• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Hoppas96
    Emmaoez skrev 2019-12-28 07:21:06 följande:

    Någon som ser något svagt?

    Har stirrat så mycket att jag tror att jag börjar inbilla mig något ???????


    Jag ser tyvärr inget, bilden är väldigt mörk
  • Hoppas96
    123lisa skrev 2019-12-28 07:52:09 följande:

    Ser ni något svagt svagt? Om inte, tror ni det är kört för mig? Är på ÄL +9/10


    Jag ser svagt och du är ju fortfarande tidig så oroa dig inte :) som jag skrev till en annan här ovan så är de testen lite luriga dock och kan visa spökstreck, men om du ser blått så ska det ju vara plus :)
  • Minmillis

    Fått blanka test äl+10 och äl+11 men idag äl+12 är de ett svagt svagt streck med samma märke på testet. Vad är oddsen att man får ett spök streck när de andra dagarna varit blankt? Vågar man hoppas? Är det vanligt med spökstreck på babyplan?

  • Harry900
    Minmillis skrev 2019-12-28 09:03:07 följande:

    Fått blanka test äl+10 och äl+11 men idag äl+12 är de ett svagt svagt streck med samma märke på testet. Vad är oddsen att man får ett spök streck när de andra dagarna varit blankt? Vågar man hoppas? Är det vanligt med spökstreck på babyplan?


    Om du bara är på äl+12 så är det ju tidigt.. vänta tills efter äl+14 (v5) för det är ju då de flesta plussar. Kan va svagt plus. Hoppas! Vänta några dagar till :)
  • Minmillis
    Harry900 skrev 2019-12-28 11:03:48 följande:

    Om du bara är på äl+12 så är det ju tidigt.. vänta tills efter äl+14 (v5) för det är ju då de flesta plussar. Kan va svagt plus. Hoppas! Vänta några dagar till :)


    Du har så rätt! Man är så ivrig att få svar att man nästan är orimlig mot sig själv. Får bli att avvakta i 2-3 dagar till
  • Eere

    Vad tror ni, är jag gravid eller inte? Tagit 2 st RFSU testa ofta också, men båda dessa har gett inget eller supersvagt streck.

    På bilden är Clearblue och RFSU testa tidigt. Tog testen igår, och skulle haft mens igår.

    Kan testen visa fel? Är det bara spöksteck??

  • Längtanefterenfamilj
    Eere skrev 2019-12-28 13:34:40 följande:

    Vad tror ni, är jag gravid eller inte? Tagit 2 st RFSU testa ofta också, men båda dessa har gett inget eller supersvagt streck.

    På bilden är Clearblue och RFSU testa tidigt. Tog testen igår, och skulle haft mens igår.

    Kan testen visa fel? Är det bara spöksteck??


    Det där är absolut inga spökstreck utan solklart positivt!! Grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester