• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tomat22
    Nathiis skrev 2018-07-28 08:22:53 följande:

    Du kanske testat för tidigt i så fall ? Jag testade ju på dagen jag skulle fått mens men eftersom min temp (använder natural cycles) inte dippade så testade jag och fick positivt resultat (:


    Jag vet inte när jag har bim då min mens är jätte oregelbunden. Har bara haft 3 mens på 1 år. Jag kör också nc o jag har inte dippat heller
  • Nathiis
    Tomat22 skrev 2018-07-28 08:33:21 följande:

    Jag vet inte när jag har bim då min mens är jätte oregelbunden. Har bara haft 3 mens på 1 år. Jag kör också nc o jag har inte dippat heller


    Men har du cykler på över 100 dagar så kanske du skulle rådfråga en läkare ? För det låter ju inte riktigt som det ska ? (:

    Eller är jag ute och cyklar ?
  • Tomat22
    Nathiis skrev 2018-07-28 09:42:27 följande:

    Men har du cykler på över 100 dagar så kanske du skulle rådfråga en läkare ? För det låter ju inte riktigt som det ska ? (:

    Eller är jag ute och cyklar ?


    Jo men jag har haft kontakt med läkare, inget såg konstigt ut. Men har jag inte blivit gravid under sommaren nu så ska vi få hjälp. Men första barnet gick det på första försöket och nu har vi snart hållt på i 1 år.
  • vikikik

    Hej på er allihopa, jag har pcos och 3 missfall bakom, har inte kunnat bli gravid på 1 år sen sista missfallet. Äter letrozol varje månad, dock tog jag paus denna månaden och vet inte riktig på vilken dag av cykeln jag är nu, men har sjukt spända och ömma bröst, så bestämde mig att ta ett test.

    Kan ni snälla svara om ni att tror det är ett spökstreck eller svagt plus ?

  • Nellimite

    God morgon! 2.5 v ish efter möjlig ÄL (inget positivt på sticka utan vad gyn trodde då jag går på letrozol) dock en grymt konstig cykel.

    Rfsu testa tidigt.

    Vad tror ni?

  • EnBlivandeWestring
    Nellimite skrev 2018-07-29 04:50:19 följande:

    God morgon! 2.5 v ish efter möjlig ÄL (inget positivt på sticka utan vad gyn trodde då jag går på letrozol) dock en grymt konstig cykel.

    Rfsu testa tidigt.

    Vad tror ni?


    Jag ser ett solklart streck till vänster och det ser ju rosa ut så det borde vara ett plus. Ta ett CB-digital för säkerhetsskull :D 


    Om jag inte minns fel från min syster så är letrozol något man får efter 1 års försök till att få ett plus. Om det är så och om du nu är gravid så önskar jag dig ett ENORMT grattis (det gör jag även om du tagit letrozol av andra anledningar).


    Jag tror verkligen att du är gravid


    Kärlek till er
  • Nellimite
    EnBlivandeWestring skrev 2018-07-29 06:37:05 följande:

    Jag ser ett solklart streck till vänster och det ser ju rosa ut så det borde vara ett plus. Ta ett CB-digital för säkerhetsskull :D 

    Om jag inte minns fel från min syster så är letrozol något man får efter 1 års försök till att få ett plus. Om det är så och om du nu är gravid så önskar jag dig ett ENORMT grattis (det gör jag även om du tagit letrozol av andra anledningar).

    Jag tror verkligen att du är gravid


    Tack! Blir så osäker eftersom det varit en väldigt lång period och trodde verkligen inte att det blev ägglossning.. Jag sk vänta lite och testa med CB.

    Får letrozol för att jag har mens ca 1 gång om året och som ett steg inför IVF (snart 40)
  • ensamärstark
    vikikik skrev 2018-07-28 16:28:02 följande:

    Hej på er allihopa, jag har pcos och 3 missfall bakom, har inte kunnat bli gravid på 1 år sen sista missfallet. Äter letrozol varje månad, dock tog jag paus denna månaden och vet inte riktig på vilken dag av cykeln jag är nu, men har sjukt spända och ömma bröst, så bestämde mig att ta ett test.

    Kan ni snälla svara om ni att tror det är ett spökstreck eller svagt plus ?


    Ser tyvärr ingenting alls. Antingen för tidigt eller inte gravid skulle jag gissa tyvärr
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester