• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Crr14
    Nathiis skrev 2018-07-23 07:57:22 följande:

    Åh herregud !!! Jag kan inte tro det !!

    Måste nog iväg och köpa olika test för att få grepp om detta ! :'O


    Haha gör så, men det ser jättefint ut! :)
  • JoWiAn
    Tomat22 skrev 2018-07-23 07:39:21 följande:

    Fått likande test 4 mornar i rad nu, då borde det vara spökstreck ellerhur?

    Strecket uppkommer efter ca 1min och man ser strecket om man håller det med en armlängds avstånd ifrån. Går dock inte avgöra färgen, men tycker det borde blivit en stegring om det skulle vara något. Tester är testa tidigt test från gravidkollen.


    när har du bim? Borde vara starkare efter 4 dagar.
  • Tomat22
    JoWiAn skrev 2018-07-23 08:30:47 följande:

    när har du bim? Borde vara starkare efter 4 dagar.


    Har så oregelbunden mens så här ingen aning :( men min sista mens första dag var 26 maj. Jag tycker ju det med, men att det kan ge så starka spökstreck fattar jag inte?? Och jag har fått det på alla 4 tester nu, sen har jag fått supersvagt på testlagret också, men det syns inte alls lika mycket på dem som på testa tidigt testen. Enligt gravidkollen så ska inte deras tester ge "spökstreck" men när jag skickar dessa bilder till dem så säger dem att dem inte ser något streck överhuvudtaget. Så börjar fundera på om jag börjar se i synen eller så.
  • Liten till
    Nathiis skrev 2018-07-23 07:52:38 följande:

    Jösses hjälp mig !

    Är det ett streck jag ser ? Jag är ganska säker på att jag ser det och att det är rosa i färgen. Men behöver fler ögon !

    Men jag vågar inte riktigt tro det. Har tidigare fått helt blankt på dessa från Graviditetskollen !


    Solklart plus! Stort grattis
  • Crr14
    Tomat22 skrev 2018-07-23 08:36:39 följande:

    Har så oregelbunden mens så här ingen aning :( men min sista mens första dag var 26 maj. Jag tycker ju det med, men att det kan ge så starka spökstreck fattar jag inte?? Och jag har fått det på alla 4 tester nu, sen har jag fått supersvagt på testlagret också, men det syns inte alls lika mycket på dem som på testa tidigt testen. Enligt gravidkollen så ska inte deras tester ge "spökstreck" men när jag skickar dessa bilder till dem så säger dem att dem inte ser något streck överhuvudtaget. Så börjar fundera på om jag börjar se i synen eller så.


    Ett tränat öga ser ju ett svagt streck, absolut, så du ser inte i syne för jag ser det också... Förstår din frustration :(
  • Tomat22
    Crr14 skrev 2018-07-23 08:42:33 följande:

    Ett tränat öga ser ju ett svagt streck, absolut, så du ser inte i syne för jag ser det också... Förstår din frustration :(


    Skönt att fler ser det! Har kört med gravtest i 1 års tid men har inte fått något streck innan men efter denna mens den 26 maj så har jag fått svaga streck hela tiden. Men om jag vore gravid så borde det väl ske en stegring? Eller kan det vara så att man kanske bara plussat såhär svagt med test tidigt? Med sonen så fick jag jättefina plus och fin stegring.
  • Heyyou89
    Tomat22 skrev 2018-07-23 07:32:15 följande:

    Det är riktigt tråkigt med dessa spökstreck och som du säger att dem är så starka. Fick ett spökstreck idag igen med gravidkollens testa tidigt, såg strecket komma efter 1 min. Så ser man det ganska tydligt, men svårt att avgöra färgen.

    Inte säkert, varje graviditet är unik så ge inte upp hoppet förrän mensen kommer :) men förstår hur du känner! Nä jag kommer aldrig köpa dem igen heller.


    Åh vad tråkigt. Håller tummarna för att det ska bli starkare snart!

    Nej mensen blir väl spiken i kistan haha, idag har jag JÄTTEMYCKET molvärk mår illa o är så sjukt bubblig i magen typ. Men kan likförbannat vara pms. Suck!
  • Tomat22
    Heyyou89 skrev 2018-07-23 08:55:31 följande:

    Åh vad tråkigt. Håller tummarna för att det ska bli starkare snart!

    Nej mensen blir väl spiken i kistan haha, idag har jag JÄTTEMYCKET molvärk mår illa o är så sjukt bubblig i magen typ. Men kan likförbannat vara pms. Suck!


    Ja, detta är ju hopplöst! Kan inte allt vara lite enklare :p

    Jaså? Hoppas mensen håller sig borta! Kan ju vara så att du fick ägglossning lite senare denna månad :) tog du något test idag? Hoppas inte mensen kommer nu, utan det blir ett plus istället :*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester