

  • HCS

    Lättast om du kikar på min blogg dec 2015 - januari 2016. :) Har raderat bilderna i telefonen. Men tydligt ljusblå. Negativt på andra test.


    Villhabarn29 skrev 2016-01-20 13:41:13 följande:

    Ni som fått spökstreck på clearblue, vill ni lägga upp bilder och beskriva? Tack :)


  • obalanserad

    Kapar tråden här lite med ÄGGLOSSNINGSTEST då jag inte får svar i andra trådar. Det högst upp är ifrån 18.00 igår och det andra för en timme sen. Är det positivt idag? Första månaden jag testar med ägglossningstester :)

  • frestelsen
    obalanserad skrev 2016-01-20 14:40:46 följande:

    Kapar tråden här lite med ÄGGLOSSNINGSTEST då jag inte får svar i andra trådar. Det högst upp är ifrån 18.00 igår och det andra för en timme sen. Är det positivt idag? Första månaden jag testar med ägglossningstester :)


    Tycker de ser ut som de är äl på g. Ta ett imorgon o se om de blivit svagare. Men de kan ta sig om ni har sex inom 48 h:)
  • Pysen87
    obalanserad skrev 2016-01-20 14:40:46 följande:

    Kapar tråden här lite med ÄGGLOSSNINGSTEST då jag inte får svar i andra trådar. Det högst upp är ifrån 18.00 igår och det andra för en timme sen. Är det positivt idag? Första månaden jag testar med ägglossningstester :)


    I lördags morse tog jag Clear blue digital test som bara visade en rund ring, på eftermiddagen såg mitt ÄL-test ut som ditt översta, dagen efter tog jag clearblue digital ÄL-test som visade glad gubbe. :) Vilket innebar att sex inom 48 timmar ökade chansen att bli gravid.
  • Villhabarn29

    Herregud vilken soppa.

    1) Tidigt mf 24/12 (vid mens).

    2) Ingen temphöjning vid senaste beräknade äl men glad smiley.

    3) Temphöjning betydligt senare med sex typ fyra dagar innan.

    4) Idag bim (fast NC har flyttat fram den pga temphöjning, men ursprungligen) men ingen mens.

    5) Idag två supersvaga streck på CB som inte ens syns på kameran.

    6) Jag blir yr:)

  • SecretlyMe
    Villhabarn29 skrev 2016-01-20 16:33:46 följande:

    Herregud vilken soppa.

    1) Tidigt mf 24/12 (vid mens).

    2) Ingen temphöjning vid senaste beräknade äl men glad smiley.

    3) Temphöjning betydligt senare med sex typ fyra dagar innan.

    4) Idag bim (fast NC har flyttat fram den pga temphöjning, men ursprungligen) men ingen mens.

    5) Idag två supersvaga streck på CB som inte ens syns på kameran.

    6) Jag blir yr:)


    Temp är mer pålitlig än ältest Den reagerar bara på att hormonerna ökar inför ägglossning, men ägglossningen behöver inte ske för det. Tempen visar på utsöndring av progesteron, vilket endast sker efter ägglossning
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester