• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • sosso98
    ung92 skrev 2018-07-22 21:23:45 följande:

    Vad tror ni om mina? Spökstreck?


    Testet är tyvärr negativt, ser ingenting
  • Heyyou89
    osofin skrev 2018-07-22 20:09:02 följande:

    [quote=78903044] Heyyou89 skrev 2018-07-22 11:15:16 följande:

    Liten update.. tog 4 (!!) Nya test varav 2st predictor eller vad dom heter o 2 nya cb early... vrålnegativa.. Så mitt starka blåa streck VAR var fejk. ALDRIG MER CB EARLY:'( bara o försöka igen nästa mån.


    Jag beklagar verkligen...även om hoppet inte är ute förrän mensen kommer...hoppas HOPPAS att ett test imorgon visar positivt![/quote]

    Tack snälla :)
  • Heyyou89
    Tomat22 skrev 2018-07-22 19:56:41 följande:

    Nej, var det inget? :( tog du med morgon urin? Jag litar inte ett dugg på cb early, fått 5 falskt positivt av dem :(


    Mmm tog morgonurin och inte en jäkla skugga ens. Fattar inte hur man kan få starka spökstreck, ok en grå skugga men det här... skulle mensen vara sen får jag väl testa igen men just nu blir det att försöka släppa taget o försöka fokusera på nästa vända istället.. borde vart positivt nu med tanke på när o hur jag pussat innan. Nej ush aldrig mer cb early verkligen:(
  • Corneliass
    ung92 skrev 2018-07-22 21:23:45 följande:

    Vad tror ni om mina? Spökstreck?


    Jag personligen kan dessvärre inte se någonting annat förutom ett streck. 
    Gravid med första barnet
  • Crr14

    Jaha tjejer, bim-5 och morgonurin med predictor early eller vad den nu heter.... ?det är verkligen helt otroligt blankt!? sa sambon :) :( och ja, eller hur? Jag kan stirra mig fram ett svagt, svagt streck men tror jag ser var strecket skulle vara, har stirrat sönder så många test så har nog fått den härliga förmågan. Aja, fortfarande tidigt men känns kört :(

  • Tomat22
    Heyyou89 skrev 2018-07-22 22:00:30 följande:

    Mmm tog morgonurin och inte en jäkla skugga ens. Fattar inte hur man kan få starka spökstreck, ok en grå skugga men det här... skulle mensen vara sen får jag väl testa igen men just nu blir det att försöka släppa taget o försöka fokusera på nästa vända istället.. borde vart positivt nu med tanke på när o hur jag pussat innan. Nej ush aldrig mer cb early verkligen:(


    Det är riktigt tråkigt med dessa spökstreck och som du säger att dem är så starka. Fick ett spökstreck idag igen med gravidkollens testa tidigt, såg strecket komma efter 1 min. Så ser man det ganska tydligt, men svårt att avgöra färgen.

    Inte säkert, varje graviditet är unik så ge inte upp hoppet förrän mensen kommer :) men förstår hur du känner! Nä jag kommer aldrig köpa dem igen heller.
  • Tomat22

    Fått likande test 4 mornar i rad nu, då borde det vara spökstreck ellerhur?

    Strecket uppkommer efter ca 1min och man ser strecket om man håller det med en armlängds avstånd ifrån. Går dock inte avgöra färgen, men tycker det borde blivit en stegring om det skulle vara något. Tester är testa tidigt test från gravidkollen.

  • Nathiis

    Jösses hjälp mig !

    Är det ett streck jag ser ? Jag är ganska säker på att jag ser det och att det är rosa i färgen. Men behöver fler ögon !

    Men jag vågar inte riktigt tro det. Har tidigare fått helt blankt på dessa från Graviditetskollen !

  • Crr14
    Nathiis skrev 2018-07-23 07:52:38 följande:

    Jösses hjälp mig !

    Är det ett streck jag ser ? Jag är ganska säker på att jag ser det och att det är rosa i färgen. Men behöver fler ögon !

    Men jag vågar inte riktigt tro det. Har tidigare fått helt blankt på dessa från Graviditetskollen !


    Absolut plus, grattis! :)
  • Nathiis
    Crr14 skrev 2018-07-23 07:54:32 följande:

    Absolut plus, grattis! :)


    Åh herregud !!! Jag kan inte tro det !!

    Måste nog iväg och köpa olika test för att få grepp om detta ! :'O
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester