• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Veronicasnart30
    onlygirl skrev 2018-08-08 16:15:12 följande:
    Jag hade min senaste mens 2 juni, så jag är i vecka 10 då. De roliga är att de va exakt samma med min son, i vecka 11 gav testerna positivt fastän jag varit gravid hela tiden och det är fastställt med UL som bekräftade att jag gått nästan hela trimestern. Så hoppas såklart på samma nu. Testade ett predictor early i förmiddags som visade neg, medan båda RFSU visar positivt.
    två av mina rfsu visade också så som dina visar och det var inte positivt tyvärr. Nu har många märken tyvärr gett spökstreck.
  • Veronicasnart30
    Smulis87 skrev 2018-08-09 19:21:13 följande:
    Hjälp! BIM-1

    Har testat med RFSU testa tidigt några gånger och det har gått från skugga till svagt streck. Tog detta nyss eftersom jag inte kunde kontrollera mig själv och det var starkare än imorse trots att det inte var koncentrerat urin, på riktigt är det utan tvekan i färg men ser lite grått ut på bilden. DOCK så visade Lloyds apoteks egna tidiga test NADA och CB Early ett svaaagt streck (med samma urin). Vad tror ni? Får snart ett sammanbrott av stressen kring att tro att det är något men inte få det bekräftat. Har köpt digitalt men vill inte slösa bort det ännu eftersom de andra testen inte visade lika mycket.

    Så såg mitt ut, samma märke och sticka, när jag var gravid innan bil =) Exakt så och sedan blev det mer rosa för var dag som gick
  • Tomat22

    Vad tror ni om detta? Spökstreck eller svagt svagt positivt? Strecket kom nästan direkt och man behöver inte vinkla eller ha i speciellt ljus för att kunna se det. Hade jag inte vetat om spökstreck så hade jag tagit det som svagt positivt. Sen syns det bättre i verkligheten än när man laddar upp bilden här :)

  • Tomat22
    Tomat22 skrev 2018-08-11 07:28:50 följande:

    Vad tror ni om detta? Spökstreck eller svagt svagt positivt? Strecket kom nästan direkt och man behöver inte vinkla eller ha i speciellt ljus för att kunna se det. Hade jag inte vetat om spökstreck så hade jag tagit det som svagt positivt. Sen syns det bättre i verkligheten än när man laddar upp bilden här :)


    Oj, man såg visst ingenting när jag ladda upp den här. Ska försöka ta en ny bild
  • Tomat22
    Tomat22 skrev 2018-08-11 07:28:50 följande:

    Vad tror ni om detta? Spökstreck eller svagt svagt positivt? Strecket kom nästan direkt och man behöver inte vinkla eller ha i speciellt ljus för att kunna se det. Hade jag inte vetat om spökstreck så hade jag tagit det som svagt positivt. Sen syns det bättre i verkligheten än när man laddar upp bilden här :)


    Oj, man såg visst ingenting när jag ladda upp den här. Ska försöka ta en ny bild



    Vet inte om man ser något nu?
  • Corneliass
    Tomat22 skrev 2018-08-11 07:32:37 följande:
    Oj, man såg visst ingenting när jag ladda upp den här. Ska försöka ta en ny bild

    Vet inte om man ser något nu?
    Jag kan tyvärr fortfarande inte se någonting men det är som du säger, det syns sämre när man laddar upp bilden. 
    Gravid med första barnet
  • Nathiis
    Tomat22 skrev 2018-08-11 07:32:37 följande:

    Oj, man såg visst ingenting när jag ladda upp den här. Ska försöka ta en ny bild

    Vet inte om man ser något nu?


    Ser inte en antydan tyvärr.
  • Tomat22
    Corneliass skrev 2018-08-11 08:25:12 följande:

    Jag kan tyvärr fortfarande inte se någonting men det är som du säger, det syns sämre när man laddar upp bilden. 


    Jag förstår att du ser något, jag ser heller inget nu när jag kollar på bilden på fl. Men det syns mer i verkligheten. Man vill ju hoppas eftersom mensen fortfarande inte dykt upp.
  • Tomat22
    Tomat22 skrev 2018-08-11 09:17:25 följande:

    Jag förstår att du ser något, jag ser heller inget nu när jag kollar på bilden på fl. Men det syns mer i verkligheten. Man vill ju hoppas eftersom mensen fortfarande inte dykt upp.


    Inte* ska det stå
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester