• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Längtar2

    Kunde inte ta bättre bilder då jag var tvungen att stressa ut för att hinna till ett kalas. Så dessa bilder är tagna efter 1minut jag testa

  • Mikkans
    Längtar2 skrev 2020-10-04 13:53:27 följande:

    Kunde inte ta bättre bilder då jag var tvungen att stressa ut för att hinna till ett kalas. Så dessa bilder är tagna efter 1minut jag testa


    Skulle säga positivt. Men ta ett till och titta inom tiden.:)
  • Nykär15
    Levnudösen skrev 2020-10-04 10:04:36 följande:

    ÄL sker ju ca 1-2 dygn efter Ovitrelle. Så med tanke på att du tog Ovitrelle för 15 dygn sen så borde du ju va på ÄL+13 idag?

    Digitalt CB ljuger inte. Det är positivt! Men har hört skräck-exempel där personer har fått positivt av Ovitrelle upp till 14 dygn efter sprutan. Dvs falskt positivt :o

    Detta har dock aldrig hänt mig, har alltid fått negativa tester 7 dygn efter sprutan, för att sen bli positivt igen dag 10-11.

    Så av dina tester tycker jag absolut att det borde betyda att du är gravid! Grattis! Däremot är det inget bra tecken att strecken blir svagare i styrka.. Mest det som får mig att undra...De borde öka på rätt så bra såhär i början.

    Kan det vara så att du använt mer utspätt/okoncentrerat urin idag? Höll du dig i minst 4 timmar innan du tog testet? Isf kan testen ge ett svagare resultat såhär tidigt i graviditeten.

    Hoppas det blir starkare och att du är gravid!


    Håller med i ovan, men för mig satt Ovitrelle till äl+10 när jag tagit det...
    Lillie1 skrev 2020-10-04 09:08:24 följande:

    Hej! Tog ett digitalt test igår som visade gravid 1-2 och jag vågar inte hoppas. Testade med flera vanliga också och de är supersvaga. Tog ett nytt idag och det är om möjligt ännu svagare men visst finns ett streck där? Någon med erfarenhet av digitala clearblue? Kan de spöka precis som vanliga?

    Är på ÄL+11 och har fått hormonstimulering Med letrozol och ovitrelle för att få ägglossning. Tog ovitrelle för 15 dagar sedan så det borde inte vara den som påverkar..

    Så tacksam för hjälp!


    Jag skulle säga att du bör ta ett test igen först om 2-3 dagar för att vara säker på om det är sprutan eller graviditet, är det sprutan så borde ju mensen komma inom 1-2 dgr, annars så är det graviditet. Det är lurigt just när man tagit den. Jag följde säkningen med billiga stickor för att veta när den var borta och det istället ev kunde dyka upp ett nytt streck.

    Blev aldrig gravid med hjälp av Letrozol och Ovitrelle men däremot gravid första cykeln efter att jag slutade med det hahaha

    Lycka till, hoppas det är en graviditet!
  • Längtar2
    Mikkans skrev 2020-10-04 15:03:37 följande:

    Skulle säga positivt. Men ta ett till och titta inom tiden.:)


    Det är inom tiden. Med clearblue som tar 1minut att få svar. Men ska hemåt snart å se om strecket inte har försvunnit:)
  • Nykär15
    Längtar2 skrev 2020-10-04 15:47:28 följande:

    Det är inom tiden. Med clearblue som tar 1minut att få svar. Men ska hemåt snart å se om strecket inte har försvunnit:)


    Jag ser med strecken, lite för tydligt för att vara spök tycker jag. Hoppas det är kvar och blir starkare i morgon

    :)
  • Längtar2
    Mikeybe skrev 2020-10-04 17:37:34 följande:

    Du är gravid, grattis!


    Åh vet inte vad jag ska tro! Ska köpa ett digitalt imorn
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester