• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Nathaliextnf

    Tog ett testa tidigt test imorse bim -3 eller 2

    Ser ni de svaga strecket?? (syntes inom 10 min)

    Testade igår kväll oxå och då var de ännu ljusare streck.

  • SpändFörväntan
    Nathaliextnf skrev 2020-07-21 13:43:50 följande:

    Tog ett testa tidigt test imorse bim -3 eller 2

    Ser ni de svaga strecket?? (syntes inom 10 min)

    Testade igår kväll oxå och då var de ännu ljusare streck.


    Jag tycker mig se!
  • SpändFörväntan
    Seniorita skrev 2020-07-21 13:54:15 följande:

    Kan man få så svaga streck på ett testa tidigt bim -2? Eller ska man ställa in sig på ett nytt mf?


    Det beror ju lite på när du hade ÄL, när på dagen du testat, hur pass utspätt ditt urin är med mera.

    Avvakta i 2 dagar till och taget nytt. Då borde du se en stegring.
  • Seniorita
    SpändFörväntan skrev 2020-07-21 14:13:34 följande:

    Det beror ju lite på när du hade ÄL, när på dagen du testat, hur pass utspätt ditt urin är med mera.

    Avvakta i 2 dagar till och taget nytt. Då borde du se en stegring.


    Enligt appen hade jag äl 9/6 men jag tänker att det är svårt att beräkna helt med tanke på att jag haft två missfall efter varandra och inte haft mens sen i april/maj.
  • Nykär15
    Seniorita skrev 2020-07-21 13:54:15 följande:

    Kan man få så svaga streck på ett testa tidigt bim -2? Eller ska man ställa in sig på ett nytt mf?


    Om det inte blir starkare och är innan BIM och mensen skulle komma så är det en så kallad kemisk graviditet, ägget fäste aldrig in riktigt och därför inget missfall. Hade man inte testat och mensen kommer så hade det inte märkts av.

    Det är ju tidigt än så se om ett par dagar.

    Har med precis haft första äl efter MA i vecka 10...är på äl+6-7 nånting, men räknar nog med mens om en vecka ...
  • Jsundberg


    6 dagar innan mens men kunde inte hålla mig från å testa, kom först 2 streck direkt, sen försvann ena men är kvar dock extremt svagt! Ser ni något?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester