• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tomat22
    Veronicasnart30 skrev 2018-07-27 18:46:19 följande:

    Den översta är tagen imorse med morgonurin och den andra nu på em. Båda är tagna med graviditetskollens testa tidigt, tror jag ska ha bim på onsdag. Testade med RFSU testa tidigt igår och imorse som var negativa.


    Jag kan ana något, fick likadant på deras tester i veckan. Men vet fortfarande inte om jag är gravid. På mina vanliga tester kan man ana något. Men tror tyvärr inte man kan lita på gravidkollens tester :/
  • Veronicasnart30
    Tomat22 skrev 2018-07-27 21:00:42 följande:
    Jag kan ana något, fick likadant på deras tester i veckan. Men vet fortfarande inte om jag är gravid. På mina vanliga tester kan man ana något. Men tror tyvärr inte man kan lita på gravidkollens tester :/
    Jag vet, blir ju tokig! Ser också  streck på dina. finns det något test man kan lita på? Grejen är att mitt tidiga test (kommer ej ihåg märket) med yngsta sonen såg ut så, tre dagar innan bim. Håller tummarna för oss alla! När har du beräknad mens?
  • Nathiis
    Tomat22 skrev 2018-07-27 21:00:42 följande:

    Jag kan ana något, fick likadant på deras tester i veckan. Men vet fortfarande inte om jag är gravid. På mina vanliga tester kan man ana något. Men tror tyvärr inte man kan lita på gravidkollens tester :/


    Jag har kunnat lita på graviditetskollens tester (: Fått blankt alt. en svag grå skugga (knappt synbar) när jag inte varit gravid. Fick rosa skuggor (skarpare dagen efter) och var då gravid (:
  • Tomat22
    Veronicasnart30 skrev 2018-07-27 23:00:13 följande:

    Jag vet, blir ju tokig! Ser också  streck på dina. finns det något test man kan lita på? Grejen är att mitt tidiga test (kommer ej ihåg märket) med yngsta sonen såg ut så, tre dagar innan bim. Håller tummarna för oss alla! När har du beräknad mens?


    Ja, det är ju hopplöst med dessa streck! Men tror predictor early är bra :) jag har så många hemma jag måste använda först. Vi får hoppas på plus snart :) har ingen aning då jag har så oregelbunden mens, när har du bim?
  • Tomat22
    Nathiis skrev 2018-07-27 23:07:55 följande:

    Jag har kunnat lita på graviditetskollens tester (: Fått blankt alt. en svag grå skugga (knappt synbar) när jag inte varit gravid. Fick rosa skuggor (skarpare dagen efter) och var då gravid (:


    Men vad tror du om dem bilderna jag på upp? Tycker det är svårt att avgöra färgen på dem. Vill så gärna få en stegring, men har ännu inte fått något :(
  • Nathiis
    Tomat22 skrev 2018-07-27 23:14:07 följande:

    Men vad tror du om dem bilderna jag på upp? Tycker det är svårt att avgöra färgen på dem. Vill så gärna få en stegring, men har ännu inte fått något :(


    Helt ärligt kan jag tyvärr inte se något på de du la upp "/

    Men det kan ju vara att bilden är sämre än det verkliga resultatet ..
  • Tomat22
    Nathiis skrev 2018-07-27 23:52:24 följande:

    Helt ärligt kan jag tyvärr inte se något på de du la upp "/

    Men det kan ju vara att bilden är sämre än det verkliga resultatet ..


    Okej, jo man såg det tydligare i verkligheten. Jag kunde se strecket med en armlängds avstånd. Hade jag inte vetat att det finns spökstreck och så så hade jag hoppat av glädje o inte tvekat en sekund. Men så vet man ju att man ändå inte kan lita på vissa streck ändå :/
  • Tomat22
    Heyyou89 skrev 2018-07-24 21:15:32 följande:

    Såhär har mina spök med cb early sett ut. Alla har haft en mer blå än grå ton. Testat med andra märken samtidigt nu i e definitivt inte gravid men testa med ett annat märke för o vara säker :)


    Hur har det gått för dig? Var det verkligen spökstreck du fick?
  • Nathiis
    Tomat22 skrev 2018-07-28 07:43:21 följande:

    Okej, jo man såg det tydligare i verkligheten. Jag kunde se strecket med en armlängds avstånd. Hade jag inte vetat att det finns spökstreck och så så hade jag hoppat av glädje o inte tvekat en sekund. Men så vet man ju att man ändå inte kan lita på vissa streck ändå :/


    Du kanske testat för tidigt i så fall ? Jag testade ju på dagen jag skulle fått mens men eftersom min temp (använder natural cycles) inte dippade så testade jag och fick positivt resultat (:
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester